2018-07-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Förlåt, jag kanske har missförstått.
Är alltid lite illa berörd när folk försöker fläka ut på FB familjernas släkttavlor med namn och info på personer som är inte ens berörda av trådens ämne.
Men, men, det är kanske en del av FB..

Fair enough... men om inte den aktuella släktrelationen stämmer, som Elli skrev om, så undrar man ju lite hur bra koll hon egentligen har, därför jag skrev det där. Och Rockkungen verkar bekräfta. Men jag håller med dig egentligen. Ska inte skriva fler namn som inte har med saken att göra, du har helt rätt. My bad.
Citera
2018-07-10, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Fair enough... men om inte den aktuella släktrelationen stämmer, som Elli skrev om, så undrar man ju lite hur bra koll hon egentligen har, därför jag skrev det där. Och Rockkungen verkar bekräfta. Men jag håller med dig egentligen. Ska inte skriva fler namn som inte har med saken att göra, du har helt rätt. My bad.

Jag vet inte varför Elli09 hittar på.
Jag har inget svar på det.
Hur mycket mer har hon hittat på ?
Ma*gnus Hannas bror har ingen dotter.
Och har aldrig varit skild.
Han är lyckligt gift.
Elli09 vill bara Hannas familj illa.
Hittar på saker.
Giftet är med lögn.
Senast redigerad av Rockkungen 2018-07-10 kl. 19:39.
Citera
2018-07-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Vad har jag bekräftat?

Han är lyckligt gift.

Precis, du har bekräftat att det INTE stämmer att M har en dotter som han lämnat i Göteborg efter en skilsmässa.👍
Citera
2018-07-10, 19:44
Bannlyst
Citat:
Precis, du har bekräftat att det INTE stämmer att M har en dotter som han lämnat i Göteborg efter en skilsmässa.👍

Helt rätt
Elli09 fantiserar
Ma*gnus är aldrig skild
Lyckligt gift
Har en fin son mel*ker
Citera
2018-07-10, 19:46
Bannlyst
Citat:
Vad har jag bekräftat?

Han är lyckligt gift.
Elli09 vill bara Hannas familj illa.
Hittar på saker.

Kan du uteckla de anklagelser som du har riktat mot Oskar?
Hittills handlar det om:
- Incest
- Försäkringsbedrägeri
- Spelmissbruk
- Misshandel
- Videoövervakning
- Att göra barn sjuka
Har jag missat nåt får du eller någon annan gärna fylla på.
Citera
2018-07-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Så H kände sig utanför även om hon mottogs med öppna armar och man inte låt henne känna att hon kom till en ”bättre” familj (därför att man hade kärnfamiljen kvar, familjen hade bra sammanhållning, och man var förmögen)? Och även om hon hade bra utbildning och bra jobb? Visst kan man känna sig utanför, men chansen är jo betydlig mindre om ingen låta en känna detta.

Att man inte ha kontakt med sin egen familj, kan göra en sårbar, när man inte har andra egna nätverk när det är kris. Men det är så många som inte har kontakt med delar av sin familj och livet är bra ändå. Man kan inte ha allt. (Och det kan vara mycket bättre att inte ha kontakt än att ha dålig kontakt. Tyvärr är det så att hur andra familjemedlemmar behandlar en kan man påverka ganska lite - det gäller båda den egna och de ”nya” familjer).

Och familjen räddar inte alltid, det här fallet är ett exempel. Du beskriver Os familj som trygg och med bra sammanhållning. Du skrev att Os familj hade tagit hand om barnen om nu O och H inte hade orkat mer och vald att lämna världen. Men ändå valde man att döda barnen.

Men jag noterar att du inte ha svarat på att om H höll på förgifta barnen, varför O skrev ett testament och det slutade som det gjorde. Eller tror du H var gm och O blev lurad angående testamentet? Eller att H drev O till förtivlan och fick honom med på beslutet att det var bäst att alla ska dö? Det är många av oss som undrar var hypotesen med förgiftning kommer ifrån. Polisen? Familjen? Någon annan?
Ursäkta hinner inte med att läsa allt här.
Ja vi är några stycken som tror att H kanske förgiftade töserna.
De var oftast med och glada då O var hemma.

Vi får heller inte ihop det med testamentet
Det var tyst om testamentet länge till övriga vänner och anhöriga.En hypotes kanske var att de bestred det från början.
Det sägs att Os underskrift var inte 100 % säkerställd.Det har också inom familjen diskuterats om testamentets innehåll såväl som det omtalade avskedsbrevet.

