2018-12-10, 14:24
Medlem
Det korta svaret: sociala medier.
Instagram, Facebook, snapchat och gud vet vad. De lägger upp selfies och mäter sin lycka i likes, de använder mobilen för att kommunicera och innerst inne så förstår de att det inte är på riktigt. Riktiga möten med riktiga konversationer kvävs av mobilanvändandet.

En varm kram har bytts ut mot hjärt-emojis. Tonårspojkar vågar inte träffa en tjej på riktigt för att de är rädda för att bli anklagade for ofredande.
De blir kallade slampor när de av desperation vill ha kärlek vilket alla vi människor behöver, Någon nämnde att män begår mer självmord och att män mår sämre.
Men nu pratar vi om tjejer här så alla män-aktivister borde dra från tråden, om de mår dåligt så mår alla dåligt. Enkel psykologi
Citera
2018-12-10, 14:43
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Där har du fel tyvärr. Det är krav. Så ser unga tjejer detta. Därför många mår så extremt dåligt av detta. Många skär sig själva och har självskadande beteende. För de känner att de inte kan leva upp till förhoppningarna och kraven som ställs på dem.

nej
jag har rätt;

dessa "krav" av samma slag som att man "ska" fira div högtider, hålla på traditioner, vara vältränad, vara snygg, rösta etc etc,

dvs förväntningar/påtryckningar möjligtvis,
men inte krav..
Citera
2018-12-10, 14:51
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Där har du fel tyvärr. Det är krav. Så ser unga tjejer detta. Därför många mår så extremt dåligt av detta. Många skär sig själva och har självskadande beteende. För de känner att de inte kan leva upp till förhoppningarna och kraven som ställs på dem.
Vem tvingar folk dock att leva sig in i dess förväntningar av hur man ska se ut eller betee sig ? När har människor förlorat kontrollen att ta kontroll över sitt egna liv där man låter sig bli påverkad av det man själv väljer ? Nuvarande norm med social medier är urjöligt men det finns inget som ställer krav på att man måste delta, men värnar man fortfarande om sin egna integritet så spelar det ingen roll vad folk tycker
Senast redigerad av bergsdal 2018-12-10 kl. 14:55.
Citera
2018-12-10, 14:53
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomewhereClose
Känns som att var och varannan tonårstjej antingen sitter inne på psyk, eller rymmer från ungdomshem eller skär sig.
Alla artiklar som Expressen och Aftonbladet gör om ungdomshem har nästan alltid bara tjejer med också.

Varför verkar det vara så mycket kaos i tonårstjejers huvuden jämfört med killar?
Det är uppfattningen man får av medias avsiktliga snedporträttering av samhället där endast tjejer och kvinnor skall belysas. I själva verket är nog statistiska siffran ganska jämt fördelad utöver alla 'klasser'
Citera
2018-12-10, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
nej
jag har rätt;

dessa "krav" av samma slag som att man "ska" fira div högtider, hålla på traditioner, vara vältränad, vara snygg, rösta etc etc,

dvs förväntningar/påtryckningar möjligtvis,
men inte krav..

Nu ändra du dig helt. Först säger du val och nu ändra du dig till förväntingar/påtryckningar.

Som jag sa innan det är krav och förväntningar. Det jag mena. Och inte val som du sa från början. Ungdomar känner inget val,de känner att de har krav och förväntningar på sig själva.
Citera
2018-12-10, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Vem tvingar folk dock att leva sig in i dess förväntningar av hur man ska se ut eller betee sig ? När har människor förlorat kontrollen att ta kontroll över sitt egna liv där man låter sig bli påverkad av det man man själv väljer ? Nuvarande norm med social medier är urjöligt men det finns inget som ställer krav på att man måste delta, men värnar man fortfarande om sin egna integritet så spelar det ingen roll vad folk tycker

