Citat:
JagheterRulle
Är man så in i helvete ihålig att man ger sej ut på fotvandring i Marocko med en väninna så får man fanimej skylla sej själv. Det var nog det mest korkade jag läst.
Tjejerna måste vara sossar, V eller miljöpartister. Alla vi andra vet om farorna. Övriga är ej mottagliga för information. Jag bryr mej inte ett smack. Tycker INTE synd om dem.
Du är så in i helvete okunnig om världen.
Jbel Toubkal är ett populärt turistmål, tusentals turister vandrar till toppen varje år (hur ofta läser du om människor som blivit mördade där? Handen på hjärtat nu visst var detta första gången?)
Jag var själv där för några år sedan. Dussintals klättrare bara den dagen. Tjejer, ensamma killar, par, vänner, solotjejer. En god vän till mig var där i september. Ensam. Hon klättrade. Hon lever.
Du och många andra tror att det är typ fyra tjejer i världen som är ute på sådant här, och sen blir två mördade och ni skriker att "titta, nästan alla dör, korkade brudar" medan det i själva verket är ni som är korkade. Det finns tiotusentals vandrare, cyklister, klättrare, paddlare, overlanders där ute. Räknar man med backpackers så är det hundratusentals. Men hur ofta läser du om sådant här?