2018-12-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Blir lite fundersam om varför dom släktingar som bevittnade testamentet inte reagerade på att döttrarna inte nämdes i det.

För oftast så fördelar man väl sitt kvarlåtenskap till sina barn först, innan alla andra. Att vittnen inte frågade eller ifrågasatte ..
Det var namnteckningarna de skulle bevittna. Kanske fick de inte läsa vad som stod mer än att det var ett testamente samt namnteckningar?
Citera
2018-12-11, 11:20
Medlem
Så hemskt vidrigt gjort.
Hur kan man mörda sina barn enbart pga en sjukdom som de dessutom kan leva med i ett land som Sverige??!
Vilka sjuka egoistiska ytliga människor!!
Det otäcka är att det finns tyvärr många sådana här människor....
Som inte har något annat än det ytliga, en fin fasad, som inte har något djup, att visa upp!
Stackars barn att de fick dessa föräldrar.....
Jag är säker på att flickorna fick diagnosen kroniskt trötthetssyndrom pga att de egentligen drevs för hårt, var egentligen deprimerade, och orkade inte upprätthålla den falska fasaden utåt.
Ingen såg hur det egentligen var..
Ingen ville se!
Föräldrarna var ju framgångsrika, hade kontakter... då blundar man..
Fy fasen!!!

Jag har också fått höra av närstående att jag är värdelös och inte "fyller nån funktion".
Att jag lika gärna kunde dö för jag är inte "produktiv"...
Jag har asperger.

Så tänker nämligen de som har ett stenhjärta.
Citera
2018-12-11, 11:21
Medlem
Vill egentligen inte bidra till spekulationer, men utifrån vad som framkommit gissar jag på att föräldrarna kvävde varsin dotter när döttrarna sov, sedan kvävde mannen hustrun innan han hängde sig. Det skulle förklara de höga doserna lugnande medel hos föräldrarna, blir man kvävd gör man reflexmässigt motstånd (sparkar, slåss, klöser) varför kvinnan behövde vara dåsig, medan barnen sovande antagligen var för svaga (pga sjukdomen) för att kunna göra större motstånd. Men som sagt en gissning, kan ju ha varit pappan som kvävde alla tre. Oavsett, tragiskt. Verkligen tragiskt.
Citera
2018-12-11, 11:21
Medlem
SeanAverys avatar
Bara en riktigt jävla sjuk psykopat kan försvara föräldrarnas handling
Citera
2018-12-11, 11:23
Medlem
Vad innebär strypning? Är det när man klämmer åt med händerna kring någons hals?

Och kvävning kan vara att få en kudde över mun och näsa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, jag är inte insatt i ME, kan du som är det mer i detalj förklara, på vilket sätt det innebär ett så outhärdligt lidande för både de drabbade och deras anhöriga, i detta fall föräldrarna? Hur ser prognosen ut? Leder det till döden hur-eller-hur, och i så fall hur fort efter insjuknandet? Och snälla mods, det här ÄR on Topic nu, det är till och med crucial!!!
ME kan drabba vem som helst, när som helst. Orsakerna kan vara många (i mitt fall en svårupptäckt kronisk borrelia). Kroppen lägger av. I mitt fall går jag från stark, energisk, hälsoinriktad och aktiv vuxen till total trötthet, sängliggande, följt av depression och misströstan: kommer jag nånsin att bli bra igen?
Värk i kroppen, influensaliknande besvär som kommer och går, ingen ork att göra det enklaste.
Jag fick hjälp av en enveten, duktig läkare med insikter i ME och idag är jag OK. Kan inte göra allt jag gjorde tidigare, har fått lära mig att sätta gränser.
Att ens två unga döttrar får ME måste ha varit fullständigt mardrömslikt. Samtidigt har de förmodligen försökt hålla en fasad utåt. Människor som inte känner till ME tror att det handlar om inbillningssjukdom o dyl. INGET KUNDE VARA MER FEL. Låt oss inte döma föräldrarna i Bjärred. INGEN AV OSS HAR GÅTT I DERAS SKOR.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Vill egentligen inte bidra till spekulationer, men utifrån vad som framkommit gissar jag på att föräldrarna kvävde varsin dotter när döttrarna sov, sedan kvävde mannen hustrun innan han hängde sig. Det skulle förklara de höga doserna lugnande medel hos föräldrarna, blir man kvävd gör man reflexmässigt motstånd (sparkar, slåss, klöser) varför kvinnan behövde vara dåsig, medan barnen sovande antagligen var för svaga (pga sjukdomen) för att kunna göra större motstånd. Men som sagt en gissning, kan ju ha varit pappan som kvävde alla tre. Oavsett, tragiskt. Verkligen tragiskt.

