2018-12-17, 05:21
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Simon ser visst bra ut men hans utseende kan vara föränderligt och han kanske inte har hittat helt rätt stil men han har definitivt potential och rätt utseendekvaliteter.

Hannes är också attraktiv. Resten av deltagarna not so much.
https://images.hdsydsvenskan.se/980x588/HiewxnMisgM3VQsLELHrm1I7NZM.jpg

Smaken är som baken!
Citera
2018-12-17, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
https://images.hdsydsvenskan.se/980x588/HiewxnMisgM3VQsLELHrm1I7NZM.jpg

Smaken är som baken!

Jo han ser inte speciellt bra ut på somliga bilder men på andra ser han betydligt bättre ut:

https://www.hant.se/efter-kyssarna-harda-kritiken-mot-simon-i-bonde-soker-fru/

https://www.hant.se/darfor-lamnade-hon-simon-i-bonde-soker-fru-frida-berattar-sanningen-om-uppbrottet/

Han är lite av en opolerad diamant men många tjejer vill ha allt serverat och inte göra jobbet...
Citera
2018-12-17, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Jo han ser inte speciellt bra ut på somliga bilder men på andra ser han betydligt bättre ut:

https://www.hant.se/efter-kyssarna-harda-kritiken-mot-simon-i-bonde-soker-fru/

https://www.hant.se/darfor-lamnade-hon-simon-i-bonde-soker-fru-frida-berattar-sanningen-om-uppbrottet/

Han är lite av en opolerad diamant men många tjejer vill ha allt serverat och inte göra jobbet...

Nja jag tror att en kvinna även hos den mest "polerade diamant" hittar ngt att polera ytterligare!? Brukar heta att "kvinnor älskar män med mustasch för då finns det alltid NÅGOT de kan ändra på"
Citera
2018-12-17, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det vore tråkigt om Per och Sofie inte längre håller ihop ja men det kändes som en klippningssak det där faktiskt. Men visst, säker kan man aldrig vara...

På en semester försvinner ju mycket av problemen i en relation (Men andra kan lätt uppstå) så det lär ju bli annorlunda när dom återvänder till en vardag igen.
Sedan kan jag ofta tycka att det där med avstånd överdramtiseras en del, visst vill man ses ofta etc men det går ju otroligt smidigt att resa "överallt" från Sthlm utan att det tar alltför lång tid för en helg ihop etc. Vi talar ändå inte om att hon bor i en by i amazonas och han på Norra Sentinel...
Det vore dumt av dom att göra en större grej av avståndet än det är...

Och dom 15 min lär hon inte direkt vara nöjd med sett till hatstormen

Nej jag kan hålla med om att avstånd inte behöver vara stora problem och allt går att lösa. Tänker väl mera på om Erik verkligen är öppen för det tänket?! Han kanske tänker efter ett tag med Alicia att det vore nog mer "praktiskt" med en tjej som bor i Skåne.
Citera
2018-12-17, 08:48
Medlem
Evintas avatar
Simon är ju så söt! Hur kunde Frida göra så??
Elakt. Ångra sig kanske man kan göra, men att inte höra av sig? Barnsligt.
Citera
2018-12-17, 09:53
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Hannes är väl så långt ifrån sexig man kan komma?!? En bonnlurk med gällivarehäng, polisonger, kepsen bak och fram och som kör omkring i en gammal raggar-Volvo. Jim däremot, som Susanna valde bort, hade stil och såg bra ut. Per och Höns-Erik håller jag med om. Tycker däremot inte Simon har nåt vidare attraktivt yttre.
Bara för att du tycker att storstadskillar med stil är det enda som funkar, innebär det inte att alla andra gör det. Jag personligen får rysningar av storstadskillar hur snygga de än är. Och även om jag möjligen kan ha synpunkter på polisonger och gällivarehäng, så tar det inte bort mannen under skalet -> Hannes är fantastisk! Stort grattis till Susanna som hittat en sån karl! Snygg, kärleksfull, verbal, trygg osv.
(och raggarvolvo?? en praktisk kombi för en friluftsmänniska med hund har väl inget med raggare att göra??)

Och du, det yttre är bara ett skal även för Per, Erik och Simon.
Smaken är, som sagt, som baken. Vi ser alla olika ut och har olika preferenser vad gäller inre och yttre egenskaper.
Senast redigerad av kvasthildur 2018-12-17 kl. 09:57.
Citera
2018-12-17, 10:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvasthildur
I den här intervjun https://youtu.be/uyPDe-7zlpk med Pökerz berättar Hannes att han blev uppringd från tv4 och de kollade att han var seriös och inte hunnit träffa någon annan sen brevet skrevs.
Misstänker att de också kollar brottsregister och sånt innan, så att det åtminstone inte är några dömda idioter som tas med i programmet.
Men eftersom det ändå handlar om äkta kärlek i såna här program, så är det ju egentligen så att castingen är det urval som bönderna själva gör.

