2018-12-18, 17:51
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Korkad jämförelse. Du kan inte jämföra en joggingtur i väsby med att vandra i bergen i Marocko. Ungefär lika intelligent som att jämföra en expedition till mount Everest med att vandra upp för hammarbybacken. Bägge går uppåt men riskerna är sjukt mycket större om du bestiger Everest.

Det är inställningen som är sjuk fattar du inte bättre? Det är ok att två unga kvinnor blir mördade och våldtagna i bergen i Marocko "skyll er själva", då kan man lika gärna anse att man som ung, söt tjej får skylla sig själv om man ger sig ut på ett joggingspår i skogen och blir mördad. Inte första gången det händer heller, och nu är det andra tider i Sverige. Sjuk inställning oavsett vilket.
Citera
2018-12-18, 17:52
Medlem
Citat:
JagheterRulle
Är man så in i helvete ihålig att man ger sej ut på fotvandring i Marocko med en väninna så får man fanimej skylla sej själv. Det var nog det mest korkade jag läst.
Tjejerna måste vara sossar, V eller miljöpartister. Alla vi andra vet om farorna. Övriga är ej mottagliga för information. Jag bryr mej inte ett smack. Tycker INTE synd om dem.

Du är så in i helvete okunnig om världen.

Jbel Toubkal är ett populärt turistmål, tusentals turister vandrar till toppen varje år (hur ofta läser du om människor som blivit mördade där? Handen på hjärtat nu visst var detta första gången?)

Jag var själv där för några år sedan. Dussintals klättrare bara den dagen. Tjejer, ensamma killar, par, vänner, solotjejer. En god vän till mig var där i september. Ensam. Hon klättrade. Hon lever.

Du och många andra tror att det är typ fyra tjejer i världen som är ute på sådant här, och sen blir två mördade och ni skriker att "titta, nästan alla dör, korkade brudar" medan det i själva verket är ni som är korkade. Det finns tiotusentals vandrare, cyklister, klättrare, paddlare, overlanders där ute. Räknar man med backpackers så är det hundratusentals. Men hur ofta läser du om sådant här?
Citera
2018-12-18, 17:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det låter ju som att det skulle vara campare/turister som gjort det "tältgrannar", dock är det extremt sällsynt att vita, turistande män mördar och våldtar i grupp. Dock inte helt främmande för andra, som vi ju har fått bevis för här i sverige.
Granntältarna ska enligt uppgift vara marockaner. Enligt utländsk media var kvinnorna halalslaktade, dvs huvudena avlägsnade.
Citera
2018-12-18, 17:55
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Generellt så går det inte att sälja dessa typer av kvinnor då det omfattar alldelens för stor risk. Det är bökigt att transportera dem då det syns direkt att de inte är där de ska vara. I-länderna slutar inte att leta efter dem etc etc...

Men vad vet jag, du kanske har rätt. Jag tror dock att det är svårt,

Korrekt givetvis.

Antingen såg de nåt de inte skulle, var nånstans där man inte vill ha västerlänningar som springer runt och leker safari eller så blev de offer för några kringströvande beduiner.
Citera
2018-12-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Är man så in i helvete ihålig att man ger sej ut på fotvandring i Marocko med en väninna så får man fanimej skylla sej själv. Det var nog det mest korkade jag läst.
Tjejerna måste vara sossar, V eller miljöpartister. Alla vi andra vet om farorna. Övriga är ej mottagliga för information. Jag bryr mej inte ett smack. Tycker INTE synd om dem.

Oooops: https://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4ltmorden_i_Appojaure
Oooops: http://wwwb.aftonbladet.se/nyheter/0005/28/mord.html
Ooooops: https://www.dt.se/artikel/blaljus/fallet-yenon-levi

Typiskt milljöpartister som blir mördade på semestern! Usch! Tvi!
Citera
2018-12-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Korrekt givetvis.

Antingen såg de nåt de inte skulle, var nånstans där man inte vill ha västerlänningar som springer runt och leker safari eller så blev de offer för några kringströvande beduiner.

