2018-12-17, 05:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Typ mördade sina döttrar vilket båda var misstänkta för. Sen hur mamman dog och pappan. Så dom sa inte 3 mord faktiskt.
Hela pressmeddelandet ligger i tråden du kan lyssna.

En sak till dom sa att sms den 5 januari runt 21.30 inte innehöll något speciellt mellan föräldrarna. Polisen vet inte vilken ordning dom avled heller.

Vad jag förstår får dom kritik för sitt avslöjande och kommer utreda sig själva. Många frågor om just det var rätt att berätta så mycket.
Jävla lala land..
Jag letade efter din avskrift men hittade den inte (eller ljudfil).
Det här är av intresse när det spekuleras kring förlopp, att det sägs att det var O som mördade H och sen hängde sig
Citat:
Sen hur mamman dog och pappan. Så dom sa inte 3 mord faktiskt
.
Citera
2018-12-17, 05:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag letade efter din avskrift men hittade den inte (eller ljudfil).
Det här är av intresse när det spekuleras kring förlopp, att det sägs att det var O som mördade H och sen hängde sig
.
Avsrift
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-12-17, 05:32
Medlem
Jag tror att både polis och anhöriga vet att orden strypning och kvävning ger mer obehagliga associationer hos gemene man än "barnen dog i sömnen av en överdos av läkemedel".

Om polisen säger att barnen och mamman dog av kvävning, strypning (och ev kvävning) samt strypning (och ev kvävning) då dog dom väl av det? Det finns en mängd olika sätt att strypa, kväva, strypas och kvävas på/av. Vissa mer plågsamma än andra. Vet någon i tråden med säkerhet att dessa barn ströps och kvävdes på ett så skonsamt och optimalt sätt att de inte fick panik utan bara tuppade av på några sekunder?

Både polis och anhöriga vet att ovanstående i kombination med informationen om att föräldrarna hade höga doser av lugnande läkemedel i kroppen men inte barnen (även om en av flickorna hade en låg dos) hos gemene man ger upphov till ilska mot föräldrarna.

Jag undrar om någon av er som är övertygade att barnen var drogade med något kan:
- ge exempel på drog
- förklara varför polisen inte sa att barnen var drogade
- förklara hur ni vet vad polisen och anhöriga tillsammans beslöt att tiga om vid pk
Citera
2018-12-17, 05:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Självklart om man jämför med stora doser så är det mindre. Men hur lite eller mycket vet vi inte. Barnet lär varit påverkad av det oavsett.
Ja allt är egoistiskt men nu är det gjort och vi vet varför. Så det ältade jag i inledningen vad jag tyckte om dom här två föräldrarna. Men jag har varvat ner och förstår att dom var i svarta tankar utan ljus. Så det får jag köpa eftersom ingen av dom kommer lagföra. Alltså kommer man inte åt dom.
Det beror på mängd, sort och tid för intag i förhållande till döden.
Atarax är vanligt att ge barn, antihistamin med sederande effekt.
Även vuxna för sömn om kroppen inte kräver mer.
Benso? Väldigt tveksam till barn och oavsett;
Spår indikerar knappast att det var givet för sedering, dosen borde varit större.
.
Vi vet således inte om det var terapeutisk dos, om barnet vaknade.
Det är nämligen många faktorer som avgör.
Senast redigerad av develi 2018-12-17 kl. 05:37.
Citera
2018-12-17, 05:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det beror på mängd, sort och tid för döden i förhållande till döden.
Atarax är vanligt att ge barn, antihistamin med sederande effekt.
Även vuxna för sömn om kroppen inte kräver mer.
Benso? Väldigt tveksam.
Spår indikerar knappast att det var givet för sedering, dosen borde varit större.
.
Vi vet således inte om det var terapeutisk dos, om barnet vaknade.
Det är nämligen många faktorer som avgör.

Jag tog ett förslag på lugnande och muskelavslappnande och då är benso vanligast.
Ljudfilen med hela ligger i tråden. Charoal eller liknande heter postaren.

Här
Senast redigerad av Moosky 2018-12-17 kl. 05:42.
Citera
2018-12-17, 05:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Avsrift
Den delen där han betonar att de inte kommer lämna nån uppgift om vem som gjort vad saknas tyvärr.
Jag har dock ingen minne att de specade nåt mord på H (eller att det skulle gå att dra nån slutsats, alt att det var endast ett självmord). Det är givetvis möjligt att det var så, jag undrar mer kring sakfakta.
Däremot att de i samförstånd mördat barnen.
Synd inte hela är tillgänglig.

"Så det vi kan konstatera är att ett av barnen enligt det rättsmedicinska protokollet har dött av strypning eventuellt i kombination med kvävning. Så uttrycker man det. Andra dottern har dött av kvävning.
Kvinnan i huset mamman har dött av strypning eventuellt även det i kombination av kvävning. Och slutligen mannen pappan har tagit sitt liv genom att hänga sig. Vi kan också konstatera att båda föräldrarna vid den rättsmedicinska undersökningen hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar. Dock inte dödliga doser och dock inte så mycket att dom inte heller kunnat agera."
Senast redigerad av develi 2018-12-17 kl. 05:55.
Citera
2018-12-17, 05:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Den delen där han betonar att de inte kommer lämna nån uppgift om vem som gjort vad saknas tyvärr.
Jag har dock ingen minne att de specade nåt mord på H (eller att det skulle gå att dra nån slutsats, alt att det var endast ett självmord). Det är givetvis möjligt att det var så, jag undrar mer kring sakfakta.
Däremot att de i samförstånd mördat barnen.
Synd inte hela är tillgänglig.

