2018-12-12, 00:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Va?! Finns det ingen grav?

Om det stämmer så ska dom vara strödda på västkusten, ute på havet. Det hade väl blivit för stor uppmärksamhet runt en gravsten.
Citera
2018-12-12, 00:11
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt, många reagerat på det. Ena barnet fick lugnande men inte det andra. Vet inte vad som borde vara "lättare", förmodligen att ge nåt gift vilket det nu skulle vara. Stackars barn

Utöver kidsen så har ju även mamman tagits av daga genom kvävning, och det väcker ju också en del frågor. Känns ju osannolikt att skulle hon ha gått och lagt sig som vanligt på kvällen, med vetskapen att hon aldrig skulle vakna igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Hur dödar man nån bäst?

I det här fallet så känns det enklare att typ bränna in i en bergvägg med familjen i bilen. Att strypa någon till döds är inget som går fort.
Citera
2018-12-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om det stämmer så ska dom vara strödda på västkusten, ute på havet. Det hade väl blivit för stor uppmärksamhet runt en gravsten.

Kan jag tänka mig, men var har du hört det?
Citera
2018-12-12, 00:13
Medlem
Fasansfulla sekunder att inse att ens mamma eller pappa stryper en och struntar i att man gör motstånd. Stackars barn. Tyvärr tar vårt samhälle inte tillräckligt tydligt avstånd från detta. Var finns fördömandena officiellt? Allt blir så torrt. Det har utretts, alla har dött. Det var det det.

Tror inte att H var tillräckligt stark för att vare sig strypa eller kväva.
Citera
2018-12-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Många vittnar om en trevlig, nästan övertrevlig, pappa. Även mamman sägs ha låtit trevlig på sin telefonsvarare. Övertrevlig även hon, tror jag?

Nu vet man att pappan ströp sina barn och sin fru.
Men var han även barnslig? Älskar sina döttrar och lämnar en skrift om detta efter sig, men stryper dem?
En pappa som beskrivs som barnslig, men som en dag stryper sina egna barn?
Kanske kan någon bekräfta eller dementera om Oskar var barnslig runt sina döttrar?

Det blir ju svårt att dra slutsatser om detta. Det är ju inte sällan som gärningsmän anses trevliga osv. De föräldrar jag mött som visat sig vara sjuka efteråt har varit enormt vältaliga, och det är anledningen till att deras barn får diverse diagnoser och de pratar bort socialtjänst och skolan som inget. Föräldrar som inte driver och tilltalar andra får nog annorlunda behandling och då går det heller inte så långt. Det verkar inte helt ovanligt att psykiskt sjuka föräldrar vill ha sina barn hemma. Säkert av olika anledningar, detta borde verkligen tas med i beräkningen. Vanligt är att de vill bestämma över anpassningar, får diagnoser (gärna tre) lägga sitt barns scheman själv, är talesperson för barnet ofta med argument om att barnet inte berättar om "jag inte gör det".

En mamma som är förälder på skolan har i 3 års tid låtit sin son genomgå otaliga läkarbesök. Först hade barnet magbesvär, en enorm utredning gjordes och mamman gav sin 13-åriga son lavemang dagligen!! och han sov i hennes säng! Ingen reagerade.
Sedan visade det sig att detta inte var problemet så då påstods det vara mobbning på skolan. vi utredde men såg inget. All information gick genom mamman. När inte det funkade längre fick han social fobi och ångest, inte alls vår bild av det hela. Han var en glad, sprallig kille fram till att han började medicineras och fick flera diagnoser. Under denna tid var han inte i skolan ens 5%. Hon lyckades få till ett anpassat schema med en lektion om dagen!!! Han klarade kanske 2 dagar i veckan, varje gång han inte kom beskrevs hur skolan gjort fel på olika sätt. Han gillade inte nån personal, någon sa fel ord, han visste inte om nån läxa osv osv. Mamman var hemma med eleven under minst ett års tid. Låter detta sunt? Ingen reagerade. Och skolan kan inte göra något mer än att anmäla och tyvärr tillgodoser vi in absurdum.
Citera
2018-12-12, 00:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Kan jag tänka mig, men var har du hört det?

