2018-12-11, 10:47
Medlem
develis avatar
Fruktansvärt..

AB live text:
Citat:
"I avskedsbrevet framgår att de tog beslutet under hösten 2017, att de skulle ta sina och barnens liv. Anledningen som beskrivs är att barnen, båda döttrarna har under de senaste åren fått varsin diagnos på sjukdomen ME, en form av kroniskt trötthetssyndrom, berättar Stefan Svensson."

Stefan Svensson citerar från brevet.

"Ingen av oss kommer någonsin kunna leva ett liv med egentlig mening."

"Utredningen ger stöd för att båda föräldrarna begått handlingen i samförstånd, och båda är därför formellt misstänkta för att gemensamt ha dödat sina döttrar, säger Stefan Svensson."

"Polisen har redogjort för familjemedlemmarnas dödsorsaker, som rättsmedicinska undersökningen har visat. Den ena dottern dog av strypning, möjligtvis med inslag av kvävning. Den andra dottern dog av kvävning. Mamman dog av strypning, alternativt kvävning. Pappan tog sitt liv."

– Det finns ingenting som tyder på att barnen varit medvetna om vad som skulle hända, säger Stefan Svensson."

"Det finns ingenting som tyder på psykisk sjukdom hos föräldrarna, i de dokument som polisen fått fram."

"– Barnen har haft hemundervisning under ett antal år. Den äldsta har haft det i nästan 3 år, hon fick sin diagnos 2015. Den yngsta fick sin hemundervisning hösten 2017, säger Stefan Svensson."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8wdBJ1/polisen-sa-dog-familjen-i-bjarred
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Endast ett av barnen hade en mindre mängd i sig. Föräldrarna hade stora mängder

Och vad är DET för jäkla sätt? De borde ju ha månat mer om barnen än sig själva? Det skulle normala föräldrar ha gjort - d.v.s. om "normala" föräldrar skulle ha tagit en sådan här utväg överhuvudtaget, vilket är tveksamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catpeople
Jo det förstår jag ju också. Men att ha planerat detta så detaljerat som dem ändå måste ha gjort (med dokument och avskedsbrev och allt), så trodde man (jag i alla fall) att föräldrarna hade avslutat barnens liv på det lindrigaste, minst smärtsamma sätt som möjligt.

Håller med dig, riktigt hemskt. Fick en spontant bild i huvuded om hur barnen ströps/kvävdes i sömnen, vaknar under förloppet och ser sin förälder...
Citera
2018-12-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och vad är DET för jäkla sätt? De borde ju ha månat mer om barnen än sig själva? Det skulle normala föräldrar ha gjort - d.v.s. om "normala" föräldrar skulle ha tagit en sådan här utväg överhuvudtaget, vilket är tveksamt.

Exakt min tanke! Jag hade förväntat mig höga doser av mediciner i alla. Helt otroligt.
Citera
2018-12-11, 10:48
Medlem
Fy fan.
Jag tror att Undrande87 hade rätt och att hemmet var i en enda röra. Döttrarna och mamman har kanske drabbats av panik när de ströps! Tänk om den ena tom bevittnade eller hörde när den andra ströps! Detta är så fruktansvärt.
Citera
2018-12-11, 10:49
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
För den som inte är bekant med ME är det svårt att föreställa sig det som hänt. Föräldrarnas gräns var nådd. Två unga flickor, där man troligen fått beskedet att det inte gick att förutsäga om sjukdomen skulle avklinga och där all ork och energi uttömts ledde till barmhärtighetsmord.

Det var bland det dummaste jag har hört. Det finns massor av otroligt svåra barnsjukdomar med usel prognos där föräldrarna ändå kämpar på.

De här morden har allt att göra med att föräldrarna var idioter och inget att göra med barnens sjukdom.

Så sent som idag när jag tog metron till jobbet såg jag en äldre man med sin handikappade son (kanske 70-årsåldern och 40-årsåldern). Han har uppenbarligen vigt sitt liv åt att ta hand om sitt sjuka barn. Men enligt dig vore det förståeligt om han puttade barnet framför tåget kan jag tänka mig.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pHr33
En av döttrarna hade en "mindre mängd" lugnande medel i sig. Mindre i det här fallet syftade till att de precis sagt att föräldrarna hade en "stor mängd" lugnande i sig. Dock ej dödlig dos eller dos så hög att det skulle hindra dem från att begå handlingarna.

Tack, jag såg det nu. Expressen hade inte det i sin text.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Och från Expressens live: https://www.expressen.se/tv/

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Normala föräldrar ger aldrig upp sina barn. Aldrig!
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Helt barockt! Varför tillämpar inte rättsväsendet "full sekretess" på detta tragiska ärende? Vad i h.e finns det för "allmänintresse", i att få veta detaljer i en ren familjetragedi??

Det kanske hjälper närstående att förutse en liknande tragedi i framtiden. Tänk dig alla andra familjer i landet med svårt sjuka barn. Vännerna till de vuxna bör ju dra öronen åt sig och fråga hur dom mår.

Sedan ska man ju inte leva i något Disney-samhälle där vi är fria från tragedi enligt mig.
Citera
2018-12-11, 10:50
Bannlyst
Är ME genetiskt eller bara ren otur? Lite lustigt att båda döttrarna led av det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Helt barockt! Varför tillämpar inte rättsväsendet "full sekretess" på detta tragiska ärende? Vad i h.e finns det för "allmänintresse", i att få veta detaljer i en ren familjetragedi??
Ett unikt fall även sett i ett internationellt sammanhang. Ryktesspridningen har varit stor, kolla trådens historik. Polisen sa att media och privatpersoner från hela landet hört av sig varje vecka sedan det inträffade. Jag tror att anhöriga velat gå ut med så pass mycket information för att stoppa rykten eller åtminstone dämpa dem.
Citera
Medlem
Och dessa arma barn begravdes tillsammans med sina mördare. Ja just ja, de fick ju lite lakritsbåtar kastade på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in