Citat:
Ursprungligen postat av
Hierophant
Eftersom polisen säger att familjen fokuserat på diagnosen ME så måste de ha sett det i datorerna. Med så mycket negativa influenser tillsammans med själva det fysiska och psykiska lidandet så kan man tippa över gränsen.
Hjärntvätt ligger nära till hands. När det dyker upp vissa här i tråden som skriver att hen via PM förmedlat kontakt till kliniker i Schweiz så blir iaf jag mörkrädd och mycket upprörd. Via PM här i tråden!!
Jag har dålig koll på tråden, följt fallet i media fram till pressträffen men i stort sett gapade jag - hade inte i min vildaste fantasi trott de mördats så groteskt som de facto skett.
Däremot sågs domedagsprofetiorna och ett jäkla förfasande över ME och så stackars föräldrar. Väldigt likt media men betydligt mer kolsvart.
Barnen hade fått hjälp att dö, dödshjälp tror jag nån sa. Att A ville dö.

.
Att ME och utmattning skulle vara enda motiv finns inte i min värld och det ter sig som sektbeteende.
Skulle de ha dragits med i nåt svart djup som ett slukhål så vore der mer begripligt. Alltså otroligt negativ info i en redan aktiv kris. Är de även personligheter som sökt bot o mirakel istället för acceptans och anpassning så lär de skita i omgivningens stöd. Det är ingen idé, loppet är kört och nu är det båda döttrarna som ska lida helvetets kval. Själva ser de heller ingen livskvalité, ett liv de inte tänkt sig.
Vad som än hänt vore det en rimlig förklaring. Propaganda och hjärntvätt biter på en redan resignerad person. Nån är mer drivande inledningsvis, den andra tycker sen det samna.
Sant eller falskt? Inte en susning. Men för min del skulle den nu skeva bilden bli mer begriplig, för nåt mer är det. Det är så oerhört stört.