Här i tråden så det är ju inte säkert att det är sant. Önskar i alla fall att familjen får frid och anhöriga styrka.
Citera
2018-12-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta enda man intygar är att personerna är det de utger sig för att vara, bedöms vara vid sina sinnes fulla bruk och skriver under handlingen själva i vittnenas åsyn.

Det är deras enda förpliktelse. Normalt är att själva innehållet är dolt för vittnena.

frågan är då, när skrevs de?
Citera
2018-12-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Ja, rent beskrivningsmässigt begick L Ron Hubbard inte självmord, han" bara droppade kroppen för att hans andliga forskning skulle slippa besväras av att kroppen var i vägen."
=med andra ord ett klockrent självmord som beskrivs på ett annat sätt för att främja försäljningen, inte fan så skulle det gå att skriva gammal alkis med dålig hälsa sedan länge och flera hjärnblödningar väljer att avsluta sina miserabla lidanden. det skulle skada affärsverksamheten. Liksom det faktum att han återfanns med injektionsmärken på rumpan och psykmedel i kroppen.

Om det är en trosmässig inriktning på mördandet vilket jag tror, är min enda gissning just scientologerna för de skulle dessutom vara såpass noga med att inte länka på något vis till just scientologerna. Ingen annan sekt, kult eller kyrka är såpass paranoid och rädd om sina affärsintressen som just Scientology.
Samtidigt har jag inte hittat några som helst belägg för att det verkligen är Scientologikyrkan som på något vis är inblandat i praktiken. Vilket jag dock inte förväntar mig. förbränns ytterligare några avhoppare börjar att berätta .... I den mån det nu var bredare känt.

Just det! Scientologer avskyr psykofarmaka. Och döttrarna var dömda till ett liv med just det
Citera
2018-12-12, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Är benägen att instämma angående narcissismen. Jag har trott en hel del om detta fallet, men när polisen menar att ingen psykisk problematik som exp. depression har uppfattats och kan spåras då de intervjuat omgivningen runt paret återstår inget annat än en beteendestörning.

Då menar jag höggradigt narcissistiska beteenden. Men de får luft under vingarna av ett narcissistisk samhällskultur där elitistiska strävanden premieras, hyllas och dyrkas. Under min femåriga akademiska utbildning, har jag undervisats av allehanda forskare, professorer etc. och för att vara helt sanningsenlig: De flesta är mer eller mindre narcissistiska av det enkla själet att du behöver vara det.

Jag instämmer med dig och lorsandors. Det verkar som om flickorna dödats med avsevärd aggressivitet. De måste ha kränkt sina föräldrars narcissistiska självbild något enormt genom att insjukna, eller falla igenom föräldrarnas krav, vilket det nu kan vara. Tänk vilken kraft och beslutsamhet som krävs för att strypa/kräva sitt eget barn. Det måste ta flera minuter av våld och aggression att genomföra, hur man nu ens kan komma på att använda den metoden. De morden var inte styrda av någon barmhärtighet eller uppgivenhet, utan av aggressivitet. Det är den kränkta narcissisten som slår tillbaka, utan barmhärtighet, hårt och skoningslöst.

Jag tror säkert att döttrarna mådde dåligt, men jag har svårt att tro att två systrar ur samma familj drabbas av ME. Psykisk och fysisk kollaps, ja, med de föräldrarna. Men ME är jag mer tveksam till.

Det här handlar om grovt överlagt mord på två oskyldiga barn, två flickor som inte fick chansen att växa upp och leva sina liv.
Citera
2018-12-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Fasansfulla sekunder att inse att ens mamma eller pappa stryper en och struntar i att man gör motstånd. Stackars barn. Tyvärr tar vårt samhälle inte tillräckligt tydligt avstånd från detta. Var finns fördömandena officiellt? Allt blir så torrt. Det har utretts, alla har dött. Det var det det.

Tror inte att H var tillräckligt stark för att vare sig strypa eller kväva.

Skrämmande insikt. Det är lama reaktioner, håller med. Utåt i alla fall
Citera
2018-12-12, 00:25
Medlem
Citat:
frågan är då, när skrevs de?

Det var daterat 3/1 2018, vilket är datumet för själva undertecknande och vittnens intygande av detta.
Citera
2018-12-12, 00:27
Medlem
Citat:
Just det! Scientologer avskyr psykofarmaka. Och döttrarna var dömda till ett liv med just det

Varför var de dömda till ett liv med psykofarmaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in