"Så det vi kan konstatera är att ett av barnen enligt det rättsmedicinska protokollet har dött av strypning eventuellt i kombination med kvävning. Så uttrycker man det. Andra dottern har dött av kvävning.
Kvinnan i huset mamman har dött av strypning eventuellt även det i kombination av kvävning. Och slutligen mannen pappan har tagit sitt liv genom att hänga sig. Vi kan också konstatera att båda föräldrarna vid den rättsmedicinska undersökningen hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar. Dock inte dödliga doser och dock inte så mycket att dom inte heller kunnat agera."

Mitt sista inlägg ligger hela ljudfilen. Det är precis hela.
Citera
2018-12-17, 06:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Mitt sista inlägg ligger hela ljudfilen. Det är precis hela.
Aaa, tack. Det missade jag.
Citera
2018-12-17, 07:24
Medlem
Det är mycket svårt att begripa hur denna fasansfulla händelse kunnat ske. Ett tänkbart förlopp som knappast varit uppe till diskussion är följande: två mycket slitna föräldrar möts av att en mycket sjuk dotter tagit livet av sin syster. De orkar inte med tanken att fortsätta leva med och ta hand om det överlevande barnet. I sin förtvivlan bestämmer de sig för att utplåna familjen och samtidigt gemensamt ta på sig skulden för båda barnamorden så att hela tragiken inte blir uppenbar för omvärlden. Det är två mycket rationella personer som genom utförliga efterlämnade brev ger en tydlig förklaring till sitt handlande, även om det egentligen är ett, inte två barn de dödat. Flera månaders djup oro och förtvivlan har säkerligen föregått familjens död, men själva beslutet tror jag togs i nära anslutning till första barnets död.
Citera
2018-12-17, 07:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honduras
Det är mycket svårt att begripa hur denna fasansfulla händelse kunnat ske. Ett tänkbart förlopp som knappast varit uppe till diskussion är följande: två mycket slitna föräldrar möts av att en mycket sjuk dotter tagit livet av sin syster. De orkar inte med tanken att fortsätta leva med och ta hand om det överlevande barnet. I sin förtvivlan bestämmer de sig för att utplåna familjen och samtidigt gemensamt ta på sig skulden för båda barnamorden så att hela tragiken inte blir uppenbar för omvärlden. Det är två mycket rationella personer som genom utförliga efterlämnade brev ger en tydlig förklaring till sitt handlande, även om det egentligen är ett, inte två barn de dödat. Flera månaders djup oro och förtvivlan har säkerligen föregått familjens död, men själva beslutet tror jag togs i nära anslutning till första barnets död.
"Så sammantaget ger utredningen stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat och i samförstånd genomföra den här gärningen tillsammans och båda är därför såklart misstänkta för att gemensamt och i samförstånd har dödat sina två döttrar. "
Citera
2018-12-17, 08:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tror att både polis och anhöriga vet att orden strypning och kvävning ger mer obehagliga associationer hos gemene man än "barnen dog i sömnen av en överdos av läkemedel".

Om polisen säger att barnen och mamman dog av kvävning, strypning (och ev kvävning) samt strypning (och ev kvävning) då dog dom väl av det? Det finns en mängd olika sätt att strypa, kväva, strypas och kvävas på/av. Vissa mer plågsamma än andra. Vet någon i tråden med säkerhet att dessa barn ströps och kvävdes på ett så skonsamt och optimalt sätt att de inte fick panik utan bara tuppade av på några sekunder?

Både polis och anhöriga vet att ovanstående i kombination med informationen om att föräldrarna hade höga doser av lugnande läkemedel i kroppen men inte barnen (även om en av flickorna hade en låg dos) hos gemene man ger upphov till ilska mot föräldrarna.

Jag undrar om någon av er som är övertygade att barnen var drogade med något kan:
- ge exempel på drog
- förklara varför polisen inte sa att barnen var drogade
- förklara hur ni vet vad polisen och anhöriga tillsammans beslöt att tiga om vid pk

Det första fetade, nej det är ingen som vet i tråden

Det andra fetade
Vet inte om någon är övertygad om att barnen var drogade, endast spekulationer
- kan inte speciellt mycket om droger så om de skulle vara drogade har nog föräldrarna skaffat sig info om detta under de månader de planerade att utplåna familjen
- Detta är vad jag tror. Polisen har själva bestämt först vilken information de kan tänkas ge sedan har det nog stämts av med anhöriga som haft möjligheter att ha synpunkter. Detta är egentligen uppgifter som är sekretessbelagda så jag tror anhöriga har haft en del att säga till om.
Senast redigerad av 57Emma 2018-12-17 kl. 08:40.
Citera
2018-12-17, 08:57
Medlem
En kvinna och hennes barn hittas mördade i sitt hem. Fadern har tagit sitt liv genom hängning. Allt är uppenbart. En typisk familicide. Den här händelsen är bara unik genom att den påstår att den som hänger där har planerat den med ett av offren.

Vill man tro att en mördare är en extremt noggrann planerare har planterat bevis sista månaderna som skall bocka av alla rutor för polisen så kan man få tro det. Jag tror att mördaren är upphovsman till århundradets fake news.

Sluta fila på alla pusselbitar för att de skall matcha en enda fyrkantig bit som föreställer ”GEMENSAMT och PLANERAT”. Ingen risk i världen att TVÅ föräldrar, inte ens en förälder, tar livet av ungen efter ett halvår pga ME. Bara en förälder med livsleda och dödslängtan som saknade förmågan att visualisera kan gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in