2018-12-11, 12:25
Medlem
snigel1s avatar
Tragiskt! Har ni sett filmen segelsällskapsresan? Scenen där mannen i seglarparet sätter sin misstroende fru i den gungande hammocken med trangiaköket under förevändning att hon ska lära sig laga mat på sjön. Med kommentaren: ”Älskling du kommer att tacka mig”, gör sig mannen till 100% tolkningsföreträdare för vad som är bäst för hustrun och honom själv. Detta leder till en kränkt och frustrerad fru.

I fallet med Bjärred-familjen gör sig föräldrarna till 100% tolkningsföreträdare till om livet är värt att leva, inte minst för barnen som ”Barmhärtighetsmördats”. Dessutom är ”Diagnosen” ME lika omdiskuterad och ifrågasatt som ”Apatiska flyktingbarn”. Münchausen by proxy hos en av eller bägge av föräldrarna har lett till två barns död. Outsägligt tragiskt. Vila i frid barn. Föräldrarna må br.......
Citera
2018-12-11, 12:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad jag menar att de bröts ner och inte kunde se klart. Nej, jag anser inte det är ok. Dessa två personer har sett en helt annan framtid för sig själv och sina döttrar. Det blev inte så, utan precis tvärtom. I dimman beslutar de detta hemska. Inte ok nånstans, men en förklaring.

Jo, jag kan tänka mig att för just en sådan familj, där man har klara och stora framtidsplaner för barnen (t.ex. att de också ska plugga till ett prestigeyrke, bo i villa, ha familj o.s.v. - och mamma och pappa ska lägga ut foton av deras perfekta liv på sociala media), så blir det ännu värre när drömmen krockar med verkligheten. Än om verkligheten redan från början varit begränsad till, att barnen som bäst kunnat få ett Svenssonliv med knegarjobb och boende i hyreslägenhet.
Citera
2018-12-11, 12:27
Medlem
FUP borde väl vara ute? Har någon den? 😊
Citera
2018-12-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veldes
FUP borde väl vara ute? Har någon den? 😊
FUP:en kommer läggas till handlingarna och kommer inte bli offentlig.
Citera
2018-12-11, 12:28
Medlem
Nu rivs det upp igen! Polisen presskonferens. Det som var nytt för mig var breven. Så jäkla tragiskt allting. Den drivande var pappan, alla gånger - men det är min personliga teori. Men mamman var säkert helt uppgiven och svartsynt. Vad är det för värld vi skapat? Att dessa människor inte kunde se ett liv för att man är lite annorlunda. Döttrarna skulle bytt miljö! Vad hade familjen för diagnos. Tänker på Göring och hans familj, de sövde barnen o dödade dem sen..sen sig själv..känns som detta var ideologiskt också. Kanske trodde de att bara de starkaste överlever i denna värld.
Senast redigerad av popll 2018-12-11 kl. 12:38.
Citera
2018-12-11, 12:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det är otroligt svårt att ge någon en överdos som får dem att stilla somna in. Sådana läkemedel/narkotika skulle de vara tvungna att skaffa illegalt. Ängla-Oskar ville väl inte riskera sitt rykte med att beställa Fentanylplåster på nätet...
De hade ju tillgång till det eftersom de själva intagit lugnande.
Citera
2018-12-11, 12:29
Medlem
wendy1s avatar
Han har alltså stryp/kvävt sina barn samt sin fru. Kall j*vel. No more comments
Citera
2018-12-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Han har alltså stryp/kvävt sina barn samt sin fru. Kall j*vel. No more comments
Mamman kan ha varit med och strypt/kvävt barnen. Det vet du inget om.
Citera
2018-12-11, 12:31
Medlem
Yxherrens avatar
Oavsett vad barnen har för sjukdom, så är det jävligt udda att man kan ha ihjäl sina egna barn. Dessutom genom kvävning/strypning.

Jag har ingen aning om hur det är att leva med en sådan sjukdom och jag vet ytterst lite om den här familjen. Nu är det uppenbarligen ingen vanlig familj eller reaktion på döttrarnas sjukdomsbild. Men jag tvivlar på att det handlar om två vanliga svensson-föräldrar. Troligtvis utmärkte de sig på en hel del andra sätt redan innan det här inträffade.

Stackars barn.
Senast redigerad av Yxherren 2018-12-11 kl. 12:34.
Citera
2018-12-11, 12:33
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det är klarlagt. Vilket innebär att OH var den som sist avled medelst hängning.
Min son kände OH inom arbetet och han menade att det var det
abslout sista man väntat sig.
Det som förvånar mig lite är att barnen och mamman hade strypning
som dödsorsak.
Att hellre ta en överdos av sömntabletter och lungt somna in hade
mer legat i realitiet till vad detta var för en sorts familj.
Men kanske OH kände osäkerhet inför detta då någon skulle hitta
familjen vid liv så där kan förklaringen ev. vara
Det kan ju också vara så att mamman och barnen hade intagit sömntabletter
innan och sedan somnat och OH avslutar deras liv för säkerhets skull
så han var säker på att de var döda innan han själv tog sig av daga på ett säkert sätt.
De flesta i tråden är väldigt upprörda vilket är helt naturligt men därför att
också viktigt att försöka hitta förklaringen till varför detta kunde ske.

Hur som helst - Det är fruktansvärt hemskt det som inträffat. Alla har rätt att
dela med sig av hur de känner och tycker även om vissa tycker en massa
samtidigt som de också tycker att alla andra har fel.
Senast redigerad av DrLECTER 2018-12-11 kl. 12:35.
Citera
2018-12-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Srubey
Var är familjen från? Var de etniskt svenska?

Bara välbeställda etniska svenskar skulle gemensamt planera och strypa sin avkomma istället för att anställa en vårdare till dem.

Pappan, född i Järfälla och uppvuxen i Bromma
Mamman, född i Göteborgsstrakten

Bådas föräldrar lever men bor utspridda
Citera
2018-12-11, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Usch då. Men det stadiet kan ju inte Moa och Agnes ha varit i ännu, så fort kan det inte ha gått sedan de senaste observationerna från utomstående, då de definitivt inte var så sjuka. Enligt en person här i tråden som haft ME så har hon blivit bättre, så det kan inte heller vara så att det är ett tvingande förlopp som man VET inte går att stoppa, eller? Som ALS eller MS, där man mer hade kunnat förstå att föräldrarna gjorde slut på det - eftersom det ändå inte funnits någon bot, utan bara kunde bli hemskare och hemskare.
Nej ME går nog i skov. Den patient jag refererade till kom in flera gånger med perioder då hon föreföll helt återställd.

Man ska komma ihåg att symtomen för ME är, intill förväxling, lika depression.

Jag tror att föräldrarna var djupt, djupt deprimerade och projicerad sina egna plågor på barnen, i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in