2018-12-15, 18:30
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han var också tydlig med att de inte vet vem som varit drivande i mordpakten, om någon varit drivande.

Ja, det sa han, han sa även att de inte funnit någon utlösande faktor
Citera
2018-12-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Snälla, så okontrollerat språkbruk, första flickan var "osövd", den andra flickan sövd så hon inte skulle höra den första.

Du förstorar detta, det finns två föräldrar som mördat och jobbigast av allt hade pappan. Stackare.

Jag som har fetat i ditt inlägg.

Jobbigast av allt hade pappan??
Jobbigast av alla hade väl barnen?
Citera
2018-12-15, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hierophant
Eftersom polisen säger att familjen fokuserat på diagnosen ME så måste de ha sett det i datorerna. Med så mycket negativa influenser tillsammans med själva det fysiska och psykiska lidandet så kan man tippa över gränsen.
Hjärntvätt ligger nära till hands. När det dyker upp vissa här i tråden som skriver att hen via PM förmedlat kontakt till kliniker i Schweiz så blir iaf jag mörkrädd och mycket upprörd. Via PM här i tråden!!
Jag har dålig koll på tråden, följt fallet i media fram till pressträffen men i stort sett gapade jag - hade inte i min vildaste fantasi trott de mördats så groteskt som de facto skett.
Däremot sågs domedagsprofetiorna och ett jäkla förfasande över ME och så stackars föräldrar. Väldigt likt media men betydligt mer kolsvart.
Barnen hade fått hjälp att dö, dödshjälp tror jag nån sa. Att A ville dö. .
Att ME och utmattning skulle vara enda motiv finns inte i min värld och det ter sig som sektbeteende.
Skulle de ha dragits med i nåt svart djup som ett slukhål så vore der mer begripligt. Alltså otroligt negativ info i en redan aktiv kris. Är de även personligheter som sökt bot o mirakel istället för acceptans och anpassning så lär de skita i omgivningens stöd. Det är ingen idé, loppet är kört och nu är det båda döttrarna som ska lida helvetets kval. Själva ser de heller ingen livskvalité, ett liv de inte tänkt sig.
Vad som än hänt vore det en rimlig förklaring. Propaganda och hjärntvätt biter på en redan resignerad person. Nån är mer drivande inledningsvis, den andra tycker sen det samna.
Sant eller falskt? Inte en susning. Men för min del skulle den nu skeva bilden bli mer begriplig, för nåt mer är det. Det är så oerhört stört.
Senast redigerad av develi 2018-12-15 kl. 18:41.
Citera
2018-12-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Det gjorde nog de flesta som har anhöriga med sjukdomen. De absolut flesta tyckte - äntligen lite ljus på vår sjukdom - en sjukdom som inte syns finns inte. De absolut flesta har inte mördat våra anhöriga efter uppmärksamheten. Det måste nog till någon mer faktor!?
Jag är absolut inte ute efter att skuldbelägga er som är sjuka eller har anhöriga som är sjuka. Vill bara varna för att det kan vara förödande att uppsöka nätet för svar. Man får försöka hitta styrkan inombords om man inte har anhöriga, vänner eller stöd inom vårdsektorn. Förhoppningsvis har man någon att finna stöd och styrka hos. Det är det som man behöver.
Citera
2018-12-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så var det dags igen. Nu en artikel i *xpressen som förklarar morden i Bjärred med sjukdomen ME. Att en à två dårar till föräldrar mördat sina oskyldiga barn saknas i ingressen... det vanliga alltså...

https://www.expressen.se/nyheter/me-epidemi-i-norge-barn-isoleras-och-sondmatas/

Men det var ändå en ganska bra artikel...hyfsat nyanserad och man försökte belysa sjukdomen ur litet olika aspekter...
Citera
2018-12-15, 18:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hierophant
Jag är absolut inte ute efter att skuldbelägga er som är sjuka eller har anhöriga som är sjuka. Vill bara varna för att det kan vara förödande att uppsöka nätet för svar. Man får försöka hitta styrkan inombords om man inte har anhöriga, vänner eller stöd inom vårdsektorn. Förhoppningsvis har man någon att finna stöd och styrka hos. Det är det som man behöver.
Det är väl tvärtom, sådana förstör ju för andra sjuka. Folk riskerar snarare reagera med aversion mot sjukdomen när vissa generaliserar, drar alla över en kam, inte ser olika grader, att det är individuellt hur olika hårt det drabbar. Svartmålar och tycker döden är en bra rekommendation. Huh!
Gällande barn är det ett horribelt synsätt.
Kanske nån borde granska det här området? Så att det inte skadar andra med ME eller blir rent farligt.
Senast redigerad av develi 2018-12-15 kl. 18:53.
Citera
2018-12-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så var det dags igen. Nu en artikel i *xpressen som förklarar morden i Bjärred med sjukdomen ME. Att en à två dårar till föräldrar mördat sina oskyldiga barn saknas i ingressen... det vanliga alltså...

