2018-12-13, 15:59
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Du får hålla utkik på Tradera, filmen säljes ej mer och fråga ej någon om den kan lägga upp filmen på nätet då Anakronfilm inte tillåter det, trots att de ej säljer filmen mer.

Vet du ifall Anakronfilm fortfarande inte tänker släppa fler exemplar av filmen?

Isf kanske jag ska hålla hårt i mitt exemplar.
Citera
2018-12-13, 17:07
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Vet du ifall Anakronfilm fortfarande inte tänker släppa fler exemplar av filmen?

Isf kanske jag ska hålla hårt i mitt exemplar.

Jag är till 99 % säker på att de ej tänker släppa ut något mer så jag tycker du definitivt skall hålla i ditt exemplar så hårt som möjligt.
Citera
2018-12-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är det någon som har lite anekdoter eller live Minnen av Eddie Meduza så kör på bara .
Själv så missade jag att se honom live är för ung.

Finns en historia om när han var på en turné i Finland, där fick han köra på sina engelska låtar och klassiska standardlåtar inom rock och blues, i Finland vill man ha bra konserter i första hand medan vi svenskar helst gärna vill höra vissa låtar.
Då var Errol glad då han för ett tag fick vara en seriös rockartist.

Förresten, är du taggad för "God Jul, Era Rövhål"? Det kommer nämligen bli uppvärmning med Stålfarfar på min kanal fram till dess.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLeOFo-DaxxNiXzfYQptxr4UBto6vMgWKm
Citera
2018-12-14, 06:37
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Då var Errol glad då han för ett tag fick vara en seriös rockartist.

Errol hade nog klarat sig mycket bra som 'riktig' artist, albumet som han tydligen gillade minst, som jag tycker är bäst, det tredje studioalbumet, 'Garagetaper' är full av låtar som med andra texter, av andra artister, kunde blivit betydligt mera välkända. Eddie kunde blivit en låtsnickare typ Anders Glennmark om han velat.
Citera
2018-12-14, 15:29
Medlem
https://youtu.be/ZGqis4Brek8 Någon som vet från vilken spelning detta är?
Citera
2018-12-15, 12:03
Medlem
https://youtu.be/KKZ94kWiP_Q

En lite spännande grej.
Citera
2018-12-15, 12:26
Medlem
Finns det inga uppgifter/skvaller om hur stor Eddies kuk egentligen var?
Kan tänka mig att den antingen var liten eller gigantisk, så som han sjöng om den hela tiden måste det finnas någon anledning!
Citera
2018-12-16, 01:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
https://youtu.be/ZGqis4Brek8 Någon som vet från vilken spelning detta är?

Är det inte från spelningen Daily news, Stockholm 27/8 1991? Den låter finns även med på Alla tiders fyllekalas nr 11.
Citera
2018-12-16, 01:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderhagen
Finns det inga uppgifter/skvaller om hur stor Eddies kuk egentligen var?
Kan tänka mig att den antingen var liten eller gigantisk, så som han sjöng om den hela tiden måste det finnas någon anledning!

Hans kuk finns på många filmklipp, det är bara att söka på Youtube t.ex. Men så värst jättestor var den inte, utan mer normal längd så att säga.
Citera
2018-12-16, 01:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
https://youtu.be/KKZ94kWiP_Q

En lite spännande grej.

Är det verkligen från en kassett? Har fått för mig att den är inspelad till Ala tiders fyllekalas serien, men den kan ha varit tänkt till en kassett då han nämner just ordet kassett. Men jag har då inte hört den på de kassetter som jag har lyssnat på. Men jag kan givetvis ha fel.
Citera
2018-12-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Är det inte från spelningen Daily news, Stockholm 27/8 1991? Den låter finns även med på Alla tiders fyllekalas nr 11.

Jag tackar för info, du vet inte vilka som kompade Errol där?
Citera
2018-12-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Är det verkligen från en kassett? Har fått för mig att den är inspelad till Ala tiders fyllekalas serien, men den kan ha varit tänkt till en kassett då han nämner just ordet kassett. Men jag har då inte hört den på de kassetter som jag har lyssnat på. Men jag kan givetvis ha fel.

Jag tror den var tänkt för en kassett men hamnade på Fyllekalas-serien istället. Jag vet att han hade massor av planer för kassetter att spela in, som exempel åt Mannfred Willes, Smällphete Sigge och Marcel Jelevac som ej blev inspelade eller som aldrig gavs ut. Jag hoppas Sony sitter på de grejerna isåfall, bättre att någon har materialet istället för att de skall ha gått för evigt förlorat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in