Ja, fast som sagt det är ju svårt att veta hur en person är ändå. Seriös och inte hunnit träffa någon är en sak (Det är ju tämligen lätt att ljuga om dessutom om man ska vara sådan).
Brottsregistret? tja, ja möjligen.
Det viktiga är ju dock att allt måste göras innan bonden ens får breven för sedan har ju bonden gjort sitt val.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej jag kan hålla med om att avstånd inte behöver vara stora problem och allt går att lösa. Tänker väl mera på om Erik verkligen är öppen för det tänket?! Han kanske tänker efter ett tag med Alicia att det vore nog mer "praktiskt" med en tjej som bor i Skåne.

Det vet man ju aldrig men det är ju ingen omöjlighet att dom först testar på att leva ihop där och att hon sedan flyttar ner isf, visst är det dock lättare med en tjej som bor nära men ändå.
Citera
2018-12-17, 13:05
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, fast som sagt det är ju svårt att veta hur en person är ändå. Seriös och inte hunnit träffa någon är en sak (Det är ju tämligen lätt att ljuga om dessutom om man ska vara sådan).
Brottsregistret? tja, ja möjligen.
Det viktiga är ju dock att allt måste göras innan bonden ens får breven för sedan har ju bonden gjort sitt val.
Hur tänker du då? Ska produktionen göra djupintervjuer och psykiatriska undersökningar på alla brevskrivare?
Det finns ju alltid en risk att man lyckas träffa fel personer när man söker efter en partner, så även om man dejtar i tv. Jag tror inte att man kan komma ifrån den biten utan att hela programiden blir rumphuggen.
Citera
2018-12-17, 13:09
Medlem
Citat:
Hur tänker du då? Ska produktionen göra djupintervjuer och psykiatriska undersökningar på alla brevskrivare?
Det finns ju alltid en risk att man lyckas träffa fel personer när man söker efter en partner, så även om man dejtar i tv. Jag tror inte att man kan komma ifrån den biten utan att hela programiden blir rumphuggen.

Fast ibland har man nästan tyckt att de skulle göra psykiatriska undersökningar på BÖNDERNA! Man har ju haft med riktigt underliga typer genom åren och utnyttjat stackare för att göra bra teve. Tänker närmast på den där rödhåriga "bonde-Roger" som bodde hemma hos mamma!....men det har ju varit fler.
Citera
2018-12-17, 15:48
Bannlyst
Citat:
Bara för att du tycker att storstadskillar med stil är det enda som funkar, innebär det inte att alla andra gör det. Jag personligen får rysningar av storstadskillar hur snygga de än är. Och även om jag möjligen kan ha synpunkter på polisonger och gällivarehäng, så tar det inte bort mannen under skalet -> Hannes är fantastisk! Stort grattis till Susanna som hittat en sån karl! Snygg, kärleksfull, verbal, trygg osv.
(och raggarvolvo?? en praktisk kombi för en friluftsmänniska med hund har väl inget med raggare att göra??)

Och du, det yttre är bara ett skal även för Per, Erik och Simon.
Smaken är, som sagt, som baken. Vi ser alla olika ut och har olika preferenser vad gäller inre och yttre egenskaper.

Det är inte det faktum att Jim är storstadskille som jag tycker att han har mer stil än Hannes, men Hannes har typisk raggarstil och klär sig ganska "bonnigt", och ser i mitt tycke, väldigt ovårdad ut. Du har helt rätt, smaken är som baken.
Citera
2018-12-17, 15:54
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Det är inte det faktum att Jim är storstadskille som jag tycker att han har mer stil än Hannes, men Hannes har typisk raggarstil och klär sig ganska "bonnigt", och ser i mitt tycke, väldigt ovårdad ut. Du har helt rätt, smaken är som baken.
Har du möjligen tänkt tanken att det kan ha ett samband med programrubriken, bonde söker fru?
bönder är ju rätt bonniga…
Citera
2018-12-17, 15:57
Bannlyst
Citat:
Har du möjligen tänkt tanken att det kan ha ett samband med programrubriken, bonde söker fru?
bönder är ju rätt bonniga…

Haha, ja men Hannes är ju brevskivare till en bonde. Han är ju inte bonde själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in