2018-12-09, 23:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om en knuff hade dödat Lena, så stämmer det inte med hörvittnets uppgifter om återkommande dödsskrik under ca 5 minuter - tiden mördaren hade kunnat hejda sig.
Jag har ingen möjlighet att ifrågasätta skrikvittnets uppgifter. Men säg då att hon fick en knuff och slog huvudet i en sten, varpå GM lämnade platsen. Skriken kan ju då ha varit av smärtan, och ha slutat när medvetslösheten inträdde. Går inte det scenariot också bra ihop?
Citera
2018-12-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Dramatiserar du inte i onödan nu med ditt bibliska "odjur". Det behöver väl inte nödvändigtvis handla om ett sådant bestialiskt överfall som du vill få det till. Det kan väl lika gärna ha handlat om t.ex. en olycklig knuff där hon slår huvudet i någonting hårt.

Kan du utveckla den tanken? LW fanns mördad bakom Planket, det är fakta. Var skedde den olycksaliga knuffen? Varför tillkallades inte Ambulans?
Citera
2018-12-09, 23:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har ingen möjlighet att ifrågasätta skrikvittnets uppgifter. Men säg då att hon fick en knuff och slog huvudet i en sten, varpå GM lämnade platsen. Skriken kan ju ha varit av smärtan, och ha slutat när medvetslösheten inträdde. Går inte det scenariot också bra ihop?

Slå huvudet i en sten stämmer inte riktigt med åklagarens uttalande om kraftigt våld på kroppen, enligt min mening.
Citera
2018-12-09, 23:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan du utveckla den tanken? LW fanns mördad bakom Planket, det är fakta. Var skedde den olycksaliga knuffen? Varför tillkallades inte Ambulans?
Nu ställer du stora krav på mig, som varken har läst förhör eller obduktionsrapport. Men en sådan knuff kan väl ha skett t.ex. i hemmet, i Vivallaskogen eller bakom bullerplanket. Att ingen ambulans tillkallades skulle t.ex. kunna bero på att GM inte ville bli orättfärdigt anklagad för överlagt mord, eller för att han helt enkelt var likgiltig inför hur det skulle gå med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Slå huvudet i en sten stämmer inte riktigt med åklagarens uttalande om kraftigt våld på kroppen, enligt min mening.
Allvarligt talat, den där åklagaren ger jag inte mycket för. Mycket verkar vara gripet ur luften.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-09 kl. 23:37.
Citera
2018-12-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om en knuff hade dödat Lena, så stämmer det inte med hörvittnets uppgifter om återkommande dödsskrik under ca 5 minuter - tiden mördaren hade kunnat hejda sig.

Det är sannolikt den avgörande skillnaden mellan mord och dråp här.
Citera
2018-12-09, 23:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Allvarligt talat, den där åklagaren ger jag inte mycket för. Mycket verkar vara gripet ur luften.

Visst kan man ifrågasätta hur utredningen skötts men jag tror inte hon skulle gå ut med en lögn av denna magnitud.
Citera
2018-12-09, 23:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Visst kan man ifrågasätta hur utredningen skötts men jag tror inte hon skulle gå ut med en lögn av denna magnitud.
Du kanske har rätt här. Men något olyckligt tror jag ändå att det har börjat med.
Citera
2018-12-09, 23:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om dörren var öppen på vid gavel så har hon rövats bort i en bil. Det var ju också det första intrycket polisen fick, människorov.
Hon har inte haft en möjlighet att ens stänga dörren.

Bilen har färdats mot Vivalla och där kört ut på motorvägen västerut och när man kommer i närheten av FP händer något.

Enligt prof. Persson i programmet Brottsjournalen så söker man alltid runt BOs hem i första hand med t.ex sökhundar. Man fick inte upp något spår.

Man fick inte upp något spår därför att man i det här fallet inte sökte. Har du inte läst tråden?
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt samma prof. Persson så är det 50% chans att GM är bekant med offret.

Det kan väl vem som helst räkna ut att det är en stor chans att GM är bekant med offret.
Citera
2018-12-09, 23:53
Medlem
Citat:
Nu ställer du stora krav på mig, som varken har läst förhör eller obduktionsrapport. En sådan knuff kan väl ha skett t.ex. i hemmet, i Vivallaskogen eller bakom bullerplanket. Att ingen ambulans tillkallades skulle t.ex. kunna bero på att GM inte ville bli orättfärdigt anklagad för överlagt mord, eller för att han kanske var helt likgiltig inför hur det skulle gå med henne.

Stora krav? Samma krav som du och andra ställer.
INGEN här har någon vetskap om förhör eller obduktionsrapport.

Du accepterar Dalaans rapport om skrik, då handlar det om ca 24-30 minuter. Efter LW senast hördes live till att hon var död, funnen bakom Planket och med brutalt våld mot kroppen.

Tänk på det. Snickra ihop en egen lösning utifrån dina egna tänkbara alternativ.

Ser fram emot den.
Senast redigerad av Remark 2018-12-09 kl. 23:57.
Citera
2018-12-09, 23:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Stora krav? Samma krav som du och andra ställer.
INGEN här har någon vetskap om förhör eller obduktionsrapport.

Du accepterar Dalaans rapport om skrik, då handlar det om ca 24-30 minuter. Efter LW senast hördes live till att hon var död, funnen bakom Planket och med brutalt våld mot kroppen.

Tänk på det. Snickra ihop en egen lösning.

Ser fram emot den.
Jag medger gärna att jag har svårt att förstå hur det här skall ha gått till.
Citera
2018-12-09, 23:59
Medlem
Citat:
Jag medger gärna att jag har svårt att få ihop en sådan lösning. Kan du?

Nej. Jag vill se hur du tänker tanken fullt ut .... Särskilt processen.

Du får väl också bemöda dig lite. Kommer göra dig gott
Senast redigerad av Remark 2018-12-10 kl. 00:07.
Citera
2018-12-10, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej. Jag vill se hur du tänker tanken fullt ut .... Särskilt processen.

Du får väl också bemöda dig lite. Kommer göra dig gott
Nu hänger jag inte riktigt med. Vill du att jag skall förklara hur du tror att det har gått till?
Senast redigerad av Draifos 2018-12-10 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in