Citat:
Ursprungligen postat av
Catpeople
Det finns INGENTING som rättfärdigar denna handling eller dessa föräldrar. Föräldrarna har valt att ta livet av sina egna barn och det är ingenting som skett hastigt eller oplanerat. Jag har noll sympati för dessa föräldrar som tillsammans suttit och diskuterat, planerat och utfört detta. De har alltså gått till jobbet som vanligt, träffat sina släktingar och vänner, förmodligen suttit och ätit middag som en familj osv samtidigt som de i bakgrunden har planerat att döda sina barn.
”Föräldrarna var helt knäckta”, ”föräldrarna orkade inte mer”. Att man inte orkar med sitt barn och dennes sjukdomsbild ger inte en förälder rättigheten att bestämma huruvida barnet ska få växa upp eller inte. Sen att föräldrarna tar sina egna liv efter att ha dödat sina barn. Stå för i helvete för det ni gjort! Att lämna ett avskedsbrev och mena att de inte hade något val, att de inte såg någon livskvalité. De gav inte sina barn något val utan valde åt dem.
Relevant reflektion och korresponderar med sanningen. För övrigt säger det något om samtiden att ta sig fri- och rättigheter på bekostnad av andra människors inskränkning. Dessa ungdomar reduceras till objekt utan rättigheter istället fattas dessa livsavgörande beslut över deras huvuden. Rättslösahetens ansikte.
Ja, jag dömer eftersom jag innehar förmåga att bedöma. Moral är centralt, medkänsla med de vars rättigheter oåterkalleligt kränkts. Ansvarslösa vuxna som tycker synd om sig själva och delar upp sitt problem i mindre bitar, så löses inre konflikter och din egen perverterade logik tycks adekvat.
Tillvägagångssättet säger det mesta om de vuxnas bortbrända samvete. Själviskhet och egoism är det nya självförverkligandet, bättre än en halvdan karriär, medelmåttig excellens och funktionsnedsatt avkomma.
Intressant att inga psykiska problem kan skönjas eller uppmärksammas av polisens undersökning. Cynism återstår, vilket cyniskt samhälle har odlat fram dessa avarter och deras VÄRDERINGAR? Härmed avsäger jag mig medborgarskapet i det slags samhälle som föder människosynen hos dessa monster.