2018-12-12, 01:12
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apekatta
Blir stressad av era villovägar så jag upprepar: Det är inte konstigt att flera i samma familj får ME. Ett defekt immunförsvar är ofta ärftligt. En simpel infektion kan då trigga igång allt. Ännu en gång, se gärna Unrest på Netflix. Tipsa en läkare. Det kan rädda liv.

Precis så och jag har för mig att någonstans i tråden skrev någon att båda flickorna blivit fästingbitna och någon annan skrev i ett annat inlägg att det var efter gardasil båda blev dåliga.
Var det då något vajsing båda hade med immmunförsvaret i generna eller så kan ju ME triggats igång
Citera
2018-12-12, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Utöver kidsen så har ju även mamman tagits av daga genom kvävning, och det väcker ju också en del frågor. Känns ju osannolikt att skulle hon ha gått och lagt sig som vanligt på kvällen, med vetskapen att hon aldrig skulle vakna igen.

I det här fallet så känns det enklare att typ bränna in i en bergvägg med familjen i bilen. Att strypa någon till döds är inget som går fort.

Pappan ville verkligen försäkra sig om att alla dog. Han var en noggrann typ.
Citera
2018-12-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej jag har hittat det avsnittet men inga 7.07 min i programmet.
Precis i början, efter ca 6 minuter från vallokalen i Kortedala !
Citera
2018-12-12, 01:24
Medlem
AvaChloes avatar
Fyfan, inatt sover jag med lampan tänd.

Har vaknat flera gånger inatt helt genomsvettig efter mardrömmar. Kan inte släppa tankarna på hur de stackars flickorna blev strypta och så brutalt mördade av sina föräldrar
Det är så bedrövligt.
Den skräcken de måste ha genomgått i dödsögonblicket, när de kämpade emot.
Alltså, det är så sjukt.
Det blir liksom bara sjukare ju mer man tänker på det.
Föräldrar som mördar sina barn på det mest brutala sättet man kan komma på, för att de som föräldrar inte finner någon mening med livet.
Men barnen då?
Vad berättigade dem till att ta deras liv?
Hade de inte rätt till någon egen talan?

Att bli kvävd/strypt av sin egen mamma eller pappa. Jag finner inte ord...

Trots att jag inte är särskilt troende så ber jag nu för att flickorna skall få någon slags ro. Det där huset lär behövas mejas ner med marken, sannolikheten att någon vill bo där efter det som har hänt är lika med noll.
Citera
2018-12-12, 01:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Precis i början, efter ca 6 minuter från vallokalen i Kortedala !

Jo, jag hittade. En sådär väldigt balanserad, mogen och saklig kvinna. Absolut inte psykisk obalans-stuket. Så märkligt alltihopa.
Citera
2018-12-12, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han hängde sig.
Tack! Misstänkte det men det stod bara i Aftonbladet idag att utredningen visade att pappan tog sitt liv.
Men vet man vem av föräldrarna som ströp barnen? Var det Oskar och Hanna tittade på eller höll hon för öronen i ett annat rum? eller gjorde dom det tillsammans ? Så hemskt så det finns inte!
Senast redigerad av Regnflingan 2018-12-12 kl. 01:36.
Citera
2018-12-12, 01:31
Medlem
Citat:
Jo, jag hittade. En sådär väldigt balanserad, mogen och saklig kvinna. Absolut inte psykisk obalans-stuket. Så märkligt alltihopa.
Vet inte riktigt hur du kan ställa en sådan utvärdering av psyket från en 10 sekunders snutt på SVT. Lite klärvoajant möjligen är du?
Citera
2018-12-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ja, hade inte förväntat mig henne så öppen och trevlig! Tänk om hon fått frågan då: Kan du föreställa dig att du har ihjäl dina egna barn om 23 år ? Väldigt konstigt hur allt kunde gå så snett!
Citera
2018-12-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apekatta
Blir stressad av era villovägar så jag upprepar: Det är inte konstigt att flera i samma familj får ME. Ett defekt immunförsvar är ofta ärftligt. En simpel infektion kan då trigga igång allt. Ännu en gång, se gärna Unrest på Netflix. Tipsa en läkare. Det kan rädda liv.

Finns mycket också på Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=pwFirXs4glA
https://www.youtube.com/watch?v=JvK5s9BNLzA
Senast redigerad av Remark 2018-12-12 kl. 02:09.
Citera
2018-12-12, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tack! Misstänkte det men det stod bara i Aftonbladet idag att utredningen visade att pappan tog sitt liv.
Men vet man vem av föräldrarna som ströp barnen? Var det Oskar och Hanna tittade på eller höll hon för öronen i ett annat rum? eller gjorde dom det tillsammans ? Så hemskt så det finns inte!

Polisen pekar inte ut någon enskild gärningsman då efterlämnade dokument vittnar om gemensamt beslut, liksom att båda skulle ta sina egna liv. Ett dokument som båda undertecknat.
Citera
2018-12-12, 02:02
Medlem
neuron-drones avatar
Stackars ungar. Först få denna sjukdom, sedan finns det ingen vettig behandling, och sedan dödade.

Var inte långa liv de ungarna fick...

Hoppas verkligen att det nu var ME och inte galna föräldrar som gjorde dem sjuka. Skulle vara extra tragiskt plus hur negativt det skulle se ut för andra som har ME.
Citera
2018-12-12, 02:18
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Stackars ungar. Först få denna sjukdom, sedan finns det ingen vettig behandling, och sedan dödade.

Var inte långa liv de ungarna fick...

Hoppas verkligen att det nu var ME och inte galna föräldrar som gjorde dem sjuka. Skulle vara extra tragiskt plus hur negativt det skulle se ut för andra som har ME.
Det kan du ge dig på att de var galna föräldrar. Man mördar inte sina egna barn bara för att de har en sjukdom, inbillad eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in