2018-12-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Har du information som motsäger det polisen bekräftade idag?

Diagnosen är omstridd & som jag förstår det åkte de till Tyskland för att få den. Mest troligt var det inget fysiskt fel på flickorna, men familjesituationen lär ha varit sjuk vilket kan ha givit dem symtom om det inte handlar om munchausen by proxy.

Att gå från noll till att strypa hela familjen låter inte som ett troligt scenario, så vida mannen inte plötsligt blev allvarligt psykiskt sjuk vilket ingen verkar sett symtom på. Kan det varit så att det förekom våld i familjen eller övergrepp? Diagnoserna till barnen kan man ha sökt för att ha något att skylla på.
Citera
2018-12-11, 21:30
Medlem
Duktigjudisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Enligt källor i början av tråden är detta bild på mannen i huset. Jävla monster

http://www.henkow.se/Webbplats/Valkommen.html

Där har vi mannen som gjorde det förskräckliga
Citera
2018-12-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Håller inte med helt. Jag tycker att det var ondska att O bestämde att Moa skulle sluta spela och att han redan visste att hon aldrig skulle komma tillbaka. Det fanns ingen öppning för det. Det var inte tillfälligt, utan för gott. Han hade en plan som jag ser det.

Familjen var antagligen en minisekt, med en ledare. När familjen blev bångstyrig, fick fler förebilder att knyta an till, till exempel pianolärarinnan, tog O fram kniven. Jag ser att den röda tråden i tragiken är att skärma av. O låste in sina flickor, psykiskt och så långt han kunde, även fysiskt. Han var galen, en mycket, mycket störd individ. En Dr. Jekyll och Mr. Hyde. Förklarade hur hopplöst han hade det, fick medlidande på jobbet. Därför var det kanske så svårt att rädda tjejerna. Ett mycket sällsynt fall, där skolan visste att det fanns problem inuti familjen, men de kunde inte förstå. De saknade fantasi, eller fantasin räckte inte till för att föreställa sig vad som eventuellt kunde pågå. Tjejerna hade överlevt om skolan gjort en orosanmälan. De kanske gjorde det? Allt måste upp på bordet! Ingen väljer sina föräldrar, därför finns samhället där som stöd.

Kunde O le med ögonen, eller var det bara munnen som log?

Det enda jag vet om detta, som går att bekräfta (tror inte på anonyma PM utan möjlighet att vidimera) är vad kollegorna skrev på LinkedIn. De hyllade O. Han hade förklarat hur eländigt han hade det. Han fick bekräftelse, "den sista tiden förtjänade inte du". Men flickorna då, hur mådde de?

Ingen var dödssjuk. Ingen låg för döden. O valde att mörda sin familj, med eller utan hjälp. Han var en farlig individ, ett unikum antar jag. Han började skärma av flickorna när de skulle frigöra sig. Det finns ett mönster. Det var inte en enstaka händelse, som alla övriga fall som räknats upp när fäder eller mödrar dödar sina familjer.

O visste att flickorna skulle flyga fritt nästa år, när skolan grep in. Han skulle ställas till svars för att ha burat in dem. Spelet var slut. Ödet för hans rike var utmätt.

Att medarbetare väljer att peka ut O som ängel, trots att både han och familjen hittats död, tyder på att medarbetarna behöver avprogrammeras. Om det inte är så att vi har att göra med en ny tysk barnflicka, som hade ihjäl hela familjen av svartsjuka, det perfekta brottet.

Att citera sig själv är antagligen lite narcisstiskt, men jag bjussar på den. O hade så klart en plan, men från i höstas bara? Det tror jag inte. Planen fanns långt långt innan, kanske då Agnes blev "trött" redan.
Senast redigerad av rappytt 2018-12-11 kl. 21:34.
Citera
2018-12-11, 21:33
Medlem
Citat:

Japp. Båda föräldrarna jobbade med skatt av nåt slag..
Kanske var det deprimerande, ,med tanke på vad man nu vet om "cum-ex" affärerna, banker o finansinstitut som blåser oss på skatt i miljarder. Kanske fick de en mörk bild av världen o mänskligheten..
Citera
2018-12-11, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Har du information som motsäger det polisen bekräftade idag?