Alla är väl överrens om att det kan inte ha varit på grund av bristande livskvalité på grund av tösernas sjukdomsbild...finns ingen vett och reson i det.
Att de så ondskefullt skulle planerat att mörda sina töser och sedan ta livet av sig själva är fortfarande en stor gåta för alla släktingar och vänner.
Citera
2018-07-10, 19:49
Medlem
Citat:
Hade Elli09 haft personlig kunskap
Om familjen hade Elli09 inte skrivit
Så om fam Brenton.
Du sätter diagnoser och ralejerar.
Har du alkohol mättare med på postare?
Men du lämnar ut testamentet ??
Citera
2018-07-10, 19:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Fick Ma*gnus dottern i natt?
Då har Me*ker blivit storebror.
Har du drömt om barn födsel och skilda?
Vad får du ut av det här?
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Varför ska vi gräva i andra användares anonymitet?
Jag hoppas innerligt att Elli ångrar att hon kokat ihop den här soppan.
Tvi, tvi, tvi på kvinnor och män som inte respekterar äktenskapets sakrament!
Och hur är med Magnus och Ingeborg i Saltsjöbaden. Är de lagvigda eller lever i synd?

Och vi klagar på islamistiska moralpoliser i utanförskapsområden!...
Rena talibanvarning på fam H-----s högtstående moraliska värderingar.
Citat:

Håller också fullständigt med om att den omgivande släkten till de döda inte har med fallet att göra.
De bör inte behöva valsa runt med fullständiga sökbara namn etc. Därför är namnen också föredömligt maskade ovan.

Men nu har "Elli09" uttalat sig mycket specifikt om Hannas brorsdotters existens och denna brorsdotters nära relation till sin farfar/Hannas åldrige far. En relation som "Elli09" också uppger att Hanna inte medverkade till för Agnes och Moas vidkommande.

Om det stämmer att Hanna inte ens har en brorsdotter sjunker ju "Elli09s" uppgifter som en sten. Trovärdighet noll blir kvar. Att klarlägga fakta och sakförhållande blir ju därför viktigt här.

Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hs bror skilde sig men dottern som fortfarande bor i Gbg har kontinuerlig kontakt med farfar i Båstad vilket aldrig Os och Hs töser har haft trots nära avstånd.Och det berodde inte på O utan på H själv.
Senast redigerad av Solglittret 2018-07-10 kl. 20:07.
Citera
2018-07-10, 20:09
Bannlyst
Citat:

Det var tyst om testamentet länge till övriga vänner och anhöriga.En hypotes kanske var att de bestred det från början.
Det sägs att Os underskrift var inte 100 % säkerställd.Det har också inom familjen diskuterats om testamentets innehåll såväl som det omtalade avskedsbrevet.

Alla är väl överrens om att det kan inte ha varit på grund av bristande livskvalité på grund av tösernas sjukdomsbild...finns ingen vett och reson i det.
Att de så ondskefullt skulle planerat att mörda sina töser och sedan ta livet av sig själva är fortfarande en stor gåta för alla släktingar och vänner.

Som jag skrev innan och som du säkert redan märkt av, får du räkna med en massiv smutskastningskampanj av dig, när du nu avslöjar ännu mer om hur släktingar och vänner resonerar utifrån sin inre kunskap om familjen. Håll i dig och låt inte de som inte vill att sanningen ska komma fram tysta dig. Du är mycket viktig för den här tråden som har varit styrd av en förtryckande hatpöbel alldeles för länge.
Citera
2018-07-10, 20:14
Bannlyst
Citat:
Men du lämnar ut testamentet ??

Ja för världen ser och förstår vem som gjort vad.
Fam Hanssons dvs Oskars vänner
Inte....... Hannas!
Citera
2018-07-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Om man blir tillräckligt desperat kan man säkert bli suicidal till följd av MbP. Tex om man är en av de 6 till drygt 30% av MbP-sjuka som råkar ta livet av sina barn. Eller om man hotas av att bli upptäckt skulle nog skammen kunna gripa tag i en ordentligt. Man kan ju också bli eller samtidigt vara deprimerad vilket i sig innebär en suicidrisk.

Vi har tidigare i tråden pratat om förekomsten av symbiogen psykos, dvs att den ena parten dras med i den egentliga psykotikerns vanföreställning. När den sekundära är ifrån den primärt psykotiske blir hen bättre. Barnen blev friskare när de var med enbart Oskar. Kanske släppte hans vanföreställningar om dem när han var ifrån Hanna vilket i sin tur gjorde dem friskare?
Hur vet vi att barnen blev friskare när de enbart var med O? Är det Oskar som berättat detta på jobbet?
Citera
2018-07-10, 20:23
Bannlyst
Citat:

När du skriver familjen skriv då Henkow!!!!!
Nu får du inhämta mer info från väns väns väns väns bekant bekant....!
Vänligen skriv inte alla släktingar!!!!!!!
För det är ren lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in