Citat:
Ja visst, eller hur. Oskars chef måste haft väldigt, väldigt bra argument som fick polisen att slå in en fönsterruta. Absolut inte normalt förfarande när en vuxen karl inte vill jobba några timmar och inte svarar i telefonen...
Frågan är vad chefen fruktade - suicid hos Oskar - eller att Oskar skulle gått bärsärk mot omgivningen/familjen?
Apropå det sista du skrev. Jag förstår vad du menar, tycker mig själv i hög grad drabbad. Bita ifrån, skjuta tillbaka, logga ut - eller det som kanske funkar bäst - skrolla ner och ignorera.
Frågan är vad chefen fruktade - suicid hos Oskar - eller att Oskar skulle gått bärsärk mot omgivningen/familjen?
Apropå det sista du skrev. Jag förstår vad du menar, tycker mig själv i hög grad drabbad. Bita ifrån, skjuta tillbaka, logga ut - eller det som kanske funkar bäst - skrolla ner och ignorera.
Ja, jag föreställer att min första tanke om en medarbetare uteblir från jobbet på detta vis, skulle vara "han måste ha fått en hjärtinfarkt eller liknande, han ligger på intensiven, och hans fru är nog där också och är fullt upptagen av det som händer maken." Och när större delen av konferensdagen passerat, så var det ju bara att konstatera att "tyvärr, det blir ingen medverkan från O idag." Då var det ju redan kört beträffande konferensen, och det hade väl varit möjligt att invänta att O (eller någon anhörig) skulle höra av sig, kanske under kvällen eller så. När man väl rott den där konferensdagen i land så var det väl ingen stress med att börja leta efter kollegan.
Men uppenbarligen fanns det med andra aspekter i detta, eftersom chefen agerade så som han gjorde. Allt stod inte rätt till.
Ja, du är nog definitivt den som varit allra mest utsatt av alla i denna tråd! Jag är så glad att du härdat ut och fortsätter tillföra kunskaper och synpunkter. Det kan säkert vara bra att bita ifrån också ibland - man har ju ett behov av att försvara sig från orättvisa beskyllningar med mera. Men annars vore det kanske effektivt om alla följer moderators uppmaning att bara scrolla förbi de inlägg som man inte gillar. Inlägg med otrevliga påhopp är ju sådana som (nästan) ingen gillar.