2018-12-11, 19:18
Medlem
Jaha så båda barnen var strypta/kvävda och det ena barnet var dessutom ej drogat. Trots det tror somliga att föräldrarna kan har upplevt sig själva som barmhärtiga. Fortsätt tro det ni som vill det men jag kommer ALDRIG instämma i det!
Citera
2018-12-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag ska försöka svara vad jag hört, inte därmed att det är sant annat än att på alla punkter mina källor har kunnat kontrolleras mot dagens pressträff 100% säkra i sina uppgifter.
1. Jag har förstått det som att det fanns video-media i någon form, jag förstår om detta utelämnats idag i presskonf.
2. Just fått besked om svår sjukdom, var väl det jag fått höra mer exakt, kanske det sades att någon form av cancer som tidigare behandlats återkommit
3.mer exakt att man tolkade fynden som att de mediciner som först möjligtvis hade planerats som metod inte räckte till för ena dottern, jagtolkar ordet kvävd som möjligt kvävd av andningsdepression som följd av överdos.D
4.Därmed(enligt fråga 3) blev hustrun strypt, möjligtvis förmådde hon inte ta sitt liv som planerat och bad om hjälp, inte helt långsökt att om de planerat döda döttrarna och ta sina liv måste det väl ha diskuterats vem som skulle vara sist. Mycket som är tvetydligt i det jag hörde.
4. Jag vet inte, men jag hörde att det var hon som tolkades som mest drivande enligt det material som fanns kvar. Vet ej, dock tror jag det är försåtligt att peka ut pappan av det skälet att han sannolikt dog sist( eftersom han hängde sig) Jag har inga problem med att se kvinnan som mer drivande i processen som leder fram till det ödesdigra utvidgade självmordet.
5. Jag förstod det jag hörde som att flickorna uttryckt suicidala tankar, men övertolka inte detta.

Bara för att klargöra vad jag hört, då du faktisk är intresserad.
(Övriga gör sig icke besvär med att efterfråga några bevis)
Tusen tack för all din information och tack även till Avd9 samt Frankie Boy ang intygen på barnens sjukdomar som också stämde.
En fråga, vet du något om den meningen i avskedsbrevet som fanns med i Avd9 novell?
Något i stil med att Hanna skrivit något om att förlåta och bli förlåten. Tyvärr minns jag inte hur meningen lät men andemeningen handlade om förlåtelse. Förstår om du inte vill/kan svara.
Citera
2018-12-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej.
Pappan hittades hängd.
Ett barn kvävd. Ett barn strypt eller kvävd. Mamman sannolikt strypt, kanske kvävd.
3 mord. ett självmord.
Två som erkänner beslut om mord i brev.

Då sa polisen fel i teve
Citera
2018-12-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej.
Pappan hittades hängd.
Ett barn kvävd. Ett barn strypt eller kvävd. Mamman sannolikt strypt, kanske kvävd.
3 mord. ett självmord.
Två som erkänner beslut om mord i brev.

Jag hörde faktiskt exakt samma precis på Sydnytt - d.v.s. en polis sade ungefär "ett barn strypt, ett barn kvävd, mamma strypt, pappa hängd". Blev också lite förvånad. Inget om strypt eller kvävd alltså.
Citera
2018-12-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Även om dödsorsaken var strypning och kvävning så står det inget om huruvida de var sederade innan. Ett medvetslöst barn som kvävs med en kudde låter mer sannolikt. Detsamma gäller nog mamman.
Som jag uppfattade det hade ett av barnen spår av något och den andra inget. Mamman och pappan hade mer men ingen dödande dos.
Citera
2018-12-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Mord är mord så det låter rimligt. Och ingen kvinna lär ju be sin make om att få bli strypt - fullständigt makaber tanke. Vem vet, hon kan också ha ångrat sig när det var dags.

Iakttagelse av Missan27 #29348:
Kommer det bli ett eller två mord på barn utfört av en mamma?
Citera
2018-12-11, 19:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
De fösta meningen skulle kunna skrivas i en längre form:
Ingen av våra döttrar kommer någonsin kunna leva ett liv med en egentlig mening och då saknar också våra egna liv en mening. Samma betydelse.
Jag känner mig inte så säker på att det polisen nämnde ur brevet, är ett utbrytet citat eller ett välgigt kort referat.
Jodå, men så är inte citat.
Sammantaget så tror jag att ordet "oss" snarare än "döttrarna" återspeglar ett visst fokus:
"Ingen av oss kommer någonsin kunna leva ett liv med egentlig mening."

