2018-12-10, 00:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Citerar (bäst att tillägga ): "När förundersökningen är klar kommer den sannolikt att läggas ner, eftersom de misstänkta inte längre är i livet".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j6za0/foraldrarna-i-bjarred-var-overens-om-att-doda-sina-barn

Ovanstående artikel är upplagd den 19:e januari. Expressens artikel lades upp den 24:e augusti när förundersökningen till stora delar var klar.

Ja, visst är det märkligt. I den första kvällsblaskan beskriver man ”de misstänkta mördarna” i plural och 7 månader senare, efter alla undersökningar och utredningar, skriver man om ”en mördare” i singular.
Medvetet? Omedvetet?
Citera
2018-12-10, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Instämmer i det du skriver
Du har så rätt.
Vi är många här som trots angrepp och ren vuxenmobbing faktiskt har som primärt intresse att försöka förstå vad som hände dessa två töser.
Jag förstår om anhöriga kanske vill tysta ner det hela, eftersom de ju är ännu närmare anhöriga till de misstänkta mördarna. Men flickorna var egna individer med hela livet framför sig.
Man borde inte kunna mörda två barn och gå fri från fördömande och utpekande, inte ens postumt.

En mördares brott ska aldrig mörkas för att denne inte går att lagföra eller för att skydda mördarens eftermäle. På en mördares anhörig ska däremot ingen skugga falla.

Fast det sista vet jag inte. Det kanske visar sig att släkten har en mörk historia fylld av kränkningar? Handlingar kan gå i arv, bland annat är sjuklig narcissism en gren av försummelse under uppväxten. Det kan hända att den änglalike O var trevlig utåt, men en djävul därhemma. För andra kan det vara tvärtom. Bestar på jobbet, hur trevliga som helst hemma. Utåtagerande ungar med föräldrar som inte mår bra är ett annat exempel på när ageranden påverkas av hemmiljön, alltså anhöriga.
Citera
2018-12-10, 00:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Instämmer i det du skriver
Du har så rätt.
Vi är många här som trots angrepp och ren vuxenmobbing faktiskt har som primärt intresse att försöka förstå vad som hände dessa två töser.
Jag förstår om anhöriga kanske vill tysta ner det hela, eftersom de ju är ännu närmare anhöriga till de misstänkta mördarna. Men flickorna var egna individer med hela livet framför sig.
Man borde inte kunna mörda två barn och gå fri från fördömande och utpekande, inte ens postumt.

En mördares brott ska aldrig mörkas för att denne inte går att lagföra eller för att skydda mördarens eftermäle. På en mördares anhörig ska däremot ingen skugga falla.

De anhöriga tänker nog tyvärr inte så att ingen skugga faller på dem. De har säkert skuldkänslor över att de inte förstått mer och förhindrat det som hänt. Det är givetvis fel tankar och känslor men de förtärs av dessa ändå, troligtvis för resten av sina liv.
Citera
2018-12-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Förmodligen läste 57Rmma och Japanesa inte...
utan gjorde det med vilje..!

Ursprungligen postat av 57Emma
Har fetat meningen där du skriver det ordagrant

Kan du svara på mitt inlägg tidigare? Har du möjlighet att ställa frågor till arbetsgivaren om hur O var anställd? Tillfälliga anställningar eller fast anställd?
Citera
2018-12-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De anhöriga tänker nog tyvärr inte så att ingen skugga faller på dem. De har säkert skuldkänslor över att de inte förstått mer och förhindrat det som hänt. Det är givetvis fel tankar och känslor men de förtärs av dessa ändå, troligtvis för resten av sina liv.