Kan vara så, eller lite för mycket alkohol som spårade ut i tvingat samlag. Sen förstod gärningsmännen att de här kvinnorna kommer ange dem och de kommer att bli trodda (till skillnad från marockanska kvinnor som inte blir trodda). Sen förstod de säkert att de kommer spendera 10-15 år i fängelse för det där eftersom turistnäringen kommer gå rakt åt helvete.
Och då var det logiska valet att skära halsen av dem och hoppas på att man kommer undan, det var dock säkerligen väldigt mörkt och svårt att rensa upp bevis. Eller så har polisen bara arresterat tre stycken random-personer som får ta skulden så det skrivs som löst.
Citera
2018-12-18, 18:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Kan vara så, eller lite för mycket alkohol som spårade ut i tvingat samlag. Sen förstod gärningsmännen att de här kvinnorna kommer ange dem och de kommer att bli trodda (till skillnad från marockanska kvinnor som inte blir trodda).

Vad jag vill minnas så är alkohol dyrt i Marocco, dvs för lokalbefolkningen. Så jag tror inte på att GM`s har haft med sig några vinare på "festen".
Citera
2018-12-18, 18:12
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Oooops: https://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4ltmorden_i_Appojaure
Oooops: http://wwwb.aftonbladet.se/nyheter/0005/28/mord.html
Ooooops: https://www.dt.se/artikel/blaljus/fallet-yenon-levi

Typiskt milljöpartister som blir mördade på semestern! Usch! Tvi!

Bra inlägg för att påvisa att även svenskar mördar tältande människor, det handlar antagligen mycket mer om tillgängligheten sas att man är ute i det öde och får en chans att mörda någon och komma undan med det än att "muslimer mördar människor", finns ingen studie som visar att muslimer är överrepresenterade
Citera
2018-12-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vad jag vill minnas så är alkohol dyrt i Marocco, dvs för lokalbefolkningen. Så jag tror inte på att GM`s har haft med sig några vinare på "festen".

Makes sense. Kanske dödsdrogen marijuana då.
Svårt då kontinenten är så stor, alla muslimska länder är inte lika och jag personligen har inte varit i Marocko endast i Egypten. Och de är ju en vanlig kontinent ifrån varandra så fuck if I know lixom, i Egypten var sprit rätt billigt.

Sen så dricker ju invånarna inte Absolut vodka precis utan bränner säkert själv.
Citera
2018-12-18, 18:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Ja det var ju en "smart" kommentar

Jättesmart att jämföra FN-uppdrag i en orolig provins i DRC och ett superpopulärt trekkingberg

Jag undrar var alla smartingar håller hus när något sådant här händer i svennernas älsklingsland nummer ett: https://www.news.com.au/travel/travel-updates/warnings/families-of-murdered-tourists-on-koh-tao-dubbed-death-island-warn-tourists-to-stay-away/news-story/b078e937a7510db09e174aa61be54f24

Vilka favoritresmål har du, Smarting?

Slappa av nu..

Både canadiske og amerikanske myndigheter ber sine innbyggere utvise stor forsiktighet på reiser til Marokko. Utenriksdepartementet vurderer landet som relativt stabilt.

Storbritannias utenriksdepartement skriver at de fleste reiser til Marokko er problemfrie, men at det er «sannsynlig at terrorister vil gjennomføre angrep i Marokko» og at «reisende må være årvåkne til enhver tid».

Danske myndigheter ber sine borgere om alltid å være oppmerksomme og å tenke over sin personlige sikkerhet i Marokko. Årsaken er faren for å bli utsatt for terrorisme og kriminalitet, men de påpeker samtidig at de fleste dansker ikke har problemer når de besøker landet.

https://www.tv2.no/nyheter/10292630/

Alla länder gör sina egna rekommendationer..
Citera
2018-12-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det är inställningen som är sjuk fattar du inte bättre? Det är ok att två unga kvinnor blir mördade och våldtagna i bergen i Marocko "skyll er själva", då kan man lika gärna anse att man som ung, söt tjej får skylla sig själv om man ger sig ut på ett joggingspår i skogen och blir mördad. Inte första gången det händer heller, och nu är det andra tider i Sverige. Sjuk inställning oavsett vilket.
Du jämför fortarande äpplen och päron. Det folk påpekar här är att kvinnorna utsatt sig för extremt stora risker, dessa risker kan inte jämföras med att bege sig ut på en joggingtur i väsby. Sympatierna tenderar ofta att minska när man utsätter sig själv för stora faror
Citera
2018-12-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Enligt utländsk media var kvinnorna halalslaktade, dvs huvudena avlägsnade.

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
nej fy faaaan.

Nja, den uppgiften skall man nog inte ta för alltför sann. Har kollat lite (bara en del) på engelskspråkig media och där skrivs det 'bara' om skador mot hals/nacke.
The Guardian tex: ".. whose bodies were found on Monday with cuts to their necks, the ministry said."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in