Vem som gjorde vad hamnade under sekretess, där kanske anhöriga hade ett ord med (?) - det torde funnits tecken på motstånd eller avvärjningsskador som är vägledande.
Jag tror tyvärr inte annat än att det skedde under kamp eftersom de inte var sederade.
Citera
2018-12-11, 19:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Jaha så båda barnen var strypta/kvävda och det ena barnet var dessutom ej drogat. Trots det tror somliga att föräldrarna kan har upplevt sig själva som barmhärtiga. Fortsätt tro det ni som vill det men jag kommer ALDRIG instämma i det!

Instämmer.
Det evinnerliga skönmålandet av att "hjälpa barn dö", "barmhärtighetsmord", "flickan sa att hon ville dö" att de låg "fint nedbäddade i sina sängar som de fortfarande sov" - och andra förskönande omskrivningar.

Detta var brutala mord, sannolikt med offer som kraftigt försökt kämpa emot.
Målmedveten mördare som kanske övermannat/överrumplat och i närkamp mördat.

Det finns inget "barmhärtighetsförfarande" i detta. Brutala mord precis som hos andra strypta eller kvävda mordoffer.
Det var bara det att sveket var så stort här - det var mördare flickorna älskade och litade på mest i hela världen.
Citera
2018-12-11, 19:33
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Undra vad det är för information som anhöriga inte vill att media förmedlar?

Tycker det är så tragiskt att döttrarna kvävts och strypts. På något underligt sätt hade det kännts bättre om man vetat de fått somna in av läkemedel. Fy fn alltså

Kanske självmordsbrevet?

Jag vet, så brutalt. Att enbart låta barnen somna in med läkemedel hade nog varit för osäkert, sannolikheten att de skulle överleva var för stor. Strypning/kvävning leder däremot till en säker död.

Helt omöjligt att försöka förstå det här. Man vill finna en logisk förklaring, men det går liksom inte. Det är så sjukt, så bortom vår värld. Vi kommer nog aldrig att kunna förstå vad som försiggick i föräldrarnas huvuden.
Citera
2018-12-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Inslag på Sydnytt precis.
Där sade polisen att den ena flickan blev strypt, den andra kvävd, mamman strypt, pappan hängd.
Där sades inget om strypt/kvävd på ett barn och mamman så som man läst i vissa reportage.
Tror inte man är så exakta. Jag tror att att O och H dödade barnen gemensamt. Och att O sedan dödade H med hennes godkännande. Polisen vet vem som dödade vem men kommer inte gå ut med det.
Senast redigerad av Picasso2 2018-12-11 kl. 19:41.
Citera
2018-12-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jodå, men så är inte citat.
Sammantaget så tror jag att ordet "oss" snarare än "döttrarna" återspeglar ett visst fokus:
"Ingen av oss kommer någonsin kunna leva ett liv med egentlig mening."

Vem som gjorde vad hamnade under sekretess, där kanske anhöriga hade ett ord med (?) - det torde funnits tecken på motstånd eller avvärjningsskador som är vägledande.
Jag tror tyvärr inte annat än att det skedde under kamp eftersom de inte var sederade.

Googlade på strypning och kvävning. Om jag fattade det rätt kan man om man är stark strypa en person på några sekunder om blodtillförseln stryps genom hårt tryck. Stryps bara luftvägarna tar det längre tid.

Om barnen kvävdes utan stryptag runt halsen borde det ha tagit längre tid än om föräldern tryckt hårt runt halsen när barnet sov. 11-åriga flickor kan vara väldigt små och späda och om båda föräldrarna hjälpte till så att en höll fast armar, lade sig över kroppen och en tog stryptag så kanske det trots allt var snabbaste sättet att döda barnen på?

Mamman förstår jag dock inte! Att välja att bli kvävd/strypt verkar mkt konstigt. Men om hon såg att det gick snabbt med flickorna kanske hon föredrog att mannen var nära när hon dog, än att behöva hänga sig.
Citera
2018-12-11, 19:38
Medlem
Fruktansvärt. Om föräldrarna nu tyckte att tillvaron var så pass dålig att de inte skulle kunna leva ett liv med "egentlig mening" hade det gott och väl räckt med att de enbart tagit livet av varandra.
Senast redigerad av bemaffo 2018-12-11 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in