Citat:
Ursprungligen postat av
Pavic
Nu är jag inte så insatt i hennes ekonomi men tror knappast hon har en miljon i cash.
Garanterat på banken men..
Hon satt väl när vi bytte sedlar?
Skulle säga att hon kanske lyckas lura någon att hon kan betala -
Men det kan hon inte.
De tre miljoner JM fick ut från flyktingboendet i efterhand (när hon redan hade åkt fast) lär först och främst gå till att betala skadestånd till de drabbade. Anki Möller däremot, har sagt att hon tänker göra sig av med det mesta av pengarna medan hon själv fortfarande lever. Eftersom dessa pengar enbart har skapat problem.
Medans Anki lever kan hon göra precis vad hon vill med sina egna pengar och därmed arvet efter Göran. Det är Anki Möller garanterat medveten om. Hon kommer ge en hel del till sina barnbarn, kanske i form av en fond som är förenat med vissa förbehåll. Samt till organisationer hon ömmar för. Så att JM aldrig kan komma åt pengarna.
Anki har bra advokater som kan hjälpa henne med det. Nu träder dessutom Mazzi Fritz in som advokat för Anki. I detta skede som målsägandebiträde.
Anki vill bara ha så hon klarar sej själv framöver. Jättebra - och en stor eloge till henne att hon ens klarar av att leva efter de fruktansvärda händelser hon har råkat ut för. Hon ska ha all cred. Skulle vilja krama henne, som fortfarande står ut med så mycket skit.
För Johanna Möllers räkning önskar jag bara att nån på fängelset sätter henne på plats ordentligt, så att hon håller käften och slutar terrorisera medfångar och personal med sina mordplaner och annat tjafs hon är van med sen förr.
Övriga fångar på anstalten är inte heller guds bästa barn, men de ska inte behöva få ytterliare straff genom att behöva vistas i samma lokaler som henne.
Så isolera JM t ills hon fattar vad som gäller, anser jag. Även om jag tyvärr inte tror att det räcker i längden.