2018-12-11, 21:39
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det ska finnas en bild på medbrottslingen också, om du letar lite till.

Det är för många sidor. Har du länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Att citera sig själv är antagligen lite narcisstiskt, men jag bjussar på den. O hade så klart en plan, men från i höstas bara? Det tror jag inte. Planen fanns långt långt innan, kanske då Agnes blev "trött" redan.

Men det var briljant skrivet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Varför söka vård i Tyskland? Polisen..........
berätta inte allt det viktiga!
Men en dag orkar anhöriga till barnen säga till!
Släkt frejd!

Men om du vet något, varför berättar du inte nu?
Citera
2018-12-11, 21:40
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trams. De var två. Mor och far. Utan H hade han inte gjort något alls. Precis som H inte gjort något. De var två som tog beslutet. Det var två personer som utflrde dådet.
Skyll inte på O!!! De.. var.. två!

Hur vet du det?
Citera
2018-12-11, 21:41
Medlem
Citat:
Släkt frejd!

Vad var viktigt att berätta för barnens skull, som inte kom fram?

Är det fejd mellan släkterna menar du?

Var man oense kring vad som skulle delges och ej?
Citera
2018-12-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Hur vet du det?
Tro mig. Jag vet.
Citera
2018-12-11, 21:43
Medlem
Citat:
Släkt frejd!

Jag tror också att någon av de starka unga kvinnorna i släkten Henkow eller Brenton en dag kommer skriva en bok om vad som verkligen hände. Det blir en kioskvältare. ”Shetoo” för dem som inte längre längre kan berätta.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Ja, alltså att det var svårare rent fysiskt för föräldrarna än vad de trott? Undra om de tagit lugnande innan. Tänk om de gick in till varsin dotter för att mörda samtidigt så ingen väckte den andra och sen blev det krångel för en av dom. Fy fan. Om det fanns sakskador och rivmärken och blåmärken (krossat glas och blod?) blev det kamp. OM det blev svårt fysiskt och man fick panik skulle det ju ha blivit ännu svårare psykiskt. Att om de gått in i något avstängt läge och trott att de skulle avklara det snabbt. Hur kall är man om man orkar kämpa mot sitt barn och fortsätta strypa. Hittade i sängarna betyder ju inte dödade i sängarna. Nån kanske smet... Pappan i V Frölunda bäddade ner barnen efter att han dränkte dom.
Ja, om inte annat främst psykiskt...
Förövare har ofta avvärjningsskador och offer DNA under naglarna, vi pratar liksom inte carotis, strypsex med samtycke om jag ska ta i rejält.
Jag vet givetvis inte om det var kamp, där maskar polis av begripliga skäl, men det finns risk. Vem slåss inte om det t.ex.kommer en kudde över ansiktet? Döttrarna kan ha varit försvagade så det gick fortare, jag hoppas det.
Det sker på ren reflex och via panik.
Jag retar mig på att de hade höga mängder själva i kroppen och sen ska det inte räcka till eller vad fan det nu beror på. Planerat sen hösten?
Jag begriper att nåt har totalt kollapsat i familjen - det säger sig självt - men när två vuxna fattar beslut att mördar barn?
Hade nån överlevt hade det garanterat varit livstid pga försvårande omständigheter:
Skyddslösa barn i sitt eget hem - anhörig som ska vara beskyddare mördar (beroendeställning). Hög risk för dödsångest. Långvarig planerat dvs kalkylerat och överlagt. Uppsåt.
Där lär knappast nån svart framtid utifrån ME som motiv ha vägt över vågskålen.
Senast redigerad av develi 2018-12-11 kl. 21:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ja. Jag tror att bägge var lagda åt det pessimistiska hållet och gemensamt dragit ner varandra i mörker och hopplöshet. Två optimister, kanon, en optimist och en pessimist, det löser sig. Två pessimister riskerar att förvärra för varandra. Ingen psykisk sjukdom, möjligtvis någon personlighetsstörning hos den en eller bägge, men troligast att de fastnat i en nedåtgående spiral av "spelar ingen roll vad vi gör, allt kommer bara att bli sämre". Tror de omedvetet drog in varandra i självdriven nedåtgående depression, så att de inte längre kunde resonera logiskt eller "normalt".
Obs! Min egenbildade uppfattning.

Ja, man kan nästan känna det..

Fast hennes röst var ljus o glad (Göteborgsdialekt) medan hans strikt o kort..(Stockholmsdialekt)
hur jag vet det? ja, det får man gissa själv
Citera
2018-12-11, 21:44
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tro mig. Jag vet.

Ge mig ett bevis på att du vet. Annars vet du inte, bara spekulationer
Citera
2018-12-11, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Berätta, vi är många som stöder dig och vill förstå. Allt för barnen och deras minne. Ingen ska få styra över deras upprättelse. De behöver höras nu. Hela bilden...

Jag vill inte få sparken i morgon..........
Andreas säger tänk på anhöriga.........
Men vi va tysta........ Sorry Andreas
Citera
2018-12-11, 21:45
Medlem
Scientologys avatar
Att två föräldrar tillsammans bestämmer sig för denna handling är såpass osannolik att jag nu liksom tidigare gissar på att de tillsammans vart tanke och känslomässigt likriktade på ett sådant sätt som tillät handlingen och dessutom hjälpte till att göra den logisk.
Det är några 100 skyltar med automatiska instinktiva stopptecken på vägen dit och det krävs nog ett vansinne större än livet för att göra det trovärdigt att man skulle göra något bra med handlingen. Jag är medveten om att det kan kallas spekulation men har samtidigt svårt att se något annat som kan likrikta fram handlingen än en sekt eller kults tankesystem.
Något som är större och starkare än dem bägge (i deras synkade inbillning & tro) vilket hindrar dem från att ange varandra till polisen etc. Som är större än instinkterna som de hitintills aldrig vetat att de hade.. Det krävs en likriktning större än livet för att gå i döden med den handlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in