2018-12-08, 19:12
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Gärningskvinnan : Sofie Löfgren. https://www.facebook.com/sofie.lofgren.3766
Gärningsmannen : Zigienare, rom alltså. Från Påarp. Hans namn är Joska Trailovic.

Det enda jag undrar är hur ingen av dom lyckades freda sig eftersom det är 1 man inblandad och inga pistoler?

Tja, man kan undra hur den lilla tjejen och en zigenare lyckats kidnappa någon. Zigenare brukar inte vara speciellt stora och starka. Denna Sofie ser rätt snäll och normal ut, bara tatueringarna på hals och händer som antyder att hon är en pundare.

Zigenaren bor i en villa värd 2.5 miljoner.
Senast redigerad av Lazermannen 2018-12-08 kl. 19:15.
Citera
2018-12-08, 23:49
Medlem
Någon som har bild på zigenaren? Eller möjligtvis den på alla tre!

Hoppas det stämmer som någon nämnde att hämden kommer och att den är dubbel!!
Citera
2018-12-09, 01:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
T.P (Svensk) född 1987 var inte ex till tjejen. Varför kidnappade man honom? Vet att han är skyldig folk i HBG pengar (småslantar men många) och haft ett ganska gediget missbruk men verkar ha slutat med droger nu! Glad för hans skull.

Han är alltså offret.

Gärningsmannen : Zigienare, rom alltså. Från Påarp. Hans namn är Joska Trailovic.

Dessa två ska alltså ha på sju dagar kidnappat,torterat,hotat,och slagit ut tänder på tre olika män i 30-års åldern i Helsingborgsregionen.

Det enda jag undrar är hur ingen av dom lyckades freda sig eftersom det är 1 man inblandad och inga pistoler?

Detta vill jag läsa mer utav. Om jag vill ha FUP:en till detta så mailar jag bara helsingborgs tingsrätt och skickar den här expressen länken och frågar om jag ka nfå den?

Han verkar fattig, 2 fordar, vad ser kvinnor hos honom - förutom knarket då?
Citera
2018-12-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trax23

Hoppas det stämmer som någon nämnde att hämden kommer och att den är dubbel!!

Verkar vara oskyldiga svenska naiva killar dom rånat så vem ska utföra hämnden?
Sen lär det dröja, dom lär MINST få 4-5 år vardera....
Citera
2018-12-09, 02:07
Medlem
Om de nu är försvarslösa svenskar är de ännu smutsigare, 4-5år är inget för den typen av brott.

Men ja om inte någon av deras vänner kan hämnas så hoppas jag det finns andra som med glädje gör de..
Citera
2018-12-09, 04:39
Medlem
Citat:
T.P (Svensk) född 1987 var inte ex till tjejen. Varför kidnappade man honom? Vet att han är skyldig folk i HBG pengar (småslantar men många) och haft ett ganska gediget missbruk men verkar ha slutat med droger nu! Glad för hans skull.

Han är alltså offret.

Dessa två ska alltså ha på sju dagar kidnappat,torterat,hotat,och slagit ut tänder på tre olika män i 30-års åldern i Helsingborgsregionen.

Detta vill jag läsa mer utav. Om jag vill ha FUP:en till detta så mailar jag bara helsingborgs tingsrätt och skickar den här expressen länken och frågar om jag ka nfå den?

Kolla PM. Du är inte den första som skrivit han har skulder till många, när jag sedan bad honom säga vilka och summor så fick man inget svar trots otaliga försök att nå mannen som nämnde detta. Enligt han själv har han skuld till 1-2 personer och det är inga andra som ens hört av sig till honom. Men strunt samma här, som sagt ta det via PM. Är väldigt nära vän med BO.

T.P är första kidnappningsoffret den 1e juli som drogades och det med strumpan osv samt försök till utpressningengen. Andledningengen verkar bara vara att komma över pengar i detta fall 150.000 kr vilket misslyckades.

Det sista offret var däremot ett ex till sofie och där var även en åtalad 37åring med. Där försökte dom ju också få pengar. Men varför våldet här var så pass grovt kan man fråga sig.

Dom båda blev ditlurade till dom olika lägenheterna och överfölls direkt som jag förstår.

Ingen som vet vilka dom två andra misshandlade är?
Senast redigerad av Pojken1987 2018-12-09 kl. 05:10.
Citera
2018-12-09, 04:51
Medlem
Citat:
Verkar vara oskyldiga svenska naiva killar dom rånat så vem ska utföra hämnden?
Sen lär det dröja, dom lär MINST få 4-5 år vardera....

Bara en synnerligen grov misshandel ger ju LÄGST 5 år, och det kan man väl säga att den sistnämnde är..
Citera
2018-12-09, 10:15
Medlem
Finns här någon som är duktig på straffskalor?
Låt säga dom båda först döms för misshandeln på mannen med fälgkors och kvinnan med metallrarör, vad ligger det på tillsammans?

Nu lär dom ju säkert samla alla straff i ett men som sagt, synnerligen grov misshandel ger ju LÄGST 5 år som sagt. Vilket jag tror tingsrätten kommer att gå på då den varit tortyrliknande.

Lägg sedan till 2 människorov, 2 försök till utpressning samt en grov stöld på 35åringen

Fälls dom för allt är väl 8-10 år ingen omöjlighet med tanke på dom haft en liten "våldsturne" under 7 dagar?

Eller vad säger ni?
Senast redigerad av Pojken1987 2018-12-09 kl. 10:25.
Citera
2018-12-09, 11:47
Det beror ju på helt, först och främst om det finns starka samt tillräckliga bevis. Det finns många fall i landet där man vet vem som gjort vad men inte kan bevisa det. Vilket är det största problemet i Sverige. Att man måste påvisa varje liten detalj nästan. Hur många år osv hoppas jag någon kan underrätta oss
Citera
2018-12-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Det beror ju på helt, först och främst om det finns starka samt tillräckliga bevis. Det finns många fall i landet där man vet vem som gjort vad men inte kan bevisa det. Vilket är det största problemet i Sverige. Att man måste påvisa varje liten detalj nästan. Hur många år osv hoppas jag någon kan underrätta oss

Bevis finns ju både i film/bildmaterial, vilket är det starkaste väl. Bild från bankomat. Båda människorovsoffrena har ny skyddade identiteter och bor någonstans i Sverige..

Tror det finns mer starka bevis.

Daviddalle, kan du Pma mig, går ej för du är nyreggad. Kanske samma för dig.
Citera
2018-12-09, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Bevis finns ju både i film/bildmaterial, vilket är det starkaste väl. Bild från bankomat. Båda människorovsoffrena har ny skyddade identiteter och bor någonstans i Sverige..

Tror det finns mer starka bevis.

Daviddalle, kan du Pma mig, går ej för du är nyreggad. Kanske samma för dig.

Hoppas på det. Fast märkligare grejer har ju hänt i rättegångar! Får låta någon som kan mer få ordet då.
Citera
2018-12-09, 17:38
Medlem
Enligt gruppen "blåljus helsingborg" hävdar nu Sofies syster och bästa vän att joska tvingat henne till att utföra allt detta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in