2018-12-15, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Glöm inte heller detta reportage ”Jag är levande död med ME” som sändes 5 december 2017.
En månad innan barnen mördades.

https://www.tv4play.se/program/malou-efter-tio/3947301

Det är f övr samma ”Camilla” som sedan åkte till Schweitz och suiciderade i maj 2018. Dock hade hon en inoperabel alltmer växande hjärntumör som gav henne svåra epeliptiska anfall. Annars hade hon inte fått tillträde på suicidkliken i Schweitz.

Man bara måste lämna frågona. I detta fall var dom två, två föräldrar.

Jag är också förälder, skulle jag mörda någon skulle jag ta min son a daga först. Jag vet inte varför men så skulle jag, därefter min dotter på 17.
Citera
2018-12-15, 16:53
Medlem
Citat:
Glöm inte heller detta reportage ”Jag är levande död med ME” som sändes 5 december 2017.
En månad innan barnen mördades. Min gissning är att föräldrarna följde sådana reportage noga.

https://www.tv4play.se/program/malou-efter-tio/3947301

Det är f övr samma ”Camilla” som sedan åkte till Schweitz och suiciderade i maj 2018. Dock hade hon, förutom ME-diagnosen, också en inoperabel alltmer växande hjärntumör som gav henne svåra epeliptiska anfall. Annars hade hon inte fått tillträde på suicidkliken i Schweitz.
Precis! Jag tror att familjen följde det.
Citera
2018-12-15, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hierophant
Jag tror att att de menar att familjen varit så fokuserade på själva sjukdomen, diagnosen ME. De ville ha en förklaring på varför Agnes först blev sjuk. Sökte på nätet och blev ganska snart involverade i grupper som engagerar sig i sjukdomen ME.
Det har varit mycket diskussioner ang. om diagnosen över huvudtaget existerar och huvuvida bot finns. Skräckhistorier om sjukdomens förlopp har skildrats från drabbade. Även i denna tråd ger vissa uttryck för denna svartsyn och det är verkligen oanständigt då vi sett vad det kan resultera i.
Polisen har hittat stöd i familjens datorer etc som styrker att de fokuserat på ME och att det blivit en nedåtgående spiral där allt hopp till sist grusades.
Anne Öregren var en av dem som skrev en blogg om sjukdom och ME. Hon skrev till slut ett självmordsbrev, som finns att läsa på nätet. Den 6 januari 2018 tar hon sitt liv och har en förhoppning om att det bl.a. ska få effekter av bättre sjukvård och förståelse för sjukvården.
Jag avstår från att länka till detta självmordsbrev, då det är så destruktiva tankegångar och beskriver förloppet till mer än ett helvete. Så finns där också beundrare till detta, man skulle kunna kalla det för ett sektbeteende. Det framgår om man söker på nätet.

Jag tar helt avstånd från dessa grupper
. Är man drabbad av sjukdom så är det en hemsk fälla att hamna i detta tänk.
Kanske det blev ett snabbare igångsättande av hela familjens för att sympatisera med Anne Örtegren och att därför så tydligt nämna ME i sitt förklarande avskedsbrev?
Herregud, menar du det? (Fetmarkerat).
Jag har läst brevet som kablades ut i media och tyckte det var förskräckligt.
Jag känner stark aversion när vissa pådyvlar de mördade barnen dessa domedagsprofetior, har protesterat gång efter annan.
Vad vuxna gör med sina sjukdomar må vara hänt men applicera det här på barn i grova generaliseringar, som blir ren skrämse,l är för mig fullständigt absurt.
Det är ju samma svarta tänk som föräldrarna hade.
Kanske därför jag får en känsla av sekt el hjärntvätt. De kanske haft väldigt negativa kontakter?
Jag vet inte, men nåt galet är det.
Citera
2018-12-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Herregud, menar du det? (Fetmarkerat).
Jag har läst brevet som kablades ut i media och tyckte det var förskräckligt.
Jag känner stark aversion när vissa pådyvlar de mördade barnen dessa domedagsprofetior, har protesterat gång efter annan.
Vad vuxna gör med sina sjukdomar må vara hänt men applicera det här på barn i grova generaliseringar, som blir ren skrämse,l är för mig fullständigt absurt.
Det är ju samma svarta tänk som föräldrarna hade.
Kanske därför jag får en känsla av sekt el hjärntvätt. De kanske haft väldigt negativa kontakter?
Jag vet inte, men nåt galet är det.
Eftersom polisen säger att familjen fokuserat på diagnosen ME så måste de ha sett det i datorerna. Med så mycket negativa influenser tillsammans med själva det fysiska och psykiska lidandet så kan man tippa över gränsen.
Hjärntvätt ligger nära till hands. När det dyker upp vissa här i tråden som skriver att hen via PM förmedlat kontakt till kliniker i Schweiz så blir iaf jag mörkrädd och mycket upprörd. Via PM här i tråden!!
Citera
2018-12-15, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag kan inte föreställer mig att en av föräldrarna var frisk, ”normal” och lösningsorienerad och den andra var sjuk och deprimerad och kunde övertala den friska. Både måste ha sett det som en gångbar lösning, tror jag, i och med att det var samförstånd och planering. Så både såg ingen framtid med det liv man hade. Det ända som jag eventuellt kan tänka mig är att en av föräldrarna var självmordsbenägen och inte orkade mer och var så bestämd i sin vilja att lämna att den andra då kunde välja att antingen följer med eller blev ensam kvar med situationen - och att man inte kunde föreställa sig det. Men låter också totalt orimligt. Jag är inte övertygad.

