2018-12-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hur många medlemmar har AfS?
1200, enligt dem själva.
Citera
2018-12-11, 13:50
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
1200, enligt dem själva.
Tack. Det kanske inte finns "officiella bekräftade" uppgifter om medlemsantal i partier.
Citera
2018-12-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
1200, enligt dem själva.
Jag hörde siffran 1400, men det är av mindre värde. Det viktiga är vad AfS kan mobilisera 6 månader efter valet. 6 månader med nästan ingen aktivitet alls. Det krävs en del insatser för att locka aktivisterna på banan igen och ånyo ställa sig i frontlinjen. AfS behöver få förnyat självförtroende. Bäst är via ett reformpaket:

Med ändringar i partiprogrammet
Med ny organisationsplan
Med ny finanieringsplan (årsavgifter, donationer?)
Med delvis ny partiledning ( Kanske en dam kan sidekick till Kasselstrand? ex Louse eller Jessica?)

mina 5 eurocent...
Citera
2018-12-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Så du är inte medveten om att våra storföretag har väldigt mycket personal utifrån?
När hade du själv senast ett arbete?
Det är våra storföretag som driver Sveriges ekonomi.

Det är denna faktor jag tycker är märklig bland kanske främst SDs kärnväljare. De vet inget om politiker eller om storföretag, om kapitalismen, osv.

Det må vara hänt att de inte vet mycket, men det gör sannerligen inte du heller.

Citat:
Jag tror inte det är lönt diskutera den frågan mer med dig om du vägrar inse att våra storföretag är beroende av kompetent personal utifrån.

Ok, SSAB är t.ex. en viktig del av den svenska ekonomi, men för mig är det helt oförklarligt hur det ens är möjligt att få för sig att dess verksamhet är beroende av utländsk "spetskompetens" vad gäller drift av malmgruvor? "Indiska ingenjörer" -- jag gissar att du aldrig har varit i Indien. Skogsbruket är också en betydande del av svensk ekonomi... och du sitter här och säger att utlänningar driver detta? Jag kan inte fatta hur du tänker.

Citat:
Jag har inte hört någon klaga på thailändska bärplockare heller. Varför ska AFS verka för att förbjuda dem?

Förbjuda dem? Så fungerar det inte. Problemet i sammanhanget är att konceptet över huvud taget existerar. Du nämnde dessutom polska byggnadsarbetare, som om det vore brist på svenska. Som ett f.d. kommunistland behöver Polen bygga mycket så vad gör polska byggnadsarbetare här?

Citat:
Det skulle nog irritera mig något, men om thailändarna gör Sverige bättre så skulle jag nog ändå tycka det vore okej. Finns ju många svenskar som flyttar till Thailand. Även SDare.

Du är tillbaka i det här att det enbart är utlänningar som bidrar till något positivt i Sverige. Du behöver ta en rejäl titt på vad du säger för du har inte tänkt igenom detta från grunden. Enligt dina teorier så skulle Sverige vara det fattigaste, mest miserabla landet i världen men faktum är motsatsen till det.
Citera
2018-12-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Men vi delar nutid och framtid.

Varför inte? Givetvis kan svenskor skaffa barn också. Vi kan mycket väl få en ny babyboom.
Tja, det gjorde kineserna med mongolerna också. Får jag fråga, är du en kvinna? Du resonerar som en kvinna.
Citera
2018-12-11, 14:31
Medlem
Citat:
Svenskarna har rätt att existera som andra folk. Rätten att existera kan fås på två sätt. Antingen ges den av någon, eller så tar man den. Det senare alternativet är mest livskraftigt. Vill svenskarna ha en framtid måste de ta rätten att existera. Den rätten tas genom att skaffa barn, att se till att Sverige fungerar väl och att vi kan försvara oss. Svenskarnas möjlighet att ta sig rätten att existera är ganska oberoende av invandring. Det får plats många svenskar i Sverige även med en stor invandring.

Det scenario du beskriver med 50% och uppåt av ett främmande folk flyttar hit finner det ytterst osannolikt. Det skulle innebära att ett annat folk tar över Sverige, vilket kan komma att bli ett problem för svenskarna. Något sådant kan antagligen bara hända om det är planerat från politiskt håll. Ett väldigt stort land som t ex USA eller Kina kanske skulle kunna organisera ett sådant övertagande. Tror dock att Sverige är ganska ointressant för den sortens övertaganden. Alla länder med stor befolkning har gott om plats och Sverige ligger i en ganska kall del av världen. Att Sverige har fått vara ifred så mycket historiskt har nog att göra med att vi faktiskt är ganska ointressanta för andra. Sverige är en plats för folk som vill få vara ifred, till priset av ett lite kallare klimat.

Mer troligt finner jag istället att vi får flera minoriter i Sverige, varav svenskar är den största. Sedan kommer det finnas väligt många av blandad bakgrund som kommer uppfatta sig som svenska. I praktiken kommer det nog alltid att vara så att en majoritet i Sverige uppfattar sig som svenskar även om många av dem helt eller delvis har sin bakgrund från något annat land.

Om man tar sig rätten att existera, och du skriver ju att svenskar har rätten att existera, ska man inte släppa in massa invandrare. Så enkelt är det.