Ja, normala familjer har skuldkänslor oavsett. Det är inte alla som förstår det. Lätt att fördöma, men svårt att förstå komplexa känslor, undrar om O var mentalt utslätad. Log han med både mun och ögon? En psykopat skulle kunna mörda av rationella skäl, utan större vånda. Med den utbildning och det intellekt O hade förstod han att han inte skulle komma undan.
Senast redigerad av rappytt 2018-12-10 kl. 00:42.
Citera
2018-12-10, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Kan du fråga om Andr*as om Oskar var tillsvidareanställd, alltså fast anställd?

(Tror) den var på 90%...
men jag lovar att höra så det blir korrekt....
Citera
2018-12-10, 00:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
(Tror) den var på 90%...
men jag lovar att höra så det blir korrekt....
Tror du Oskar hade en fast anställning, en tillsvidareanställning?
Ingen fara att han skulle råka illa ut och inte få vara kvar för att han var borta mycket och tog hand om sjuka barn?
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-10 kl. 01:00.
Citera
2018-12-10, 01:02
Bannlyst
Citat:
Tror du Oskar hade en fast anställning, en tillsvidareanställning?
Ingen fara att han skulle råka illa ut och inte få vara kvar för att han var borta mycket och tog hand om sjuka barn?

Fastanställd tror jag...
Citera
2018-12-10, 01:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja, visst är det märkligt. I den första kvällsblaskan beskriver man ”de misstänkta mördarna” i plural och 7 månader senare, efter alla undersökningar och utredningar, skriver man om ”en mördare” i singular.
Medvetet? Omedvetet?
En har begått självmord (enligt tråduppgifter), en har "blivit hjälpt" att dö (enligt tråduppgifter) och v.g flickorna har de blivit bragda om livet. Mycket möjligt att de slutliga provresultaten har bidragit till att återstående pusselbitar har kunnat läggas - en ny bild har tagit form?
Den första tiden hade man ett testamente och ett avskedsbrev i digital form med namnunderskrifter, vilkas äkthet jag heller inte betvivlar. Men det var i sig ett starkt indicium på att de hade varit överens.

Ja visst kan det också röra sig om en lapsus.
Citera
2018-12-10, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Kan du svara på mitt inlägg tidigare? Har du möjlighet att ställa frågor till arbetsgivaren om hur O var anställd? Tillfälliga anställningar eller fast anställd?

Tror han var fastanställd... Men inte 100% säker
Jag lovar förhör mig om det
Citera
2018-12-10, 01:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
En har begått självmord (enligt tråduppgifter), en har "blivit hjälpt" att dö (enligt tråduppgifter) och v.g flickorna har de blivit bragda om livet. Mycket möjligt att de slutliga provresultaten har bidragit till att återstående pusselbitar har kunnat läggas - en ny bild har tagit form?
Den första tiden hade man ett testamente och ett avskedsbrev i digital form med namnunderskrifter, vilkas äkthet jag heller inte betvivlar. Men det var i sig ett starkt indicium på att de hade varit överens.

Jo visst, det kan finnas flera förklaringar, absolut!

Men om det visar sig att en förälder ensamt har mördat döttrarna och sedan mördat/”hjälpt” den andre att dö blir det rent praktiskt tre mord och ett självmord.
Att det sedan finns ett brev som anger att den andre föräldern varit med på det hela gör ju också denne till juridiskt medansvarig/anstiftare av mord.
Men om det finns en fysisk bevisbar gärningsman och samtidigt osäkerhet kring hurvida det var en frivillig äkta underskrift på avskedsbrevet - eller på testamentet - kan fallet ju ta en helt annan vändning.

Skulle det finnas minsta mikroskopiska möjlighet att man gick till Hanssons med flera olika formulerade testamenten?? Med olika varianter? Om OH överlever och vise versa? Om barnen skulle ha gått bort först?
Och sedan bara bevarade en variant...? Eller är det för långsökt?
Citera
2018-12-10, 01:22
Bannlyst
Citat:

Hade dem inte ett intyg med...? Enligt tråden
Och dåligt beslut i December enligt tråden..?
Barnen dog smärtfritt enligt tråden..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in