2018-12-09, 01:21
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Det är väl klart att de säger det? Det är ett öppet forum och de är så välkomna att bemöta kritiken så kan jag hänga ut dem också. Judens mamma sa att vännerna inte var välkomna på begravningen. Det har jag hört från en pålitlig källa.

Jag har av uppenbara skäl inte medverkat på någon begravning eller minnesstund. Det vore lite väl mycket hyckleri av mig.

Du kan ju fråga dig själv vad jag skulle få ut av att ljuga kontra vad dem får ut av det.

Inget jag har sagt är spektakulärt och flera i tråden har instämt på att det inte är kontroversiellt.
Vore kul att höra vad av det jag sagt som inte är sant

Jag har vart väldigt tydlig med vad som är förstahandsinformation och vad som är andrahandsinformation. Vi har inte haft den vänskapliga kontakten på många år. Men jag har haft mer kontakt med honom än många andra.

Detta riktar jag direkt till de så kallade kompisarna:
Jag uppmuntrar er att ifrågasätta mina påståenden.

Edit:
Vill också påpeka att jag knappt berört ämnet hans död, jag har berättat vad jag hört.

Varför skulle inte vännerna få ha deltagit på begravningen? Har för mig att jag såg nån av dem lägga ut en bild på begravningen på Instagram. Var judens mamma där?
Citera
2018-12-09, 01:23
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatsbydenstore
Varför skulle inte vännerna få ha deltagit på begravningen? Har för mig att jag såg nån av dem lägga ut en bild på begravningen på Instagram. Var judens mamma där?

Informationen kom såklart innan begravningen och detta är inget jag följt.
Det är mer intressant om juden var där?
Citera
2018-12-09, 01:29
Medlem
Citat:
Det är väl klart att de säger det? Det är ett öppet forum och de är så välkomna att bemöta kritiken så kan jag hänga ut dem också. Judens mamma sa att vännerna inte var välkomna på begravningen. Det har jag hört från en pålitlig källa.

Jag har av uppenbara skäl inte medverkat på någon begravning eller minnesstund. Det vore lite väl mycket hyckleri av mig.

Du kan ju fråga dig själv vad jag skulle få ut av att ljuga kontra vad dem får ut av det.

Inget jag har sagt är spektakulärt och flera i tråden har instämt på att det inte är kontroversiellt.
Vore kul att höra vad av det jag sagt som inte är sant

Jag har vart väldigt tydlig med vad som är förstahandsinformation och vad som är andrahandsinformation. Vi har inte haft den vänskapliga kontakten på många år. Men jag har haft mer kontakt med honom än många andra.

Detta riktar jag direkt till de så kallade kompisarna:
Jag uppmuntrar er att ifrågasätta mina påståenden.

Edit:
Vill också påpeka att jag knappt berört ämnet hans död, jag har berättat vad jag hört.

Jeg følger med i tråden og håber jeg får et indblik i hvem Tim/Avicii var, og hvorfor det gik så galt for ham. Hvis det du skriver er rigtigt er jeg ked af at der ikke var nogle gode venner som hjalp ham med at finde en vej tilbage til et roligt liv, og uden misbrug.

Måske hans venner beslutter sig for at deltage i debatten, og ikke kun benægte. Det kunne være fint.

Og så er jeg glad for at du er stoppet med at handle stoffer. Godt for dig.

Godnat
Citera
2018-12-09, 01:44
Citat:

vad gör juden nu? håller han inte på med nått kaffe bolag som kommer gå i konkurs? Tim investerade väl i det?
Citera
2018-12-09, 01:45
Medlem
Pavics avatar
Citat:
vad gör juden nu? håller han inte på med nått kaffe bolag som kommer gå i konkurs? Tim investerade väl i det?

Ludde hade ganska bra information om detta typ 1-2 sidor bak hehe.
Citera
2018-12-09, 03:45
Medlem
SvartaBjorns avatar
Påminnelse:
Tråden handlar om Tim och där det åtminstone finns beröringspunkter med honom.
Rent skvaller om andra (även om de var hans vänner) är OT.

/Moderator
Citera
2018-12-09, 09:10
Medlem
Citat:
Okej jag förstår, till skillnad från Tim så är han ju fortfarande vid liv. Höll han också på med droger? Utnyttjade han bara Tim?

Citat:
Cannabis o testo sen allt sporadiskt

Också lite nyfiken på vad S med sin ständiga närvaro kan ha inneburit för Tim. Fattar att han har en tveksam karaktär och att han gjort saker som vi inte kan få reda på just nu. Men i detta sammanhang, vad har han för betydelse? Resten av gänget bekskrivs som schyssta men många brukade/missbrukade substanser och ville åka med på räkmackan runt Tim, blockade därmed alternativ livsstil. Sjukt ego i min mening men kanske inte dirrekt elakt alla gånger, sorgligt iaf. På vilket sätt skiljer sig S från resten där och kan han ha haft en större betydelse i hur sista åren för Tim blev, rent spekulativt?

Sen undrar jag också Pavic, om du vet om det ligger någon sanning i att han inte fick resa ensam för att han var självmordsbenägen. Det är en journalist Swahnström som skrivit det på ett forum. Debatten huruvida Tim var suicidal eller inte har gått minst sagt hög här.. Passar också på att tacka för att du tar dig tid och delar det du vet/hört.
Senast redigerad av Gaianzenith 2018-12-09 kl. 09:36.
Citera
2018-12-09, 10:49
Medlem
Pavic, tror du, och jag frågar dig eftersom du verkar vara den i tråden, förutom Ludde (du får också gärna svara) - som känt honom och har inblick i hans liv - att det fanns något, någon kunde gjort för att förhindra denna tragiska utgång?
Vad tror du/ni hade behövts för att han fortfarande skulle vara med oss idag?
Citera
2018-12-09, 11:03
Medlem
Citat:

Poäng. Klart hon säger att ingen får komma om det är vad hon hört eller blivit tillsagd. Konstigt att hon inte fattat piken ännu isf, som du säger delade flera vänner från den dagen. Urs.
Citera
2018-12-09, 11:39
Medlem
Citat:
Har bara sett tjugo minuter hittills och det är inget som jag reagerar på. Det var sån Ash var. Tim ville ha det så från vad jag förstod. Han ville hela tiden ett steg upp. Det har jag sagt innan.

Kommer uppdatera med mina tankar om filmen i detta inlägg.

Edit: Om det är något jag kan reagera på så är det kanske antalet spelningar han gjorde.. satan i gatan.
Jag har en fråga om hans drogmissbruk, jag tänker på alla droger som du räknade upp innan.

Om man är van vid sådana monsterdoser, hur lång tid tar det att bli drogfri? Hur sjuk blir man under tiden? Går det ens att hamna på noll efter en sådan toleransökning?

Funderar på om han först tog smärtstillande för att klara spelningarna, sen blev beroende, och sen fortsatte spela för att (omedvetet) ha en ursäkt för att fortsätta ta droger.
Citera
2018-12-09, 12:23
Medlem
Citat:

Ryktet om barnet i Kanada. Är det något du vet något om?
Citera
2018-12-09, 13:09
Medlem
Aviciis föräldrar riktigt rika nu efter Aviciis död då.

Vad gör dom med degen? Något vettigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in