Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Jo, vi vet med säkerhet genom polisens uttalande att den som dog sist är den som mördat Hanna.
Därför att vi endast har två utpekade mordmisstänkte och det är inte barnen.
Det är en omöjlighet att mörda någon genom strypning i kombination med kvävning efter sin egen död. Att O även avlidit efter barnens död blir en följd av detta.
Det är enormt ovanligt att suicidera genom sin egen strypning eller kvävning.
Att kroppen därefter skulle tagits om hand på ett sådant sätt att det för omgivning efteråt ska framstå som mord, är tveksamt om det någonsin förekommit i Sverige. Kanske i USA av försäkringsskäl, men det är helt obegripligt varför föräldrarna i Bjärred skulle göra så.
Med stor sannolikhet hade utredarna också upptäckt detta - och inte som GW mycket riktigt resonerade kring händelsen, formulerat sig på ett sådant sätt att det framgår att tre personer mördats och endast en suiciderat.
Den inbördes ordningen av dödsfallen är inte klarlagd nej, vi vet inte i vilken ordning barnen mördades eller om Hanna till och med redan då var bragd om livet - men vi vet att O dog sist.
Trams rakt igenom. Hon kan likaväl ha tagit livet av sig själv, likaväl som att han gjort det.
Jag trodde du hade nån skriven fakta att komma med, media, intervju or what ever.
Jag frågade dig snarare om du hade nåt konkret att komma med så ska jag överväga att ta det som varit din ledstjärna sen den 11:e om "Bjärredsstryparen".
Att du repeterar dig gör det inte mer trovärdigt.
Det finns ingen kronologi angiven via pressträffen, ingen turordning angående dödens inträde via det jag avlyssnade, länk i tråden.
Citat:
Eftersom han i vart fall helt klarlagt genom strypning, möjligen i kombination med att ha använt kvävning, handgripligen mördat i vart fall en vuxen fysiskt svagare och mindre person av kvinnligt kön, är epitetet "Bjärredesstryparen" fullt adekvat.
Säger solglittret ja.
Ärligt talat bryr jag mig inte om vem som tagit livet av sig, vem som kan ha mördat vem.
Det enda som bekommer mig är barnen.
Men det är ju oerhört onödigt om en person pekas ut - med bestämdhet - som mördare om så inte är fallet. Spekulera är en annan sak.
Nu får allt obducenten kvarsittning. Du kanske inte jobbade tillräckligt länge för att stöda på dessa stackars människor?
Folk hänger i dörrhandtag, knäar i element och drar platspåsar över huvudet. Det var mycket obehagliga challenge bland tonåringar som ströp sig själva - och dog. Äldre stryper sig i elastiskt material, hittas i sängen. Intar lugnande innan. Det klassas som strypning alt. kvävning.
På tal om autoerotisk kvävning visste jag faktiskt inte att vissa använder det som ångestdämpande?
Skulle tippa att de knappt inte bryr sig om de skulle stryka med heller om de mår så dåligt. Det kanske är väldigt enkelt för en sån person att ta ett gummiband och vänta in svimningen som inte lär dröja om bandet sitter rejält fast.
Att hängning och sen intoxikation är mer frekvent förekommande är ovidkommande.
Vad tomten GW siar om utan att ha tagit del av mer än nån annan ger jag inte ett vitten för.