Citat:
Ursprungligen postat av
Hierophant
Jag tror att att de menar att familjen varit så fokuserade på själva sjukdomen, diagnosen ME. De ville ha en förklaring på varför Agnes först blev sjuk. Sökte på nätet och blev ganska snart involverade i grupper som engagerar sig i sjukdomen ME.
Det har varit mycket diskussioner ang. om diagnosen över huvudtaget existerar och huvuvida bot finns. Skräckhistorier om sjukdomens förlopp har skildrats från drabbade. Även i denna tråd ger vissa uttryck för denna svartsyn och det är verkligen oanständigt då vi sett vad det kan resultera i.
Polisen har hittat stöd i familjens datorer etc som styrker att de fokuserat på ME och att det blivit en nedåtgående spiral där allt hopp till sist grusades.
Anne Öregren var en av dem som skrev en blogg om sjukdom och ME. Hon skrev till slut ett självmordsbrev, som finns att läsa på nätet. Den 6 januari 2018 tar hon sitt liv och har en förhoppning om att det bl.a. ska få effekter av bättre sjukvård och förståelse för sjukvården.
Jag avstår från att länka till detta självmordsbrev, då det är så destruktiva tankegångar och beskriver förloppet till mer än ett helvete. Så finns där också beundrare till detta, man skulle kunna kalla det för ett sektbeteende. Det framgår om man söker på nätet.
Jag tar helt avstånd från dessa grupper. Är man drabbad av sjukdom så är det en hemsk fälla att hamna i detta tänk.
Kanske det blev ett snabbare igångsättande av hela familjens för att sympatisera med Anne Örtegren och att därför så tydligt nämna ME i sitt förklarande avskedsbrev?
Herregud, menar du det? (Fetmarkerat).
Jag har läst brevet som kablades ut i media och tyckte det var förskräckligt.
Jag känner stark aversion när vissa pådyvlar de mördade barnen dessa domedagsprofetior, har protesterat gång efter annan.
Vad vuxna gör med sina sjukdomar må vara hänt men applicera det här på barn i grova generaliseringar, som blir ren skrämse,l är för mig fullständigt absurt.
Det är ju samma svarta tänk som föräldrarna hade.
Kanske därför jag får en känsla av sekt el hjärntvätt. De kanske haft väldigt negativa kontakter?
Jag vet inte, men nåt galet är det.