2018-12-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Klart det går att få stopp på henne men kriminalvården är ju som ett vuxendagis

Hur då? Att få stopp på henne?
Senast redigerad av zilvereko 2018-12-13 kl. 19:48.
Citera
2018-12-13, 20:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

1. Konfiskera alla hennes tillgångar, eftersom hon använder dom till att begå nya våldsbrott.
2. Här finns lite fler idéer:
https://www.youtube.com/watch?v=DqeHaCwhTYA

Här är lite "gammal skåpmat" som jag snubblade på när jag sökte videon ovan.
Om sexuellt utnyttjande av personer i beroendeställning, anstiftan till misshandel, m.m.

https://www.youtube.com/watch?v=TKiJwMl46ig

–
Citera
2018-12-13, 20:36
Medlem
Pavics avatar
Hur skulle hon möjligen kunna föra över en miljon kronor i sin ställning?
Genom en fullmakt kanske?

Bara nyfiken..

"Jag behöver göra en betalning på en miljon kronor, tack."
Citera
2018-12-13, 20:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic

Bara nyfiken..

Möjligen har hon deponerat en del hos dom tre som misstänks ha varit medhjälpare när maken Aki mördades.

Att hon har pengarna kan ju vara tillräckligt för att hon ska lyckas övertyga någon som inte är så smart att hon kan använda sina pengar till att betala för ett mord.

Jag hoppas, som du är inne på, att det inte bara är att gå till någon i personalen på fängelset och få hjälp med att betala för ett mord.

Hon har IOFS tidigare visat sig vara skicklig på att manipulera personal, inte helt utan framgång. Hon lyckades ju få ut en del brev från häktet, t.ex. Sådant borde väl vara svårare om man är häktad med restriktioner än om man sitter i fängelse?

–
Senast redigerad av lasternassumma 2018-12-13 kl. 21:23.
Citera
2018-12-13, 22:08
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Möjligen har hon deponerat en del hos dom tre som misstänks ha varit medhjälpare när maken Aki mördades.

Att hon har pengarna kan ju vara tillräckligt för att hon ska lyckas övertyga någon som inte är så smart att hon kan använda sina pengar till att betala för ett mord.

Jag hoppas, som du är inne på, att det inte bara är att gå till någon i personalen på fängelset och få hjälp med att betala för ett mord.

Hon har IOFS tidigare visat sig vara skicklig på att manipulera personal, inte helt utan framgång. Hon lyckades ju få ut en del brev från häktet, t.ex. Sådant borde väl vara svårare om man är häktad med restriktioner än om man sitter i fängelse?

–

Ja, hon är ju inte dum i huvudet..
Det var riktigt smart att posta ett brev inuti ett brev som gick till försäkringskassan.
Sen var det ju en gnutta tur. Har själv suttit med fulla restriktioner och det är väldigt svårt att få ut någon information om du inte har en bra advokat som kan föra ditt budskap vidare muntligt.
Citera
2018-12-14, 12:57
Medlem
brianmolkos avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ddWvjX/groteskt-att-johanna-moller-far-arva-sin-mamma

Hennes 5 barn borde ju få ärva inte hon
+ ev syskon osv
Citera
2018-12-14, 18:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ddWvjX/groteskt-att-johanna-moller-far-arva-sin-mamma

Hennes 5 barn borde ju få ärva inte hon
+ ev syskon osv

Det är helt sjukt att lagarna ser ut som de gör. Jag hoppas att mamman lever gott och spenderar alla pengar hon har så det inte finns något arv kvar när den dagen kommer..
Citera
2018-12-14, 18:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Bara nyfiken..

Det skulle bli svårt att förklara varför man fått någon miljon av Johanna Möller om modern, åklagaren eller någon annan oskyldig människa just blivit mördad. Det blir ett enkelt fall för polisen.
Citera
2018-12-14, 19:00
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det skulle bli svårt att förklara varför man fått någon miljon av Johanna Möller om modern, åklagaren eller någon annan oskyldig människa just blivit mördad. Det blir ett enkelt fall för polisen.

Nu är jag inte så insatt i hennes ekonomi men tror knappast hon har en miljon i cash.

Garanterat på banken men..
Hon satt väl när vi bytte sedlar?

Skulle säga att hon kanske lyckas lura någon att hon kan betala -
Men det kan hon inte.
Citera
2018-12-14, 19:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är helt sjukt att lagarna ser ut som de gör. Jag hoppas att mamman lever gott och spenderar alla pengar hon har så det inte finns något arv kvar när den dagen kommer..

Det lät dock som Johanna Möller ville skicka någon på mamman innifrån fängelset.
Citera
2018-12-14, 20:07
Medlem
Citat:
Nu är jag inte så insatt i hennes ekonomi men tror knappast hon har en miljon i cash.

Garanterat på banken men..
Hon satt väl när vi bytte sedlar?

Skulle säga att hon kanske lyckas lura någon att hon kan betala -
Men det kan hon inte.

De tre miljoner JM fick ut från flyktingboendet i efterhand (när hon redan hade åkt fast) lär först och främst gå till att betala skadestånd till de drabbade. Anki Möller däremot, har sagt att hon tänker göra sig av med det mesta av pengarna medan hon själv fortfarande lever. Eftersom dessa pengar enbart har skapat problem.

Medans Anki lever kan hon göra precis vad hon vill med sina egna pengar och därmed arvet efter Göran. Det är Anki Möller garanterat medveten om. Hon kommer ge en hel del till sina barnbarn, kanske i form av en fond som är förenat med vissa förbehåll. Samt till organisationer hon ömmar för. Så att JM aldrig kan komma åt pengarna.

Anki har bra advokater som kan hjälpa henne med det. Nu träder dessutom Mazzi Fritz in som advokat för Anki. I detta skede som målsägandebiträde.

Anki vill bara ha så hon klarar sej själv framöver. Jättebra - och en stor eloge till henne att hon ens klarar av att leva efter de fruktansvärda händelser hon har råkat ut för. Hon ska ha all cred. Skulle vilja krama henne, som fortfarande står ut med så mycket skit.

För Johanna Möllers räkning önskar jag bara att nån på fängelset sätter henne på plats ordentligt, så att hon håller käften och slutar terrorisera medfångar och personal med sina mordplaner och annat tjafs hon är van med sen förr.

Övriga fångar på anstalten är inte heller guds bästa barn, men de ska inte behöva få ytterliare straff genom att behöva vistas i samma lokaler som henne.

Så isolera JM t ills hon fattar vad som gäller, anser jag. Även om jag tyvärr inte tror att det räcker i längden.
Senast redigerad av zilvereko 2018-12-14 kl. 20:28.
Citera
2018-12-16, 10:52
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

som jag skrev så är själva kriminalvården ett vuxendagis men det torde finnas medfångar som kan sätta henne på plats ganska rejält
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in