2018-12-18, 13:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Exakt tidpunkter får vi om fup kommer, tills dess har vi att hantera medias texter i kombination med allsköns skvaller. Klockslaget 23.30 fick mig att reagera när jag läste detta och jag vill minnas att jag faktiskt skrev om detta i tråden. Eller stannade det bara vid en tanke? Har för mig att det var skrivet på två ställen. Metro? Sändaren?
Inte heller jag har allt för stor tilltro till medias uppgifter men i brist på annat får vi något att diskutera.

Posterna är måhända dom du refererar till, Schazz?

Då finns 3 (med NAs artiket) varav en I tidningen "Dagen" delvis avvikande tidsuppgift men säkert av samma källa beroende uppgifter

"Lena Wessberg anmäldes försvunnen på morgonen den 15 maj.

Vid 23.30-tiden, kvällen före, hade någon telefonkontakt med henne – det sista livstecknet, enligt polisen i Bergslagen.

Klockan 14.33 på eftermiddagen den 19 maj, efter fyra dagars intensivt sökande, fick polisen larm om att en död person hittats vid ett bullerplank mellan Byalagsgatan i stadsdelen Hjärsta och E18/E20. "

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/intensiva-polisjakten-for-att-losa-lenafallet/
-----------------
Postat 2018-05-25, 23:21
OzzieTheOwl|64153451

Nu har jag inte läst alla kvällens inlägg, så det kanske redan har tagits upp.
Men tidpunkten du skriver att den sista kontakten LW haft med någon var kl 23.30.
Jag har senast i afton läst i ett inlägg, en länk från tidningen Dagen att den senast
kända kontakten Lena haft med någon person är kl 23.00, inte 23.30.

Och då är det ju inte omöjligt att vittnen hört skriken mellan kl 23.30 och 23.35,
eller hur? Slut citat

Tyvärr låst artikel.
https://www.dagen.se/nyheter/detta-har-hant-mordet-pa-lena-wesstrom-1.1146681?paywall=true
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-18 kl. 13:31.
Citera
2018-12-18, 13:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Finns bakom betalvägg på NA:
Sista kända livstecknet från 45-åriga Lena Wesström noterades vid 23.30-tiden sent på måndagskvällen, då någon enligt polisen haft kontakt med Örebrokvinnan.
https://infogram.com/forsvunna-lena-1hzj4oldv1p74pw

Tack för länken!

Att det står "tiden efter 23 anger att det är en ungefärlig tidpunkt.
Några tidpunkter iö har vi väl inte läst i pressen utan de kommer väl från tråden?
Citera
2018-12-18, 13:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har du några som helst indikationer på att hon var självmordsbenägen?

Nej, men utsatt för människorov enligt polisen.
Citera
2018-12-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon rövas bort med våld från sin bostad i en bil som färdas mot Vivalla och vidare på motorvägen västerut.

När de kommer till FP ser LW sin chans och slänger sig ur bilen och försöker ta sig hem via FP. Hon hinns upp och mordet fullbordas.

Skriken kommer först från att hon skadat sig vid flykten och sen vid själva mordet.

Den här teorin undviker en del problem kring FP och bullerplanket som andra teorier har.

Borde det inte varit mer bevittnat stök och bråk vid bostaden om det här stämmer? Ett eller flera av hennes barn var hemma, det finns grannar nära in på.
Citera
2018-12-18, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då finns 3 varav en I "Dagen" en delvis avvikande tidsuppgift men säkert från samma källar beroende uppgifter

"Lena Wessberg anmäldes försvunnen på morgonen den 15 maj.

Vid 23.30-tiden, kvällen före, hade någon telefonkontakt med henne – det sista livstecknet, enligt polisen i Bergslagen.