Sociala medier och alla dessa värdelösa nollor som kallar sig ``influencers`` som har en väldigt stor följarskara. Som absolut inte gör något positivt eller nyttigt för någon.
Citera
2018-12-10, 14:58
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Sociala medier och alla dessa värdelösa nollor som kallar sig ``influencers`` som har en väldigt stor följarskara. Som absolut inte gör något positivt eller nyttigt för någon.
Självfallet men man måste fortfarande inte lyssna på dem eller tillåta dem att ha inflytande på sin egna karaktär. Det man tänker är som följande "gud vilken dum jävel" stänger fönstret och undviker allt som har med hen att göra som pesten samt relaterade sidor som normaliserar sånt sjukeri kring mänskligt beteende. Resultat är att man värnar om sitt egna välmående
Citera
2018-12-10, 14:58
Medlem
c2gudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodkingRa
Tror att det minst lika många pojkar/killar som mår dåligt men många som inte vill söka hjälp då det inte är "manligt".

Det du säger stämmer tyvärr, iallafall för min del.
Citera
2018-12-10, 14:59
Bannlyst
bara för att tjejer i den åldern har så höga krav på sig, framförallt vuxna ställer krav. du ska få höga betyg, och framförallt får du inte bli bättre än din mamma och pappa. inte tjäna mer, ha samma typ av jobb. du måste ha en familj osv. får inte säga om man tycker någon är tråkig. man ska inte följa sina egna drömmer, utan någon annans drömmar, jag säger, gör det du tycker är kul! då kommer andra ha kul också, för vi är ett!. det största problemet vi har är i relationer. alltid frågar vi vad vill den personen? vad vill han att jag ska göra? problemet med det är att du börjar tänka. då får du aldrig det du själv vill ha, på grund av att du inte vill göra någon illa. så välj hela tiden det du vill ha. så kommer du märka hur lycklig du kommer bli. som någon sa där under det finns inga krav, bara val. när du vet det så kommer du alltid välja det som är bra för dig. världen ska inte vara så allvarlig. utan snarare en rolig lek. den riktiga världen är egentligen uppe i himlen ni lever i en låtsas värld. era bilder i huvudet skapar kaos. bilder är en form av njutning. att veta vad man tänker på är inte en njutning, det är fri dom. jag vet att vi alla kommer bli ett någon gång, tro mig jag älskar er alla. även om ni inte förstår vad jag pratar om. ni förstår inte, bara för ni är inne i era egna hjärnor. hjärnan är ett skämt den existerar inte. det enda som existerar är själen, inte ens den existerar, det enda som existerar är det absoluta själen. när du har nått den maximala orgasmen, då kommer du fatta hur lycklig du kan bli. bli först av med kroppen, låta den få så mycket jevla smärta det går. hjärnan har sina tankar du behöver observera. det kommer kännas i hjärnan att du lider. som sagt älska dig själv och alla andra, det är det jesus gjorde, han förlät alla även fast alla andra hatade honom.
Citera
2018-12-10, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Självfallet men man måste fortfarande inte lyssna på dem eller tillåta dem att ha inflytande på sin egna karaktär. Det man tänker är som följande "gud vilken dum jävel" stänger fönstret och undviker allt som har med hen att göra som pesten samt relaterade sidor om man vill spara sitt välmående

Om ändå dagens ungdomar kunde vara så starka och inte så otroligt lättpåverkade som de redan tyvärr är idag.
Citera
2018-12-10, 15:04
Bannlyst
Citat:
Om ändå dagens ungdomar kunde vara så starka och inte så otroligt lättpåverkade som de redan tyvärr är idag.

precis, det jag säger folk måste ta reda på vem dom är. inte följa vad samhället vill. så jobbigt är det inte, bättre att leva efter sanningen, än några låtsas värderingar. visst folk kommer antagligen inte gilla dig men vem bryr sig?
Citera
2018-12-10, 15:04
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Skolans och föräldrarnas ansvar att utöva just denna lära av självrespekt och hur man bevarar sin egna integritet samt vad som gör en själv lycklig men alas har just denna lära blivit ett stort misslyckande tråkigt nog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in