2018-12-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Fast du har ju...om man kollar runt lite, allmänt problem med starka kvinnor och vill hämnas. Du har en historik av droganvändning och verkar inte vara så jäkla bright....

Att prata med en annan kille är väl knappast förbjudet...herregud.

Nej det är knappast fel att prata med någon annan därför bad jag om ursäkt för min reaktion. Men däremot har jag aldrig fått vara på ställen där ek kvinna finns. Kändes som dubbelmoral.

Du verkar försvara en mamma som missbrukar droger och misshandlar sin son mer än mig som socialarbetare. intressant. Tror nog inte du är en socialarbetare, möjligtvis en som lever på socbidrag
Citera
2018-12-10, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Nej det är knappast fel att prata med någon annan därför bad jag om ursäkt för min reaktion. Men däremot har jag aldrig fått vara på ställen där ek kvinna finns. Kändes som dubbelmoral.

Du verkar försvara en mamma som missbrukar droger och misshandlar sin son mer än mig som socialarbetare. intressant. Tror nog inte du är en socialarbetare, möjligtvis en som lever på socbidrag
Nej. Men jag vet hur anmälningar bedöms och behandlas. Och igen bevisar du din mognadsgrad.
Citera
2018-12-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Nej. Men jag vet hur anmälningar bedöms och behandlas. Och igen bevisar du din mognadsgrad.

Okej. Intressant.

Tack för ditt svar
Citera
2018-12-10, 17:36
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Försöker hålla mig kort.

Jag träffa en tjej för 9 månader sedan. Vi flytta in efter 3 månader ihop och inledde en 6 månader hemsk relation. Jag var väldigt osäker på henne och hade inget förtroende för henne pga flera aspekter. Detta ledde till att jag gjorde slut med henne och stack ut.

Nästa dag kände jag skuld för fula ord jag hade sagt om henne att jag äcklas osv så jag skicka iväg blommor till hennes jobb som ursäkt. Vi prata lite smått på sms och som överraskning ville jag komma med käk.

När jag dyker upp vid hemmet så står hon utanför och jag är helt lugn utan något illa be henne om ursäkt och glömma allt.

Dock ville hon inte. Jag hade ingenstans att bo för jag fick inte komma in. Så jag blev förbannad och skrev till henne att jag kommer anmäla henne till soc pga hon slår sin son ibland.

Sa till henne att hon har fuckat mitt liv och kommer fucka hennes genom att polisanmäla henne och ringa soc. Gjort och sagt.

Går ek vecka då jag ber om mina saker efter noll kontakt. Hon vägrar. skriver från flera nummer att jag behöver skolarbeten och verktygen samt mina tillhörigheter. Hon vägra svara. Hotar med att ta detta juridiskt och via kronofogde. Sedan svarar hon med ett sms om att jag ska få alla mina saker bara jag lämnar henne ifred. Svarade då med att kl 1600 kommer jag skicka in breven om jag inte får.

Efter ca 1-2 h ringer polisen om att jag är inkallad på ett förhör Ang olaga hot och ofredande. Har aldrig verbalt eller fysiskt hotat henne för livet. aldrig rört henne. Hotat med soc och polisen pga hon röker hemma och äter tabletter samt slår sin son vilket är sant.

Vad kan sägas på förhöret imorgon. Kan man bli inkallad på förhör så snabbt?

Ganska så säker på att hennes version av historien på väsentliga punkter skiljer sig från din. Och baserat på ditt sätt att resonera och, misstänker åtminstone jag, downplaya ditt agerande är jag inte säker på att jag skulle hålla med dig.
Du lackar och hotar med att anmäla till polis och soc, sen blir du lite kränkt när hon anmäler dig tillbaka? Haha. Man skulle ju också vilja höra hur ditt hot lät. Vild gissning: "bara så du vet ska jag anmäla dig till polisen och soc så att dom tar barnet ifrån dig, din jävla hora"..?
Citera
2018-12-10, 17:39
Avstängd
Halloween2s avatar
TS du låter som en riktigt jävla nolla. Nu när du inte har någonstans att bo hotar du med att anmäla, men du tittade bort när du väl bodde där vad som hände hennes son? Jävla ynkrygg och fitta du är. Och att du skickar blommor och sånt till en sådan person? Haha årets toffel
Citera
2018-12-10, 17:44
Medlem
Det där räknas inte som hot och ofredande. Säg som det är så händer inget.
Citera
2018-12-10, 18:06
Bannlyst
Du är psykiskt instabil och ska inte vara i förhållanden. Stackars unge.
Citera
2018-12-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ett och ett halvt år. Hon var fruktansvärt svartsjuk, men trogna jag tänkte att "det löser sig nog..." men det gjorde det ju inte utan hon bedrog mig i stället. Typisk "flashback-historia" som jag förmodligen skulla kunna skapa en "gråt-tråd" och få massa sympatier för, men saken är den att jag behövde den erfarenheten också... Har lärt mig massor.

vad är detta då? inte tyck synd om mig? Min bedrog också mig. Hon prata med en annan kille 2 dagar innan och samma dag jag vi bråka.

Läste du detta?

Dessutom, jag skickade inga blommor. Jag bad inte om ursäkt för att hon gjorde fel, och jag hotade inte med soc för att hon inte godtog den ursäkt jag inte bad om... DET var det jag reagerade på. Har inte bett om några sympatier. Har inte startat några trådar om mina förhållanden. Har gått min väg, då det är mitt liv.

Det du gjorde var ren och skär hämnd. Jag fick ut min ur huset så fort jag kunde, utan att slänga ut, vräka ur mig skit eller hota. Lite skillnad tycker jag.
Citera
2018-12-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Bra att du polisanmält henne om hon slår sin son. Men varför polisanmälde du inte tidigare? Sjukt att anmäla som ”hämnd”.

Du verkar väldigt omogen. Stackars barn som fått uppleva era bråk och fula ord.

Detta.

Håller med helt.
Citera
2018-12-10, 18:20
Medlem
Mooomintrollets avatar
Det är modernare tider nu, tycker gott att du kan åka dit på en läxa så att säga. Många växer av sådant.
Citera
2018-12-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooomintrollet
Det är modernare tider nu, tycker gott att du kan åka dit på en läxa så att säga. Många växer av sådant.
Jag tycker att rättsväsendet ska hålla sig till att sätta dit folk som begår brott, inte folk som bara är allmänt dryga.
Citera
2018-12-11, 09:31
Medlem
Challenger-74s avatar
Citat:

vad är detta då? inte tyck synd om mig? Min bedrog också mig. Hon prata med en annan kille 2 dagar innan och samma dag jag vi bråka.

Näää, herregud? Pratade hon verkligen med en annan kille? Du hör hur korkat det låter va? (Prata = bedra?) Är du en fundamentalistisk wahhabit, eller bara ultrasvartsjuk? Din flickvän pratar med en annan man (om vad?), du ställer till med en scen och rusar ut i vredesmod...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in