Klockan 14.33 på eftermiddagen den 19 maj, efter fyra dagars intensivt sökande, fick polisen larm om att en död person hittats vid ett bullerplank mellan Byalagsgatan i stadsdelen Hjärsta och E18/E20. "

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/intensiva-polisjakten-for-att-losa-lenafallet/
-----------------
Postat 2018-05-25, 23:21

OzzieTheOwl|64153451

Nu har jag inte läst alla kvällens inlägg, så det kanske redan har tagits upp.
Men tidpunkten du skriver att den sista kontakten LW haft med någon var kl 23.30.
Jag har senast i afton läst i ett inlägg, en länk från tidningen Dagen att den senast
kända kontakten Lena haft med någon person är kl 23.00, inte 23.30.

Och då är det ju inte omöjligt att vittnen hört skriken mellan kl 23.30 och 23.35,
eller hur? Slut citat

Tyvärr låst artikel.
https://www.dagen.se/nyheter/detta-har-hant-mordet-pa-lena-wesstrom-1.1146681?paywall=true

Ok, då har det stått i NA och Expressen.

Bägge skriver 23.30-tiden. Uppgift från polisen i Bergslagen står det i Expressen.
Kanske vill man inte gå ut med den exakta tidpunkten, kanske tycker man inte att det har så stor betydelse för allmänheten att veta på minuten när, men för utredningen.
Citera
2018-12-18, 13:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men varför skulle de ta vägen mot Vivalla för att ta avfarten som går ut till motorvägen där?
Den enklaste vägen till motorvägen ser ju helt klart ut som trafikplats Ekersvägen.

Och menar du att hon skulle slänga sig ur bilen vid motorvägen? I typ 90 km/timme?

För att de skulle till Vivalla först.
Citera
2018-12-18, 13:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
För att de skulle till Vivalla först.

Och vad skulle de göra där?
Citera
2018-12-18, 13:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har väldigt svårt att se att jag (och andra i tråden) inte skulle ha observerat en sådan tidpunkt eftersom det nästintill krockar med dalaans uppgifter, eller ett väldigt litet tidsspann som brottet skulle kunnat ske.

Om du hittar uppgiften (och kan länka) är det en intressant uppgift.

Jag tycker mig minnas att en sen tid diskuterades (vet dock inte om det var 23.30 exakt) och hur det gick ihop med skriken. Då konstaterades att det tar väldigt kort stund att gå till planket från Lenas hem, därför behöver inte det ena utesluta det andra.
Men då måste hon ha börjat bli misshandlad direkt när de kommer fram, ingen tid för prat först eller dylikt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-12-18 kl. 13:33. Anledning: Mer text
Citera
2018-12-18, 13:34
Medlem
Citat:
Nej, men utsatt för människorov enligt polisen.

En tidig hypotes från polisen, innan kroppen hittades, vilket innebär att polisen får mer resurser till sitt för förfogande. Efter att kroppen hittats har jag inte sett att det nämnts alls.

Har du?
Citera
2018-12-18, 13:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Den här teorin undviker en del problem kring FP och bullerplanket som andra teorier har.

Borde det inte varit mer bevittnat stök och bråk vid bostaden om det här stämmer? Ett eller flera av hennes barn var hemma, det finns grannar nära in på.

Ett människorov går fort och tyst. GM var inte där för att diskutera kärleksgnabb utan för att röva bort henne, inget annat.

De hade så bråttom att varken de eller LW hann stänga dörren. Detta gäller om den stod öppen på vid gavel.
Citera
2018-12-18, 13:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Och vad skulle de göra där?

De bor väl där.
Ja, vad brukar man göra med bortrövade kvinnor?
Citera
2018-12-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker mig minnas att en sen tid diskuterades (vet dock inte om det var 23.30 exakt) och hur det gick ihop med skriken. Då konstaterades att det tar väldigt kort stund att gå till planket från Lenas hem, därför behöver inte det ena utesluta det andra.
Men då måste hon ha börjat bli misshandlad direkt när de kommer fram, ingen tid för prat först eller dylikt.

Då måste mördaren varit med Lena när sista kontakten gjordes 23:30. De var kanske redan vid planket? Mördaren blev förbannad när hon skrev med Norgegänget? Han kanske bad henne sluta att skriva med dem och lyssna vad han hade att säga och när hon inte gör som han säger tar han hennes mobil, hon blir arg och resten vet vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in