https://www.expressen.se/nyheter/me-epidemi-i-norge-barn-isoleras-och-sondmatas/
Från artikeln:
– Jag har också funderat över att det är många från Aurskog, säger Reidar Due [läkare]. Alla från Aurskog har ju varit hos mig. Om alla har fått en kronisk utmattning? Det tror jag inte. Men någon har fått det. Men jag vet inte vad det beror på. Jag har mina tankar kring det, men det vill jag inte säga till en journalist.

[…]
– Det är oftast duktiga plikttrogna ungdomar som ställer höga krav på sig själv. De som är vana vid att gå till skolan trots att de är sjuka. Och det är fler flickor som drabbas. Det går fyra flickor på varje pojke. Och de har ofta också upplevt saker i livet som inte alla upplevt.
Citera
2018-12-15, 18:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sök på ordet scientologi i tråden. Flera har hävdat att familjen varit scientologer eller i vart fall haft något med dem att göra.
Vi har diskuterat det spåret ett antal gånger.

Många människor är helt inne på endast läka naturligt, läser man vissa av dessa diskussioner i facebookgruppper får man en sektkänsla. Så en annorlunda livsåskådning kan vara en bidragande orsak också.

Nu igen trots avsaknaden av minsta underlag mer än några troll som trollat i tråden om sekter.
Borde det inte vid det här laget krupit fram om det nu fanns minsta lilla angående denna stora konspiration? Vad grupper diskuterar är långt ifrån vad som framkommit i förundersökningen.
Citera
2018-12-15, 18:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Från artikeln:
– Jag har också funderat över att det är många från Aurskog, säger Reidar Due [läkare]. Alla från Aurskog har ju varit hos mig. Om alla har fått en kronisk utmattning? Det tror jag inte. Men någon har fått det. Men jag vet inte vad det beror på. Jag har mina tankar kring det, men det vill jag inte säga till en journalist.

[…]
– Det är oftast duktiga plikttrogna ungdomar som ställer höga krav på sig själv. De som är vana vid att gå till skolan trots att de är sjuka. Och det är fler flickor som drabbas. Det går fyra flickor på varje pojke. Och de har ofta också upplevt saker i livet som inte alla upplevt.
Jamen hjälp, tänk om det är nåt skumt, tacka tusan folk o läkarkåren blir skeptiska och det förstör för ME-sjuka?
Citera
2018-12-15, 18:57
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Det har ju i tidigare PM framkommit att en person var mer drivande, H. Om hon då mixtrat med flickornas mat och skapat en sjukdom, så är det ju inte så konstigt om hon nu inte sprungit med barnen till sjukvårdsbesök eller haft möten med skolan. Hon visste ju vad som var fel. Man kan ju undra vad som rörde sig i huvudet då, när O sprang med barnen överallt och försökte hitta bot och hjälp. Så engagerar sig H i olika organisationer och grupper på FB. Hon följer inte med till Tyskland på behandlingar. O jagar en diagnos och tillslut får de den. Sen blir det som det blev. Två mördade och två mördare. Eller ja, tre mördade då eftersom H troligtvis var klen och inte lyckades själv.

H fick uppleva den kärlek och närhet hon så gärna önskat alla åren. Äntligen.

Det är faktiskt möjligt.
Citera
2018-12-15, 18:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Även två kollegor till O uttrycker att det inte gick att förutse. Återigen, varför rör detta bara kollegor till O, och skolan där O varit den främsta kontakten. Varför uttalar sig inte Hs chefer och kollegor på samma sätt och i samma utsträckning?

Möjligen för att dom har ett annat yrke där man inte frontar hur som helst utan mer finns i bakgrundern pga arbetsuppgifterna. Chefen har dock varit ute tidigare och talat om H.

Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det har ju i tidigare PM framkommit att en person
Det är faktiskt möjligt.

Några få dokument från skolan säger absolut inte allt. Och PM det är ett jävla ofog som trollar sönder ett helt ämne.
Citera
2018-12-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jamen hjälp, tänk om det är nåt skumt, tacka tusan folk o läkarkåren blir skeptiska och det förstör för ME-sjuka?
Incest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in