2018-12-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Men det kan ju ha varit så att det i testamentet stod att arvet tillföll barnen men i det fall barnen skulle ha avlidit när testamentet blev gällande så tillfaller arvet ”farbror Johan”. Det är inte någon särskilt konstig skrivning i ett testamente. Eller att det stod att ”farbror Johan” förvaltar barnens arv fram till det att de blev myndiga. Inga konstigheter.

Det gjorde det INTE. Barnen fanns inte med alls.
En kopia på testamentet finns i tråden.
Citera
2018-12-12, 17:58
Medlem
Memmajemmas avatar
Någon som vet om det går att påvisa ME/CFS genom obduktion och toxikologiska analyser?
Citera
2018-12-12, 17:59
Medlem
En sak tycker jag är konstig: varför (om det nu var så) valde mamman att bli strypt av pappan? Det mest ”logiska” vore ju att även hon hängde sig eller skar upp halspulsådern? Vem väljer att låta sig strypas? Ångrade hon sig i sista stund och pappan ströp henne först måntro?
Citera
2018-12-12, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Polisen stammade inte?
Jag anser ingenting kronologiskt.
Jag skriver att det inte delges detaljer som dock polis är i besittning av samt att uppgifter styrks via kringbevisning.
Att diskutera en Fu på bas av gissningar vore jävligt vanskligt. Den ifrågasätts inte ens från mitt håll.

Däremot begriper jag att det blir fortsatta frågor när tillvägagångsättet i förhållande till lång planering är groteskt.
Familicide i samråd är extremt udda och jag tror det är mer faktorer än enbart ME diagnos o utmattning. Mer komplext utifrån personlighet/er.

Tror du att det blir enklare att förstå för att du bestrider vederlagda fakta?
Citera
2018-12-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Vilken sida?
Citera
2018-12-12, 18:01
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
En sak tycker jag är konstig: varför (om det nu var så) valde mamman att bli strypt av pappan? Det mest ”logiska” vore ju att även hon hängde sig eller skar upp halspulsådern? Vem väljer att låta sig strypas? Ångrade hon sig i sista stund och pappan ströp henne först måntro?

Jag tror modern tagit en massa lugnande men var fortfarande i medvetande, så O hjälpte henne genom att strypa
Citera
2018-12-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Barnen är ju bröstarvingar, så man ska kanske inte dra för stora växlar på att de inte nämns. I normala fall har de ju rätt till sin laglott oavsett om de nämns i testamentet eller ej.
Citera
2018-12-12, 18:03
Medlem
Citat:
Vilken sida?

Sorry, använd sökfunktionen.
Citera
Bannlyst
Citat:

Föräldrarna var kraftigt sederade av allehanda läkemedel. Osäkert hur mycket H kände vid en eventuell strypning av O. Hängning är inte en helt säker självmordsmetod heller. Hon kanske inte ville riskera att vakna upp ensam levande i huset?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Jag tror inte det var planerat så. H trodde nog att det stora intaget av tabletter skulle vara tillräckligt för att somna in för gott men blev kanske bara medvetslös.
Citera
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Ja för världen ser och förstår vem som gjort vad.
Fam Hanssons dvs Oskars vänner
Inte....... Hannas!

Om H-nssons bara var O:s vänner så kanske inte H var där den 3 jan. Möjligt. Därför hon inte setts.
Citera
2018-12-12, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Barnen är ju bröstarvingar, så man ska kanske inte dra för stora växlar på att de inte nämns. I normala fall har de ju rätt till sin laglott oavsett om de nämns i testamentet eller ej.

Menar att det var en slump att testamentet skrevs några dagar innan hela familjen hittades död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in