Citat:
Ursprungligen postat av
Tey44
Ja, alltså att det var svårare rent fysiskt för föräldrarna än vad de trott? Undra om de tagit lugnande innan. Tänk om de gick in till varsin dotter för att mörda samtidigt så ingen väckte den andra och sen blev det krångel för en av dom. Fy fan. Om det fanns sakskador och rivmärken och blåmärken (krossat glas och blod?) blev det kamp. OM det blev svårt fysiskt och man fick panik skulle det ju ha blivit ännu svårare psykiskt. Att om de gått in i något avstängt läge och trott att de skulle avklara det snabbt. Hur kall är man om man orkar kämpa mot sitt barn och fortsätta strypa. Hittade i sängarna betyder ju inte dödade i sängarna. Nån kanske smet... Pappan i V Frölunda bäddade ner barnen efter att han dränkte dom.
Ja, om inte annat främst psykiskt...
Förövare har ofta avvärjningsskador och offer DNA under naglarna, vi pratar liksom inte carotis, strypsex med samtycke om jag ska ta i rejält.
Jag vet givetvis inte om det var kamp, där maskar polis av begripliga skäl, men det finns risk. Vem slåss inte om det t.ex.kommer en kudde över ansiktet? Döttrarna kan ha varit försvagade så det gick fortare, jag hoppas det.
Det sker på ren reflex och via panik.
Jag retar mig på att de hade höga mängder själva i kroppen och sen ska det inte räcka till eller vad fan det nu beror på. Planerat sen hösten?
Jag begriper att nåt har totalt kollapsat i familjen - det säger sig självt - men när två vuxna fattar beslut att mördar barn?
Hade nån överlevt hade det garanterat varit livstid pga
försvårande omständigheter:
Skyddslösa barn i sitt eget hem - anhörig som ska vara beskyddare mördar (beroendeställning). Hög risk för dödsångest. Långvarig planerat dvs kalkylerat och överlagt. Uppsåt.
Där lär knappast nån svart framtid utifrån ME som motiv ha vägt över vågskålen.