Varför söka vård i Tyskland? Polisen..........
berätta inte allt det viktiga!
Men en dag orkar anhöriga till barnen säga till!
Släkt frejd!
Citera
2018-12-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Släkt frejd!

Berätta, vi är många som stöder dig och vill förstå. Allt för barnen och deras minne. Ingen ska få styra över deras upprättelse. De behöver höras nu. Hela bilden...
Citera
2018-12-11, 21:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det ska finnas en bild på medbrottslingen också, om du letar lite till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
När polisen bekräfta att barnen blivit strypta så kändes det som någon slog mig i huvudet med en tegelsten.. Fy fan.
Jag hade hade "hoppats" på att flickorna blev omedvetet drogade och dog i sömnen fridfullt som det spekulerades om i tråden tidigare.

Är där någonstans man kan se hela presskonferensen nu i efterhand?

Kommer "fogels" påstående om att intygen är från utlandet få någon betydelse?

Och angående Scheeles (uppskattar att du är tillbaka) påstående om Hannas eventuella sjukdom, varför nämner inte polisen en sådan vesäntlig detalj om det är sant, menar givetvis inte att det ursäktar föräldrarna men nu används ju bara ME-diagnosen som anledning.

På pressträffen så påstod de dock att den ena dottern var kvävd och den andra strypt/kvävd.
Så man undrar ju hur den ena dottern blev kvävd då den andra + mamman ska ha blivit strypta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Släkt frejd!

Hur menar du? Menar du släktfejd?
Delar inte familjerna polisens uttalande att dom agerade i samförstånd eller vad syftar du på?
Citera
2018-12-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Japp. Båda föräldrarna jobbade med skatt av nåt slag..
Kanske var det deprimerande, ,med tanke på vad man nu vet om "cum-ex" affärerna, banker o finansinstitut som blåser oss på skatt i miljarder. Kanske fick de en mörk bild av världen o mänskligheten..

Javisst, därför låste man in barnen och jobbade på som vanligt. Nej, föräldrarna var omtänksamma och änglalika på jobbet, men hemma smorde de mordplaner på de egna barnen. Kvävde dem, försåg dem inte ens med smärtlindring innan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ja vad hade de fått för diagnos? Polisen svarade att de inte hört att någon uppfattat föräldrarna som konstiga. Skulle föräldrarna dömts till fängelse eller psykiatrisk vård om de levt?

Jo, finns flera tråden som anser att det är normalt, att det inte är konstigt, att hamna i en sån här situation som föräldrarna gjorde. Läs bara dagens bidrag.

Har du bildat en egen uppfattning?

Ja. Jag tror att bägge var lagda åt det pessimistiska hållet och gemensamt dragit ner varandra i mörker och hopplöshet. Två optimister, kanon, en optimist och en pessimist, det löser sig. Två pessimister riskerar att förvärra för varandra. Ingen psykisk sjukdom, möjligtvis någon personlighetsstörning hos den en eller bägge, men troligast att de fastnat i en nedåtgående spiral av "spelar ingen roll vad vi gör, allt kommer bara att bli sämre". Tror de omedvetet drog in varandra i självdriven nedåtgående depression, så att de inte längre kunde resonera logiskt eller "normalt".
Obs! Min egenbildade uppfattning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duktigjudiskneger
Där har vi mannen som gjorde det förskräckliga
Trams. De var två. Mor och far. Utan H hade han inte gjort något alls. Precis som H inte gjort något. De var två som tog beslutet. Det var två personer som utflrde dådet.
Skyll inte på O!!! De.. var.. två!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in