Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Sådär, nu har polisen gått ut med en, till omfattningen, fullt rimlig redogörelse för vad som hänt. Man berättar vad som hänt, och ger en tunn (men troligtvis korrekt) bild av motivet.
Det man INTE kan dela med sig av är vad som rört sig i huvudet på de inblandade (obduktionsmetoderna har vissa brister, därvid), och man har givetvis ingen anledning att fläka ut vad skolan, vården och i förekommande fall socialtjänst haft för tjänsteanteckningar. De här myndigheterna granskas normalt heller inte av polisen, men åklagaren har alla möjligheter att göra något, om man hittar direkta oegentligheter.
Om detta nu innebär att några läser in ännu en konspiration eller att "polisen begriper ingenting" är ju beklagligt. Min uppfattning är att man givit ut så pass mycket information som kan anses rimligt (kanske till och med mer än så). Det finns ju också levande människor i periferin, familjen och bekantskapskretsen som man kan ta litet hänsyn till.
Likadant verkar nu LU (EHL) ha reagerat på vederbörligt sätt avseende sin tidigare medarbetare, och min bedömning runt EHL:s konferensdedikation ( att "man tror förstås att han varit ett offer, han också") vet man nu kanske litet bättre om den stämmer eller ej. Något säger mig att den inte blir återkommande...
Fast det står väl ganska klart att det
aldrig räcker med information från polisen då dom inte tror på vad polisen säger utan föredrar vad någon påstår anonymt som postare i tråden. Eller sina egna teorier som ges ett gigantiskt utrymme utöver faktauppgifterna från polisen.
Det hjälper inte alltså hur mycket man lämnar det kommer alltid krävas MER.
Det man inte kan dela med sig av är vem som gjort vad och deras korrespondens i datorer och mobiler tex består i. Inte heller kommer man lämna några handlingar skriftligt från FU.
Det man kan utläsa av polisens uppgifter är att 5 jan runt 22 går ett sms mellan föräldrarna sedan är det ingen som får kontakt med familjen. Det blir en möjlighet att efter detta så är familjen inte längre i liv. 6 januari försöker man få tag i familjen men det finns ingen respons.
Man behöver inte fläka ut någon myndighet som inte anat ett skit lika lite som resten av människor runt familjen. Det är trams eftersom människor begår självmord hela tiden utan att berätta om vad dom egentligen tänker. Dom här har gått under radarn helt.