Jag tänker att förmodligen höll väl mamman fast barnen medan pappan ströp/kvävde.
Citera
2018-12-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Vad innebär strypning? Är det när man klämmer åt med händerna kring någons hals?

Och kvävning kan vara att få en kudde över mun och näsa?

Plastpåse på huvudet kanske.
Citera
Medlem
Efter att ha läst föräldrarnas tillvägagångssätt för att ta livet av sina barn så försvann den sista ynka gnutta respekt/förståelse jag hade kvar för dem. Fyfan för att strypa/kväva sina egna barn. Vilken extrem dödsångest för barnen.
Citera
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Barnen låg inte som kollin i sängarna och skrek av smärta? Nej de levde och en av dem tog pianolektioner osv. Hur vanligt (stor risk) är det att två döttrar i samma familj får samma åkomma? Måste vara 0.001. Kan inget om den sjukdomen.

Men när polisen sa att de gick ut med dödsorsak osv för att undvika spekulationer så skrattade jag nästan till och tänkte att han skulle nämna Flashback. ”Så att inte tråden på Flashback lever vidare”

Kan de alltså vara 100 på att mamman var med på detta? Varför valde dem att hon också skulle strypas? Eller trodde dem att medicinen skulle räcka till att dö av så fick pappan hjälpa till?? Eller klarade hon inte av att ta sitt eget liv? Då är det isåfall 3 mord och ett självmord man talar om

Jag skulle tro att de var väl medvetna om att det är svårt att dö av en överdos enbart och att de ville vara säkra på att alla verkligen var döda.

Så att inte någon vaknade upp i sina egna spyor med bränd lever ett dygn senare och hittade pappan hängd i hallen.
Citera
2018-12-11, 11:25
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Det var namnteckningarna de skulle bevittna. Kanske fick de inte läsa vad som stod mer än att det var ett testamente samt namnteckningar?

Aha, just det... tack! Min reptihjärna funkar inte efter nattpass
Citera
2018-12-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
ME kan drabba vem som helst, när som helst. Orsakerna kan vara många (i mitt fall en svårupptäckt kronisk borrelia). Kroppen lägger av. I mitt fall går jag från stark, energisk, hälsoinriktad och aktiv vuxen till total trötthet, sängliggande, följt av depression och misströstan: kommer jag nånsin att bli bra igen?
Värk i kroppen, influensaliknande besvär som kommer och går, ingen ork att göra det enklaste.
Jag fick hjälp av en enveten, duktig läkare med insikter i ME och idag är jag OK. Kan inte göra allt jag gjorde tidigare, har fått lära mig att sätta gränser.
Att ens två unga döttrar får ME måste ha varit fullständigt mardrömslikt. Samtidigt har de förmodligen försökt hålla en fasad utåt. Människor som inte känner till ME tror att det handlar om inbillningssjukdom o dyl. INGET KUNDE VARA MER FEL. Låt oss inte döma föräldrarna i Bjärred. INGEN AV OSS HAR GÅTT I DERAS SKOR.

Jodå jag dömer. Om det var så fruktansvärt för dem så kunde de väl ha tagit livet av sig själva och låtit barnen få en chans att själva bestämma om deras liv var värt att leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in