O föll till slut. Orkade inte stå emot H. Bröts ner.
Det är är fel även om man inte är drivande
Citera
2018-12-15, 17:19
Bannlyst
Citat:
Precis! Jag tror att familjen följde det.
Varje dag året runt spelas domedagsreportage upp. Om allt. H hade ett ansvar att inte tro på och följa allt dumt som sägs.
Citera
2018-12-15, 17:19
Medlem
Citat:
Eftersom polisen säger att familjen fokuserat på diagnosen ME så måste de ha sett det i datorerna. Med så mycket negativa influenser tillsammans med själva det fysiska och psykiska lidandet så kan man tippa över gränsen.
Hjärntvätt ligger nära till hands. När det dyker upp vissa här i tråden som skriver att hen via PM förmedlat kontakt till kliniker i Schweiz så blir iaf jag mörkrädd och mycket upprörd. Via PM här i tråden!!
Rosamund heter postaren. Hen borde stå för vad hen skrivit, så ser inget fel i att namnge.
Citera
2018-12-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Varje dag året runt spelas domedagsreportage upp. Om allt. H hade ett ansvar att inte tro på och följa allt dumt som sägs.
Utan att lägga mig i ansvarsfrågan så vill jag bara uppmärksamma vad sådana reportage, grupper på nätet etc kan ställa till med för sköra och utsatta människor.
När AIDS dök upp på 80-talet så fick de drabbade en dödsdom. Det var förödande! Många tog sitt liv innan de ens blivit sjuka. Det florerade hemska skildringar om utdragen dödskamp. Men det kom botemedel!
Citera
2018-12-15, 17:36
Bannlyst
Citat:
Utan att lägga mig i ansvarsfrågan så vill jag bara uppmärksamma vad sådana reportage, grupper på nätet etc kan ställa till med för sköra och utsatta människor.
När AIDS dök upp på 80-talet så fick de drabbade en dödsdom. Det var förödande! Många tog sitt liv innan de ens blivit sjuka. Det florerade hemska skildringar om utdragen dödskamp. Men det kom botemedel!
En mor förväntas skydda sina barn. Även mot domedagsprofetior om världens undergång. Särskilt om det var hon som tryckte på knappen...................
Senast redigerad av Kurian 2018-12-15 kl. 17:46.
Citera
2018-12-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
O föll till slut. Orkade inte stå emot H. Bröts ner.
Det är är fel även om man inte är drivande

Det skulle i sådana fall innebära att det var Hanna som drev på att barnen var sjuka, ME- sjuka, men ändå var det Oskar som fick ta hand om allting?
Och tjänat något på det kan hon ju inte ha gjort med tanke på att även hon dog?

Hon jobbade som vanligt ända till juluppehållet så deprimerad kan hon ju inte heller ha varit.
Men det var hon som gillade Mind och ville bevara Gottfries.

Hur kunde två små oskyldiga barn hamna i ME- sektens klor?
Senast redigerad av lorsandors 2018-12-15 kl. 17:42.
Citera
2018-12-15, 17:41
Bannlyst
Citat:
Alla kemiska medel som har en CSN-påverkan med lugnande effekt - är lugnande medel.
Om man sedan häller i sig spriten för att den smakar gott förtar inte att effekten blir berusande också.
Det är inte syftet med intaget av medlet som avgör om ett medel har en CNS-lugnande effekt. Det är dess kemiska effekt på kroppen som gör medlet till lugnande. Oavsett om medlet också ger förstoppning, illamående eller smärtlindring - är det ett lugnande medel om det har en lugnande effekt.

Några sådan medel fanns inte i den ena flickan och endast spår av dvs mycket liten mängd i det andra flickebarnen. Flickorna var således vid fullt medvetande när de mördades.

Har Stefan samma uppfattning om lugnande medel som du?
Har de anhöriga samma bild av lugnande medel som du?
Informationen som gick ut är en överenskommelse av deras uppfattningar.
Citera
2018-12-15, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Det skulle i sådana fall innebära att det var Hanna som drev på att barnen var sjuka, ME- sjuka, men att det var Oskar som fick ta hand om allting?
Och tjänat något på det kan hon ju inte ha gjort med tanke på att även hon dog?

Hon jobbade som vanligt ända till juluppehållet så deprimerad kan hon ju inte heller ha varit.
Men det var hon som gillade Mind och ville bevara Gottfries.

Det beror väl på om hon ville leva eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in