2018-12-17, 14:40
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundellin
Messengerchatten med Jimmie är äkta. Jag var själv vän med honom på Facebook när han hade den profilbilden. Några år sedan.

Det där var en intressant tråd. Av de historiska profilbilder han har på sin facebook finns det ingen som liknar den där. När hade han den mer exakt? Kan han ha raderat den från albumet?

Skärmdumpen som hon visar upp som bevis kan i så fall vara gjord enbart under den perioden som han hade den bilden. Det ger ett tidsspann.

Spelningen som Bedårande barn gjorde i Sölvesborg var i april 2017. Det sätter en ungefärlig mtidpunkt för om hennes historia stämmer.

Något som talar för att hennes historia stämmer är att hon tagit screenshots från den Messenger-version som jag tror gällde då (och nu har ersatts). Nån får gärna motbevisa mig där, jag tycker dock det ser rätt ut när jag googlar på det.
Citera
2018-12-17, 14:43
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Ni som säger att media kommer skriva om detta. Varför tror ni det? Om det är en helt vanlig otrohet utan några övergrepp eller likande så kommet tidningarna inte skriva om det. Det fungerar så i Sverige.

Eller kan ni ta upp ett enda exempel på när Aftonbladet, expressen, SvD eller DN rapporterat/skrivit om en politiker som varit otrogen? Otrohet är inget som vanlig media skriver om. Närmast kommer skvallertidningar som Hänt Extra.
Citera
2018-12-17, 14:45
Medlem
Riccardo-Gagliolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ni som säger att media kommer skriva om detta. Varför tror ni det? Om det är en helt vanlig otrohet utan några övergrepp eller likande så kommet tidningarna inte skriva om det. Det fungerar så i Sverige.

Eller kan ni ta upp ett enda exempel på när Aftonbladet, expressen, SvD eller DN rapporterat/skrivit om en politiker som varit otrogen? Otrohet är inget som vanlig media skriver om. Närmast kommer skvallertidningar som Hänt Extra.
Hört talas om Tiger Woods och Elin Nordegren?
Citera
2018-12-17, 15:00
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riccardo-Gagliolo

Inte nån politiker dock, kändis som hade ihop det med en svenska så därför var det väl intressent för svensk press.

Tycker det är helt ointressant att dom är människor som alla andra med misstag osv. borde väl säga sig självt kan man tycka.
Citera
2018-12-17, 15:02
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Ja, men det är riktigt dålig liknelse.
1. Tiger Woods smällde bilen och torskade för snuten. Rapportering startade inte med hans otrohet.

2. Knappast Svensk media som började rapportera om det heller.

Ge mig nu ett exempel på en svensk politiker. För du tror väl inte detta är första gången detta händer?

Edit:
När blev Woods politiker?
Senast redigerad av Kaptenstjärt 2018-12-17 kl. 15:04.
Citera
2018-12-17, 15:06
Medlem
Riccardo-Gagliolos avatar
Citat:
Ja, men det är riktigt dålig liknelse.
1. Tiger Woods smällde bilen och torskade för snuten. Rapportering startade inte med hans otrohet.

2. Knappast Svensk media som började rapportera om det heller.

Ge mig nu ett exempel på en svensk politiker. För du tror väl inte detta är första gången detta händer?

Edit:
När blev Woods politiker?
Sven *tt* Litt*rin.

* = o

Hängdes ut som otrogen sommaren 2010. Avgick sedermera och flydde utomlands.
Citera
2018-12-17, 15:13
Medlem
Citat:
Sven *tt* Litt*rin.

* = o

Han Littorin hängdes ut som sexköpare vilket är olagligt. Det går inte att jämföra med detta.
Citera
2018-12-17, 16:02
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Sven *tt* Litt*rin.

* = o

Sven Otto avgick innan Aftonbladet publicerade något. I hans fall rörde det sig om ett påstått brott.

Vänligen försök igen.
Citera
2018-12-17, 16:42
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Ingen politiker i modern tid har haft så dåligt omdöme att de varit otrogna tidigare, så detta blir prejudicerande.
Citera
2018-12-17, 17:21
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb

Flashback alltså... Det här inlägget kan lika gärna vara seriöst som någon som trollar som en idiot.

Att göra en psykologisk utvärdering utifrån facebook-bilder, behöver jag säga mer..?

Vet du inte att det bedrivits forskning med facebook som underlag? I det fallet handlade om narcissism. Och visst kan man se om någon är narcissistisk och och någon har borderlinedrag. Kännetecknande för Borderline är att vara i fejd med allt och alla.
Diagnos ställer man utifrån hur folk talar om sig själva och om andra, framförallt hur man relaterar till andra.
Det användaren ovanför glömde bort eller inte var smart nog att hitta var att den anklagade är nydumpad. Hon står som singel, men för elva dagar sedan var det annorlunda. Det går att hitta X pojkvän som inte verkar vara den vassaste kniven i lådan han heller.

Hell hath no fury like borderlineewoman scorned. Så var fallet med Hanna Wigh som ville hämnas på SD och så är fallet most likely nu. Om man inte förstår det så har man nog inte så mycket livserfarenhet.

Anknytning till Jimmie är ingen annan än att han är anklagad, och i Sverige är man oskyldig tills man är dömd, så att diskutera en otrohet i det här läget är förtal.
Citera
2018-12-17, 17:22
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Ingen politiker i modern tid har haft så dåligt omdöme att de varit otrogna tidigare, så detta blir prejudicerande.

Det där tror du inte ens själv på.
Det senaste exemplet är väl Reinfeldt.
Citera
2018-12-17, 17:24
Medlem
Citat:

Men snälla vilken värld lever du i? Det gäller Jimmie Åkesson och i synnerhet SD i förlängningen. Kan media gräva fram något negativt så skriver de om det, men nu tror jag att i detta fall så är det fejk. Annars är ju strategin från vänsterns håll att plocka fram allt negativt om SD(oavsett hur många år tillbaka och om det redan publicerats) och vid lämpligt tillfälle plocka fram det,för att svärta ner partiet.I detta fall sparas det till e.v nyval, för antyda kan man alltid göra, det gäller att "så ett frö"
Har inga problem med att fakta ska komma fram, men när händelser mörkast(skrivs nästan ingenting) i de stora blaskorna t. ex om vissa av de övriga partiers islamistiska kopplingar då tycker jag att det är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in