Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-11, 23:05
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Hatet? Vad då för hat? Vem hatar vem? Du talar om PK-folket. Men PK-folket är bra. Nästan alla bra människor är PK.

Nej, du har helt och hållet rätt, det finns inget hat mellan olika folkgrupper. Vi lever alla i harmoni och mår bra. Framförallt svarta människor är älskade i alla samhällen. Kram!

PK är fördummande eftersom det utgår från förutbestämda uppfattningar om världen och hur saker och ting skall vara. PK-folket är sämst.
Citera
2018-12-11, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
TS trollar. Negrer är inte roligare att skratta åt än andra. TS är barnslig och vill sprida dynga.

Du har direkt fel och på tal om att "sprida dynga" styrker och illustrerar mitt exempel det:

https://www.youtube.com/watch?v=rf0Lv3egcMc
Citera
2018-12-12, 14:54
Att säga neger har blivit kul, för att det upprör så extremt för vänsterfolk o feminister. Media vågar t.ex. aldrig skriva neger, om det har använts på nått olämpligt sätt, de skriver "n-ordet".
Citera
2018-12-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Att säga neger har blivit kul, för att det upprör så extremt för vänsterfolk o feminister. Media vågar t.ex. aldrig skriva neger, om det har använts på nått olämpligt sätt, de skriver "n-ordet".

Har hört från en äldre finlandsvensk att det i Helsingfors under 1950-talet fanns en neger. Få visste vad han hette. Men man kallade honom praktiskt och funktionellt för negern.
Citera
2018-12-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Har hört från en äldre finlandsvensk att det i Helsingfors under 1950-talet fanns en neger. Få visste vad han hette. Men man kallade honom praktiskt och funktionellt för negern.

Där jag växte upp fanns det också bara 1 neger. Han hette Svensson i efternamn.

Vi honom för neger-svensson.
Senast redigerad av Hoaxzr-B-Fake 2018-12-12 kl. 18:23.
Citera
2018-12-12, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Vilket är löjligt som fan för nigger =/= neger (säger dock mycket om medias kompetens).

OK att säga nigger i Sverige idag? Jag har alltid sagt neger men om DET nu är "n-ordet" är det kanske dags att uppdatera(?). Eller kanske plocka "nigga" från de amerikanska negrerna/niggrerna?
Citera
2018-12-12, 18:40
Som någon skrev; ju mer förbjudet och laddat (eller oväntat) ett ord är - ju roligare (vår hjärna går omedvetet bananas). Lite som när Hassan ringde upp H&M (tror jag att det var) och med smurfröst utbrast: Hej det är fittsmurfen!

Jag tror att neger tyvärr har fått den laddningen och innebörden idag. Neger var inte ett laddat ord för 20 år sedan, och folk som använde det i alldagliga sammanhang var heller inte rasister eller åsyftade något nedsättande.
Citera
2018-12-12, 18:49
Bannlyst
Inte ett dugg roligt. Laddat däremot. Känner flera svarta som fryser till av obehag så fort de hör någon säga n-ordet ("svart slav"). Skitkul va?

Bara efterblivet whitetrash slödder som envisas med att använda sig av ordet.
Citera
2018-12-12, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wuornosA
Inte ett dugg roligt. Laddat däremot.

Medhåll. Det är ett fullständigt neutralt ord. Inte roligt alls. Variationerna är däremot hysteriska ("afrosvensk" trololol).

Citat:
Känner flera svarta som fryser till av obehag så fort de hör någon säga n-ordet ("svart slav"). Skitkul va?

Nej det betyder inte svart slav det betyder bara svart.

Citat:
Bara efterblivet whitetrash slödder som envisas med att använda sig av ordet.

Eller varenda spansktalande på planeten.

Jag "envisas" med att använda det då jag alltid använt det som en fullständigt neutral benämning. På det har "svart" negativ konnotation i många sammanhang (svartjobb, se svart etc etc) så då är det bättre att bara säga det på ett annat språk (man tänker mindre på det). Till sist beror det på att alla förslag på en alternativ benämning är sämre (antingen oexakta eller fruktansvärt löjliga som ovan nämnda exempel).
Citera
2018-12-12, 21:20
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Först skall jag säga att jag INTE tycker eller tror att negrer är några slags bisarra halvapor, men att de ändå på nåt sätt påminner om lustiga halvapor.. Därför uppfattar man dem som roliga..

Ordet neger är kul för att det låter lite vulgärt och korkat och passar därför dessa "lustiga" afrikanska människor på nåt vis..

Men än en gång, negrer är INTE några patetiska halvapor, de bara påminner om sådana alltså..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-12-12 kl. 21:24.
Citera
2018-12-12, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Nej det betyder inte svart slav det betyder bara svart.
"Ordet neger kommer från spanskans ”negro” som betyder svart och det började användas om afrikaner under slavhandelns dagar. Mycket av vetenskapen och litteraturen om svarta vid den här tiden handlade om att skapa ett försvar för slaveriet och det koloniala projektet. För att rättfärdiga slaveriet var det nödvändigt att kunna tro att svarta var underordnade vita, så svartas underlägsenhet var det återkommande temat i vitas skildringar av afrikaner."
Senast redigerad av wuornosA 2018-12-12 kl. 21:34.
Citera
2018-12-12, 21:36
Medlem
En neger är ALLTID en neger, har sagt neger sen jag var litet barn och kommer försätta säga neger!
NEGER!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in