2018-12-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeabawz
Alltså det är så tydligt fake. Tror ni seriöst på detta?
Aldrig att han skulle riskera hela sin karriär och familj för ett trött groggluder.

Hon bluffar detta för att bli känd, simple as that. Väldigt lågt men ack så vanligt.

Mmm, för hon kommer säkert få massa uppskattning för detta och inte bara en massa dödshot.

Nej, om vi ska sluta tramsa. Om Bill Clinton kunde så kan Jimmie. Det finns inte någon motsättning mellan att vara en slipad maktmänniska och att stundtals ha dåligt omdöme privat. Det är samma Jimmie som spelade bort ofantliga summor på nätspel och en otrohetsaffär passar in i samma mönster av att ge efter för snabba kickar, och ta konsekvenserna senare.

Jimmies hastigt och lustigt påbörjade Thailandssemester blir mycket mer begriplig ur ljuset att han vill få lugn och ro att bearbeta den här soppan. Hade det inte varit för privat kris hade han varit i Stockholm nu när de ska ha sista omgången a Game Of Thrones.

Detta är faktiskt den enda rimliga förklaringen för att han har flytt landet snarare än att slåss emd näbbar och klor för att bli en del av, eller rent av leda, nästa regering.
Citera
2018-12-17, 11:53
Medlem
Riccardo-Gagliolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeabawz
Hur svårt är det att ha en kompis som skriver och ändra namnet till "Per J Åkesson?"
Hur lätt som helst att bluffa detta.
Tror du verkligen att en bluffkonversation hade innehållit meningen "vi borde ses över en kopp te". En bluffkonversation hade snarare sagt "vi borde ses över ett rejält knull".
Citera
2018-12-17, 11:55
Medlem
likeabawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riccardo-Gagliolo
Tror du verkligen att en bluffkonversation hade innehållit meningen "vi borde ses över en kopp te". En bluffkonversation hade snarare sagt "vi borde ses över ett rejält knull".

Ja för ska man bluffa så ska man göra det realistiskt.
"Vi bör ses över ett rejält knull" är inte speciellt realistiskt...
Citera
2018-12-17, 11:55
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Varför skulle han inte kunna trampa snett, som så många andra? Att det skulle ha någon betydelse rent politiskt tror jag verkligen inte.

En man i hans position trampar inte snett med en lokal WT-brud på piller. Det är fullständigt orimligt. Han får garanterat betydligt bättre erbjudanden emellanåt, och om han mot förmodan skulle riskera karriären, hela partiet och trampa snett så skulle det vara med en riktig donna.
Citera
2018-12-17, 11:57
Citat:

Haha lol, nej. Det hade varit alldeles för uppenbart. Det är knappast raketforskning.

Men hela skiten luktar fake från start.
Citera
2018-12-17, 11:58
Medlem
Som nån annan skrev här så är det ju hur lätt som helst att 1. ändra namn på en av sina vänner i mobilen till Jimmie och sen skicka sms från den mobilen för att skapa sms-konversationen, och 2. Skapa en tillfällig facebookprofil och ändra namn till Per J Åkesson och använda hans bild och skicka meddelanden från. Herregud, mer komplicerat behöver det ju inte vara.

Sen vet jag inte alls vad jag tror om detta, sant eller inte. Men är ju hur lätt som helst att göra. Förvånad att inte fler varit inne på det spåret
Citera
2018-12-17, 11:59
Medlem
Citat:
Om det här är fejk så vill jag anställa den här bruden som grafisk formgivare på mitt företag. Oerhört skicklig på detta! Ingen har kunnat peta några hål i hennes Photoshop:ande.
Det har redan visats i tråden.

1. https://ifaketextmessage.com/
2. Ha en konversation med Benny och döp sedan om personen till Jimmie och ta sedan skärmdump.

Behövs inget klipp o klistra.
Citera
2018-12-17, 12:18
Medlem
Fyfan alltså, nu är jag inte SDare och skiter totalt i JÅ och hans image men tankarna går till Louise.
Han har fan gått ner sig rejält på senare år och hon har till synes varit lojal, och så mycket som han snackar om kärnfamiljen osv så vore det här en kniv i hjärtat på Louise.
Att hon ens valde att skriva till tjejen och be om verifikation visar ju faktiskt att hon dels varit orolig för detta innan och dels att en liten del av henne tror att det är sant.
Vilket säger mycket om troligheten i berättelsen.
Citera
2018-12-17, 12:34
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderhagen

Att hon ens valde att skriva till tjejen och be om verifikation visar ju faktiskt att hon dels varit orolig för detta innan och dels att en liten del av henne tror att det är sant.

Nja, eller bara att de tänker anmäla henne för förtal såklart.
Citera
2018-12-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderhagen
Fyfan alltså, nu är jag inte SDare och skiter totalt i JÅ och hans image men tankarna går till Louise.
Han har fan gått ner sig rejält på senare år och hon har till synes varit lojal, och så mycket som han snackar om kärnfamiljen osv så vore det här en kniv i hjärtat på Louise.
Vilket säger mycket om troligheten i berättelsen.

Tja, vad har du för bekräftning på att Louise faktiskt skrivit något?
Citera
2018-12-17, 12:45
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Hur lång tid kommer det ta innan andra sms-konversationer och Facebookmeddelanden från Annie Lööf kommer att dyka upp? Inte jättesvårt att fejka.
Citera
2018-12-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrucker
Har förövrigt inte läst alla kommentarer i tråden. Men vad fan är det som säger att han varit otrogen? Han har velat ha med henne på efterfest. Är det otrohet?

Här inte heller sett några direkta bevis för otrohet men definitivt flörtade. Dock kan man fråga sig varför man skulle bjuda in till en grej där sambon är närvarande om man siktar på att vara, eller här varit otrogen. Om man kan argumentera för att ho n talar sanning bara för att hon inte har nåt att tjäna på att berätta det, kan man då inte lika gärna fråga sig varför hon isåfall inte är tyst om det? Inte för att jag bryr mig nämnvärt om detta men spekulationerna i tråden är baserade på väldigt svaga bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in