2018-12-11, 12:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Min son kände OH inom arbetet och han menade att det var det
abslout sista man väntat sig.
Det som förvånar mig lite är att barnen och mamman hade strypning
som dödsorsak.
Att hellre ta en överdos av sömntabletter och lungt somna in hade
mer legat i realitiet till vad detta var för en sorts familj.
Men kanske OH kände osäkerhet inför detta då någon skulle hitta
familjen vid liv så där kan förklaringen ev. vara
Det kan ju också vara så att mamman och barnen hade intagit sömntabletter
innan och sedan somnat och OH avslutar deras liv för säkerhets skull
så han var säker på att de var döda innan han själv tog sig av daga på ett säkert sätt.

De flesta i tråden är väldigt upprörda vilket är helt naturligt men därför att
också viktigt att försöka hitta förklaringen till varför detta kunde ske.

Hur som helst - Det är fruktansvärt hemskt det som inträffat. Alla har rätt att
dela med sig av hur de känner och tycker även om vissa tycker en massa
samtidigt som de också tycker att alla andra har fel.
Problemet är att så inte är fallet enligt presskonferensen.
Citera
2018-12-11, 12:48
Medlem
Så beslutet togs redan under hösten? Oväntat beräknande.
Citera
2018-12-11, 12:49
Medlem
Hoppas dessa vidriga människor till föräldrar ruttnar i helvetet!

Strypa sina egna barn fyfan! Min tjej jobbar med barn med svåra utvecklingstörningar som är helt hemska, ska föräldrarna då döda dom?

Detta är ett riktigt vidrigt mord som många försöker romantisera till ett gilligt skäl att strypa sina döttrar.

Sen är hela denna masaker helt fuckad också! Polisen är övertygad att modern var med om det. Hur kan dom veta det? Hon är helt sönder knarkad av benzopiller och kanske helt hjärntvättat av sin sjuka man?

På toppen av isberget valde dom att maken skulle strypa hela familjen, allvarligt talat kan det bli mer vidrigt?

Dessa barn för helt försvarslösa och föräldrarna kunde ta sitt pick och pack och dra därifrån och larma själv att dom övergett sina barn och låta myndigheter få ta hand om dom men icke!

Vidriga jävla psykon!
Citera
2018-12-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catpeople
Det finns INGENTING som rättfärdigar denna handling eller dessa föräldrar. Föräldrarna har valt att ta livet av sina egna barn och det är ingenting som skett hastigt eller oplanerat. Jag har noll sympati för dessa föräldrar som tillsammans suttit och diskuterat, planerat och utfört detta. De har alltså gått till jobbet som vanligt, träffat sina släktingar och vänner, förmodligen suttit och ätit middag som en familj osv samtidigt som de i bakgrunden har planerat att döda sina barn.

”Föräldrarna var helt knäckta”, ”föräldrarna orkade inte mer”. Att man inte orkar med sitt barn och dennes sjukdomsbild ger inte en förälder rättigheten att bestämma huruvida barnet ska få växa upp eller inte. Sen att föräldrarna tar sina egna liv efter att ha dödat sina barn. Stå för i helvete för det ni gjort! Att lämna ett avskedsbrev och mena att de inte hade något val, att de inte såg någon livskvalité. De gav inte sina barn något val utan valde åt dem.

Relevant reflektion och korresponderar med sanningen. För övrigt säger det något om samtiden att ta sig fri- och rättigheter på bekostnad av andra människors inskränkning. Dessa ungdomar reduceras till objekt utan rättigheter istället fattas dessa livsavgörande beslut över deras huvuden. Rättslösahetens ansikte.

Ja, jag dömer eftersom jag innehar förmåga att bedöma. Moral är centralt, medkänsla med de vars rättigheter oåterkalleligt kränkts. Ansvarslösa vuxna som tycker synd om sig själva och delar upp sitt problem i mindre bitar, så löses inre konflikter och din egen perverterade logik tycks adekvat.

Tillvägagångssättet säger det mesta om de vuxnas bortbrända samvete. Själviskhet och egoism är det nya självförverkligandet, bättre än en halvdan karriär, medelmåttig excellens och funktionsnedsatt avkomma.

Intressant att inga psykiska problem kan skönjas eller uppmärksammas av polisens undersökning. Cynism återstår, vilket cyniskt samhälle har odlat fram dessa avarter och deras VÄRDERINGAR? Härmed avsäger jag mig medborgarskapet i det slags samhälle som föder människosynen hos dessa monster.
Senast redigerad av Mimmirider 2018-12-11 kl. 12:52.
Citera
2018-12-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Sant. Dock slår depression oftast mot det egna subjektet. Typ "världen blir en bättre plats utan mig".

