2018-12-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Det kollektiva minnet över Henkow / Brenton kommer bli att de var två barnamördare. Mycket pekar dock på att det var O. H som var den drivande då han hängt sig själv då de andra familjemedlemmarna var dödade. Vad kan ha legat bakom dessa mord? En förklaring skulle kunna vara incest. Barnamord är mycket sällsynt men i de fall där det förekommer är det inte helt ovanligt med incest. Den äldsta dottern kan ha varit utsatt under en längre tid och när hon blev äldre kan lilla systern blivit offer för pappans perversion. Mamman kan ha avslöjat allt och inte orkat att hantera pappans beteende. Tyvärr lär vi aldrig få reda på hela händelseförloppet. Men det skulle vara intressant att höra någon psykolog förklara vilka drivkrafter som kan ligga bakom barnamord.

Kan du inte ta det med Rapytt lite vid sidan om. R hade massa incestgrejor (bla.) på gång tidigare, så sammanfattar ni och kommer tillbaka?
Citera
2018-12-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ena flickan hade en liten dos lugnande i kroppen, den andra flickan ingenting. Det här handlar om ett tillvägagångssätt som är förenat med dödsångest och starka kroppsliga reaktioner och som pågår i minuter.
Smärtfritt hade det inte varit om så än flickan hade getts större mängd sederande.

Hur resonerar du kring att nämnda preparat skulle försvinna fort ur kroppen?

Ångrar att jag skrev något alls om saken då det är spekulation, som det snarast varit för rikligt av i tråden. Jag tänkte att mängden var liten och viss tid förflöt innan kvävningen.

Jag släpper därmed detta. Som det ser ut visar det sig att information från Scheele som kom direkt från början var i stort korrekt.
Citera
2018-12-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
I Tyskland?

tänkt på det med. hur följdes detta besked upp? ine alls verkar det som ,med fatala konsekvenser..
I Sverige hade de säkert fått kontakt med klinik i Stockholm och annan hjälp.
Citera
2018-12-11, 21:05
Medlem
Smhfs avatar
En bekant till mig ställde frågan på AB live rapporteringen idag, och fick svaret: ADAM WESTIN
Polisen berättade att båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar, dock inte dödliga doser och inte så stora att de inte kunnat agera. En av döttrarna hade spår av lugnande läkemedel i sin kropp.

Var "barnen " drogade och/eller föräldrarna?
Citera
2018-12-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kan du inte ta det med Rapytt lite vid sidan om. R hade massa incestgrejor (bla.) på gång tidigare, så sammanfattar ni och kommer tillbaka?

Fläskig narcissism är inte värre än incest, det kan sluta med döden för barnen vad man än föredrar som torterande förälder. Vi kan inte föreställa oss hur flickorna led i denna sjuka familj, men de uppvisade symptom på det. Starka symptom! Om ME inte funnits som diagnos, utan man tittat in i denna familjefälla, så hade man förstått att här döljer sig två farliga individer till föräldrar. Jag väljer att se på morden från detta håll, inte att ME är en orsak till mord utan att morden är en slutlig effekt av det som pågick i den "läraktiga situationen".
Senast redigerad av rappytt 2018-12-11 kl. 21:10.
Citera
2018-12-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Hur vet Du det?

Jag kan jämföra den situation som polisen och media har målat upp med de jag känner till själv. Lljuuuusår...
Citera
2018-12-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det gläder mig att denna person äntligen förstått och tänkt - så professor hon är.
Allt annat än att radera denna osmakliga hyllning hade varit märkligt.

Och hon är en professor i både psykologi och sociologi som jag förstår det?
Även Oskar blev professor.
Jag såg på en bild vilka stora händer han hade, det var inte svårt för honom att strypa sina döttrar och sin fru :-(

På tal om att gå med på att bli strypt, vilket mamman bör ha gått med på, så hittade jag ett sådant fall.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3pLy7/106-aring-tog-sitt-liv-i-en-sjalvmordspakt
En 106- åring i en självmordspakt med en 30- åring och där åldringen inte klarat av att dricka gift och gick därför med på att i stället bli strypt.
Även det dådet utspelade sig i jultider och där hade 2 brev hittats.
(sjukt nog heter den 30- årige mördaren Lund i efternamn).
Citera
2018-12-11, 21:10
Medlem
Vad hette de i efternamn? Finns de någon fb eller instagram?
Citera
2018-12-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Och du missade allt som polisen sa om de tre dokumenten och hur de kontrollerats?

Nej, det missade jag inte alls. Hennes signatur fanns på dokumentet och var äkta, ja. Men hur vet du att mannen inte har tvingat henne att skriva på? Det kan liksom inte polisen se på dokumentet.
Citera
2018-12-11, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Du förstår inte vad jag menar? Eller vill du inte förstå?
Jag skriver ju att ME inte är dödligt och jag skulle aldrig påstå att de har dött av ME. Ok? Däremot vet jag att bemötande påverkar patienter enormt.
Allt är inte svart eller vitt.
ME får inte föräldrar att döda, men att inte få en sjukdom erkänd kan ta hoppet från alla människor, bit för bit.
Man gör det alldeles för lätt för sig när man säger att det bara fanns EN orsak.

Är du säker på barnen hade ME på
riktigt?
Citera
2018-12-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Och hon är en professor i både psykologi och sociologi som jag förstår det?
Även Oskar blev professor.
Jag såg på en bild vilka stora händer han hade, det var inte svårt för honom att strypa sina döttrar och sin fru :-(

På tal om att gå med på att bli strypt, vilket mamman bör ha gått med på, så hittade jag ett sådant fall.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3pLy7/106-aring-tog-sitt-liv-i-en-sjalvmordspakt
En 106- åring i en självmordspakt med en 30- åring och där åldringen inte klarat av att dricka gift och gick därför med på att i stället bli strypt.
Även det dådet utspelade sig i jultider och där hade 2 brev hittats.
(sjukt nog heter den 30- årige mördaren Lund i efternamn).

En självmordpakt kanske, tror att föräldrarna dödade barnen inom sig själva. Barnen var trattar för föräldrarnas psyken. Deras dubbla ansikten på jobbet och hemma tyder på det. Mordplaner och fikapaus... Häftigt komplicerat.
Citera
2018-12-11, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag hörde faktiskt exakt samma precis på Sydnytt - d.v.s. en polis sade ungefär "ett barn strypt, ett barn kvävd, mamma strypt, pappa hängd". Blev också lite förvånad. Inget om strypt eller kvävd alltså.
Detta är direkt ur live via text och jag lyssnade även på talesman i direktsändning. Från AB live:
Citat:
Polisen har redogjort för familjemedlemmarnas dödsorsaker, som rättsmedicinska undersökningen har visat. Den ena dottern dog av strypning, möjligtvis med inslag av kvävning. Den andra dottern dog av kvävning. Mamman dog av strypning, alternativt kvävning. Pappan tog sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in