Förövrigt är du otroligt naiv. Finns inte en chans att alla araber/kurder/negrer osv kommer identifiera sig som svenskar i framtiden. De som kan identifiera sig som svenskar är möjligtvis invandrare från närliggande och närbesläktade länder som har bott här sedan tidig ålder. Men alla enklaver med somalier här, araber där, som bara bor bland massa andra somalier/araber och bara pratar sitt eget språk kommer inte uppfatta sig som svenskar. Snarare ser de ner på det svenska.
Citera
2018-12-11, 14:34
Medlem
Citat:
Men vi delar nutid och framtid.

Varför inte? Givetvis kan svenskor skaffa barn också. Vi kan mycket väl få en ny babyboom.

Det är ingen naturlag. Större folkförflyttningar har skett än så tidigare i historien.
Citera
2018-12-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Om man tar sig rätten att existera, och du skriver ju att svenskar har rätten att existera, ska man inte släppa in massa invandrare. Så enkelt är det.
Det beror ju helt på vad det är för invandrare. Sverige har alltid haft invandring och vi har fortsatt att existera som folk.

Citat:
Förövrigt är du otroligt naiv. Finns inte en chans att alla araber/kurder/negrer osv kommer identifiera sig som svenskar i framtiden.
Vissa verkar identifiera sig iaf delvis som svenskar. Vissa pratar svenska helt utan brytning, vilket talar för att de identifierar sig som svenskar. Det kommer också födas många barn med blandad bakgrund och för dessa är det mest naturligt att identifiera sig som svenskar.
Citera
2018-12-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Tja, det gjorde kineserna med mongolerna också.
Kina angränsar till Mongoliet. Att invandra till Sverige i mass-skala blir svårt. Och varför just Sverige? Det hela verkar mycket osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Får jag fråga, är du en kvinna? Du resonerar som en kvinna.
Jag är hemlighetsfull angående detaljer om mig själv. Vad är det du anser är typiskt kvinnor i mitt sätt att resonera?
Citera
2018-12-11, 15:22
Medlem
Citat:
Det beror ju helt på vad det är för invandrare. Sverige har alltid haft invandring och vi har fortsatt att existera som folk.

Ren och skär lögn. Innan år 1900 bodde det inte mer än 100 personer här som kommit utifrån Europa. Invandringen till Sverige har generellt sett genom historien varit extremt liten. Det är först i senare halvan av 1900-talet som vi började ta emot massvis av invandrare. Vallonerna på 1600-talet eller när det var var bara några hundra stycken, och då stannade inte alla av dem kvar här heller.

Citat:
Vissa verkar identifiera sig iaf delvis som svenskar. Vissa pratar svenska helt utan brytning, vilket talar för att de identifierar sig som svenskar. Det kommer också födas många barn med blandad bakgrund och för dessa är det mest naturligt att identifiera sig som svenskar.

Så att bara för att man kan tala svenska är man helt plötsligt en svensk? Är jag möjligtvis spanjor då eftersom jag kan spanska? Eller skulle jag vips bli Polack ifall jag flyttade till polen och lärde mig polska? Ärligt talat verkar inte du vara ett dugg emot invandring över huvud taget. Har du ens röstat på SD?
Citera
2018-12-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ren och skär lögn. Innan år 1900 bodde det inte mer än 100 personer här som kommit utifrån Europa. Invandringen till Sverige har generellt sett genom historien varit extremt liten. Det är först i senare halvan av 1900-talet som vi började ta emot massvis av invandrare. Vallonerna på 1600-talet eller när det var var bara några hundra stycken, och då stannade inte alla av dem kvar här heller.
Utan invandring hade ingen bott i Sverige.

Citat:
Så att bara för att man kan tala svenska är man helt plötsligt en svensk? Är jag möjligtvis spanjor då eftersom jag kan spanska? Eller skulle jag vips bli Polack ifall jag flyttade till polen och lärde mig polska? Ärligt talat verkar inte du vara ett dugg emot invandring över huvud taget. Har du ens röstat på SD?
Du verkar inte ha läst inlägget så noga om du anser att det här är en invändning mot vad jag har skrivit. Jag röstade på Sd då jag finner att nuvarande invandringspolitik innehålla vissa oacceptabla inslag, som den grova brottsligheten som kommit hit. Jag är positiv till bra invandring och negativ till dålig. Jag är negativ till den slappa brottsbekämpningen. I synnerhet när det gäller grova våldsbrott. Jag är också negativ till bidrag.
Citera
2018-12-11, 15:57
Medlem
Citat:
Kina angränsar till Mongoliet. Att invandra till Sverige i mass-skala blir svårt. Och varför just Sverige? Det hela verkar mycket osannolikt.

Jag är hemlighetsfull angående detaljer om mig själv. Vad är det du anser är typiskt kvinnor i mitt sätt att resonera?
Jag påpekade det absurda i ditt argument om att dela nutid och framtid. Genom att peka på den brutalaste invasionen i världshistorien. Du missade tydligen ironin.

Kvinnor saknar instinker för att försvara gränsen. Därför att deras enda kontakt med fiendekrigare har varit när deras egna män är dödade, de har mött fiendekrigare hemma på den egna gården och deras enda försvarsstrategi har varit att lägga sig på rygg och hoppas på det bästa. Precis det du argumenterar för alltså.

För övrigt lär uppåt en tredjedel av invånarna i sverige vara utomeuropeer. Åtminstone i relevanta åldrar (alltså, vad är poängen att räkna folk över femtio?) Medan du argumenterar som om de vore under fem procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in