Fallet kommer alltid att förbrylla. Det går ju knappt att hitta något liknande fall i litteraturen där mamma och pappa är överens om att utplåna hela familjen.
Absolut är det som du skriver, även om utvidgade självmord inte är helt ovanliga.
Senast redigerad av NurseRatched 2018-12-11 kl. 12:54.
Citera
2018-12-11, 12:52
Medlem
allegragellers avatar
"Ingen av oss kommer nånsin kunna leva ett liv i egentlig mening"

Ordagrant citerat från polisens presskonferens.

Vad är ett liv? Antar att det är upp till var och en att definiera det.

Jag undrar vad Moa och Agnes hade sagt om de blivit tillfrågade innan de kvävdes till döds.
Citera
2018-12-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Lillasyster fick sin diagnos då.

På presskonferensen sa man att man inte kunde se vad som triggat föräldrarna att börja planera detta på hösten. Då har de dålig fantasi. För i samma mening, mer eller mindre, berättade förundersökningsledaren att lillsyrran fick sin diagnos på hösten.

Föräldrarna gav inte barnen en chans. Forskningen går framåt. Barnen hade kunnat hämta sig. De hade t o m kunnat bli friska. Det kan finnas massor med folk som haft ME - fast de inte vetat det eller blivit diagnostiserade - och som blivit friska.

Märkliga människor dessa två föräldarar.
Citera
2018-12-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Nja, inget nytt både jag och avd.9 samt några till hade ju exakt information redan några dagar efter de upptäckts med undantag för de toxikologiska testerna som inte inkommit vid den tiden. Vi skrev mycket exakt att det var ett moget beslut från båda föräldrarna bl.a

Men tråden togs över av konspirationsideer och annat flum.
just saying, allt som togs upp i presskonferensen hade vi i tråden 3-4 dagar efter den startats och vi angav att vi hade säkra källor. mycket säkra källor tom
Citera
2018-12-11, 12:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Sant. Dock slår depression oftast mot det egna subjektet. Typ "världen blir en bättre plats utan mig".

Fallet kommer alltid att förbrylla. Det går ju knappt att hitta något liknande fall i litteraturen där mamma och pappa är överens om att utplåna hela familjen.
Sitter och funderar på det samma, det är väl oftast en part. I annat fall finner man väl liknande inom nån sorts hjärntvättad sekterism men så är inte fallet.
Citera
2018-12-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Precis så tror jag också. Tror barnen blev sjuka, om de var sjuka, av att leva med två så psykiskt sjuka föräldrar. Hela den känslomässiga hematmosfären måste för det första ha varit så falsk och barnen har naturligtvis känt av det och lagt skulden på sig själva som barn gör. Skapar ju ett enormt emotionellt tryck som skulle göra vem som helst sjuk. Att dessa föräldrar aldrig förmått se sig själva och sin egen del i barnens dåliga mående. Det är helt fruktansvärt.
Jag vill säga bara att det är alltså fasaden, det föräldrarna byggt upp sitt liv på, som gjort att de inte förmått se en annan livssituation än den de stakat upp för sig...
Det är mord och det är fruktansvärt och helt fel det de gjort!
Som kristen måste jag dock förlåta, och det gör jag...
Men hela händelsen är så FEL!!
Aldrig att jag kan acceptera det de gjorde.

Vi MÅSTE sluta att se varandra och oss själva som produkter!
Som maskiner.
NEJ!

Vi är människor.

Citera
2018-12-11, 12:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sitter och funderar på det samma, det är väl oftast en part. I annat fall finner man väl liknande inom nån sorts hjärntvättad sekterism men så är inte fallet.
Därav spekulationer i tråden att de tillhörde scientologisekten. Om så varit fallet hade det inneburit någon slags förståelse, de var hjärntvättade typ..
Citera
2018-12-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Relevant reflektion och korresponderar med sanningen. För övrigt säger det något om samtiden att ta sig fri- och rättigheter på bekostnad av andra människors inskränkning. Dessa ungdomar reduceras till objekt utan rättigheter istället fattas dessa livsavgörande beslut över deras huvuden. Rättslösahetens ansikte.

Ja, jag dömer eftersom jag innehar förmåga att bedöma. Moral är centralt, medkänsla med de vars rättigheter oåterkalleligt kränkts. Ansvarslösa vuxna som tycker synd om sig själva och delar upp sitt problem i mindre bitar, så löses inre konflikter och din egen perverterade logik tycks adekvat.

Tillvägagångssättet säger det mesta om de vuxnas bortbrända samvete. Själviskhet och egoism är det nya självförverkligandet, bättre än en halvdan karriär, medelmåttig excellens och funktionsnedsatt avkomma.

Intressant att inga psykiska problem kan skönjas eller uppmärksammas av polisens undersökning. Cynism återstår, vilket cyniskt samhälle har odlat fram dessa avarter och deras VÄRDERINGAR? Härmed avsäger jag mig medborgarskapet i det slags samhälle som föder människosynen hos dessa monster.
Tack för det.
Håller helt med.
Hemskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in