Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Jag ska försöka svara vad jag hört, inte därmed att det är sant annat än att på alla punkter mina källor har kunnat kontrolleras mot dagens pressträff 100% säkra i sina uppgifter.
1. Jag har förstått det som att det fanns video-media i någon form, jag förstår om detta utelämnats idag i presskonf.
2. Just fått besked om svår sjukdom, var väl det jag fått höra mer exakt, kanske det sades att någon form av cancer som tidigare behandlats återkommit
3.mer exakt att man tolkade fynden som att de mediciner som först möjligtvis hade planerats som metod inte räckte till för ena dottern, jagtolkar ordet kvävd som möjligt kvävd av andningsdepression som följd av överdos.D
4.Därmed(enligt fråga 3) blev hustrun strypt, möjligtvis förmådde hon inte ta sitt liv som planerat och bad om hjälp, inte helt långsökt att om de planerat döda döttrarna och ta sina liv måste det väl ha diskuterats vem som skulle vara sist. Mycket som är tvetydligt i det jag hörde.
4. Jag vet inte, men jag hörde att det var hon som tolkades som mest drivande enligt det material som fanns kvar. Vet ej, dock tror jag det är försåtligt att peka ut pappan av det skälet att han sannolikt dog sist( eftersom han hängde sig) Jag har inga problem med att se kvinnan som mer drivande i processen som leder fram till det ödesdigra utvidgade självmordet.
5. Jag förstod det jag hörde som att flickorna uttryckt suicidala tankar, men övertolka inte detta.
Bara för att klargöra vad jag hört, då du faktisk är intresserad.
(Övriga gör sig icke besvär med att efterfråga några bevis)
Oj, var det så mycket omständigheter som spelade in?
Ja, man kan ju verkligen inte veta exakt vad som händer i en enskild människas/enskild familjs liv,
så att lasta familjefadern som görs här, känns främmande för mig OM man nu inte är helt säker på vad som hänt.
Dessutom kan INGEN veta varenda människas psyke. Alla människor är unika. Det går inte att kliva in i andras hjärnor. Vissa människor kan fungera på ett sätt, andra människor på andra sätt.
Därför kan man inte säga att det är ologiskt rakt av, att någon som ter sig lugn, avslappnad, framgångsrik etc ska fungera på ett visst sätt.
Minns för många år sen, när jag läste om en tjej som var populärast i klassen, jättesöt och omtyckt, helt plötsligt hade tagit livet av sig. För alla var det så obegripligt.
Men sånt händer.
Vi kan inte veta hur alla människors hjärnor i världen fungerar.