2018-06-25, 13:57
Medlem
hum.by.666s avatar
Södertörns tingsrätt friar alla tre för både rån och vållande till annans död.
Citat:
"Enligt Södertörns tingsrätt är det fastställt att de befann sig hemma hos 55-åringen i ungefär 15 minuter. Under den tiden föll han från sin balkong, ett fall på cirka sju meter. Enligt domen landade han sannolikt på huvudet.
Därefter lämnade de lägenheten efter att ha letat igenom den – utan att ringa ambulans. En av männen tog med sig hans plånbok med kontanter och bankkort i.

Enligt tingsrätten är det inte styrkt att de tre männen handlat på ett sätt som orsakat 55-åringens död. Det är inte heller bevisat att de rånat honom genom att söka igenom lägenheten på ett sätt som han uppfattat som hotfullt.
Mannen som tog hans plånbok döms i stället för stöld, till två månaders fängelse."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/man-foll-fran-balkong-och-dog-vid-ran-de-misstankta-frias/
Tingsrättens dom:
https://minfil.com/5c45a6fab8/B_1736-18.pdf

Not. S*mir T*nttu (*=a), förekommer under femtio avsnitt i belastningsregistret.
Citera
2018-12-10, 22:58
Medlem
Till Marlee65:
Hej! Jag läste nyss vad du skrev i tråden om killen som ramlade/ blev knuffad från sin balkong i början av året. Vill bara tala om att jag blev så glad när jag läste dina ord. För han var en fin kille <3 och han är saknad. Tack
Citera
2018-12-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajen61
Till Marlee65:
Hej! Jag läste nyss vad du skrev i tråden om killen som ramlade/ blev knuffad från sin balkong i början av året. Vill bara tala om att jag blev så glad när jag läste dina ord. För han var en fin kille <3 och han är saknad. Tack
Fint skrivet. Kände också honom.
Citera
2019-03-07, 16:36
Medlem
kobents avatar
Fyfan vad hemskt att de blev friade.
De går hem till en person och mördar/rånar honom och kommer undan.

Antar att dessa grabbar visste hur de skulle göra detta. Ingen kan bindas till balkongkastet även om säkerligen alla var med på det.

Chansen finns ju dock att han hoppade för att fly, men då landar man väl inte på huvudet..

Hursom, vet ej vem killen var men vila i frid.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in