2018-12-11, 10:41
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jaha, undra hur de kom fram till detta, över en kopp te eller kaffe eller hårdare dryck. "Jaha, ska vi inte strypa och kväva ungarna snart? De går mig på nerverna." "Min käre man, när vi avklarat hindren för vår egen lycka kan du väl kväva mig och sen kan väl du ta det rosa repet och dingla i trappan?"

Två personer som var sjuka i huvudet var tydligen en för mycket. Inlåsta på en sluten avdelning hade de båda platsat på. Teater måste de dock varit bra på. Fina talanger där om man både kan blåsa anhöriga, vänner, arbetskamrater, chefer i rumpan och lura dem fullt ut. Tyvärr får de inget pris.

Helt enig, jag är så förbannad. Vilka vidriga människor.
Citera
2018-12-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag hade väntat mig att döttrarna fått dö så fridfullt som möjligt. Inte strypta. Klart dem varit medvetna om det. Tar flera minuter och är riktigt ångestfyllt. Och varför hade endast föräldrarna intagits mkt lugnande? Okej att de behövde för att kunna genomföra det men döttrarna behövde väl fan också för att inte lida alldeles för mkt.

Summan är ju att han har strypt alla och sedan hängt sig. Detta planerades sedan hösten 17.
Två så små flickor som har ME. Kan det stämma? Någon som vet hur vanligt det är?

En av döttrarna hade en "mindre mängd(?)" lugnande i sig.
Citera
2018-12-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpap97
Frågan är hur föräldrarna har inlett en dialog om att avsluta famlijens liv. Hur inleder en människa en sådan konversation.

"-Jag ger upp. Jag orkar inte leva mer."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpap97
Frågan är hur föräldrarna har inlett en dialog om att avsluta famlijens liv. Hur inleder en människa en sådan konversation.

Eller hur! Har också frågat mig själv det. Lite jobbigt om man inte får den reaktionen man vill.
Man börjar nog med att slänga in
”Hur ska dem orka detta”?
”Hur ska vi orka detta”?
”Hon kommer ju aldrig...” osv osv
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pHr33
Absolut. Men olika sätt att mörda kan leda till olika mycket lidande innan offret dör. Personligen hade jag väntat mig att föräldrarna valt ett tillvägagångssätt som innebar mindre lidande än strypning.

Ett barn strypt, ett kvävt. Båda innebär chock (tänk den egna föräldern, plötsligt, oväntat!), ångest, fasa och lidande innan de dog. Hur är det ens möjligt? Det här var inga omtänksamma föräldrar, för då skulle de åtminstone ha gjort det på något smärtfritt sätt. Och bara en av flickorna hade lugnande i blodet?

Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vad var det för jäkla journalist som försöker fiska efter om anhöriga godkänt informationen eller ej?

Precis, vems sida är journlisten på egentligen? De anhörigas, eller alla oss som är nyf... intresserade av att rättvisan har sin gång, att forskningen får sitt o.s.v.?!
Senast redigerad av Merwinna 2018-12-11 kl. 10:46.
Citera
2018-12-11, 10:44
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxen88
Någon som har bild på familjen/föräldrarna? Och vad jobbade de med? Har ingen lust att gå igenom hela tråden...

De var för välutbildade så det slog slint i skallen på båda. Båda var höjdare, men de kan lika gärna fulpulat sig in på företagen.
Citera
2018-12-11, 10:45
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det är otroligt svårt att ge någon en överdos som får dem att stilla somna in. Sådana läkemedel/narkotika skulle de vara tvungna att skaffa illegalt. Ängla-Oskar ville väl inte riskera sitt rykte med att beställa Fentanylplåster på nätet...

Jo det förstår jag ju också. Men att ha planerat detta så detaljerat som dem ändå måste ha gjort (med dokument och avskedsbrev och allt), så trodde man (jag i alla fall) att föräldrarna hade avslutat barnens liv på det lindrigaste, minst smärtsamma sätt som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ett barn strypt, ett kvävt. Båda innebär chock (tänk den egna föräldern, plötsligt, oväntat!), ångest, fasa och lidande innan de dog. Hur är det ens möjligt? Det här var inga omtänksamma föräldrar, för då skulle de åtminstone ha gjort det på något smärtfritt sätt. Typ något snabbverkande gift. I och för sig kan flickorna ha varit nedsövda med en stor dos sömntabletter eller liknande när de kvävdes/ströps - men det sa polisen inget om?

Precis, vems sida är journlisten på egentligen? De anhörigas, eller alla oss som är nyf... intresserade av att rättvisan har sin gång, att forskningen får sitt o.s.v.?!

Endast ett av barnen hade en mindre mängd i sig. Föräldrarna hade stora mängder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Nej det gör det inte. De var uppenbarligen värdelösa föräldrar. Avskedsbrevet och hela tillvägagångssättet är ju iskallt.
För den som inte är bekant med ME är det svårt att föreställa sig det som hänt. Föräldrarnas gräns var nådd. Två unga flickor, där man troligen fått beskedet att det inte gick att förutsäga om sjukdomen skulle avklinga och där all ork och energi uttömts ledde till barmhärtighetsmord.
Citera
2018-12-11, 10:46
Medlem
Godseyes avatar
När man hittar en sån här monstertråd, finns det då något smart sätt att hitta en sammanfattning och/eller en FUP?
Citera
Medlem
Helt barockt! Varför tillämpar inte rättsväsendet "full sekretess" på detta tragiska ärende? Vad i h.e finns det för "allmänintresse", i att få veta detaljer i en ren familjetragedi??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I och för sig kan flickorna ha varit nedsövda med en stor dos sömntabletter eller liknande när de kvävdes/ströps - men det sa polisen inget om?

En av döttrarna hade en "mindre mängd" lugnande medel i sig. Mindre i det här fallet syftade till att de precis sagt att föräldrarna hade en "stor mängd" lugnande i sig. Dock ej dödlig dos eller dos så hög att det skulle hindra dem från att begå handlingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in