2018-12-08, 17:41
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Nej, det har historian redan lärt oss.

Det är ditt motiverade resonemang och ingenting som den faktiska studien kommer fram till gällande kvinnors livslängd.
Citera
2018-12-08, 17:54
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Det är ditt motiverade resonemang och ingenting som den faktiska studien kommer fram till gällande kvinnors livslängd.
"Studien" kom inte fram till något mer än att kvinnor lever längre än män, revolutionerande.
Citera
2018-12-08, 18:11
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
"Studien" kom inte fram till något mer än att kvinnor lever längre än män, revolutionerande.

Den kommer fram till att kvinnor, bortsett från avvikelser, lever längre även under väldigt svåra förhållanden, vuxna så väl som spädbarn. Den ger därtill rimliga förklaringar till orsakerna bakom denna observation. Vad du imponeras av och ej är lyckligtvis inte ett objektivt värdemått.

Om du vill diskutera din hypotes deltar jag gärna. Vi kan börja med att du förklarar vad du baserar det på att kvinnor skulle överleva män genom (ej rättfärdigad?) tillskansning av föda.

Du kan också få motivera vad dina inramande citationstecken betyder i sammanhanget.
Senast redigerad av FacultyofMind 2018-12-08 kl. 18:13.
Citera
2018-12-08, 19:28
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du är för intellektuellt bankrutt för att det ska gå att föra vettiga diskussioner med dig.
När du ska styrka dina påståenden räknar du upp en handfull exempel som både kvinnor och män gör ungefär lika ofta.
Du kan faktiskt korta ner hela din "rant" till att det är 100 sannolikhet att vi dör och i genomsnitt lever kvinnor 3-5 år längre än män.

Din länk tänker jag inte ens läsa. Den lär varken tillföra ditt argument vikt eller vara av annan jämförbar nytt för diskussionen. Det har jag lärt mig av att ha läst dina länkar förr.

En sak till, när du klipper och klistrar in saker som du gör. Kan du åtminstone hålla reda på att du inte säger först en sak och sen precis det motsatta på slutet?

Du avslutar nämligen med att maskulinitet är så fragilt.
Snacka om att ha målat in sig i ett hörn med superlåga förenklingar.

Du är mentalt bankrutt.
Gick det stänga av dina inlägg för evigt, så vore du en prime kandidat för det.
Du har aldrig bidragit positivt med nånting. Aldrig.

Varje gång du inte har några vettiga argument att bemöta mina inlägg med använder du dig av barnsliga personangrepp och ad hominem blandat med mer eller mindre obegripliga haranger. I den här tråden besvarade du ett av mina inlägg med att använda skällsordet CP som ett barnsligt utryck för ”dum i huvudet”. Du uppför dig ju som den värsta kamratförtryckaren i grundskolans mellanstadium.

Menar du att både män och kvinnor gör ungefär likadant i fråga om tagande av onödiga och vådliga risker? Hur många unga kvinnor träffas av skottsalvor i gänguppgörelser, slarvar med bilbältet, springer på tågtak, dyker ner i okänt vatten och så vidare?

Däremot är det ganska jämnt skägg mellan unga män och unga kvinnor i fråga om något mindre farliga aktiviteter, bl a att dricka alkohol, ha sex, cykla utan hjälm eller lyssna på för hög musik.

Det verkar som du har fått fullständig kortslutning i ditt hjärnkontor. Jag förstår att du besväras av att det blixtrar, tjuter och visslar i dina överbelastade neuroner. Ta en huvudvärkstablett och gå sedan och lägg dig. En flera månaders timeout från Flashback kommer att göra dig gott. Min fromma förhoppning är att du sedan efter ditt uppehåll kan bli lite klokare och tillföra diskussionen mer förnuftiga åsikter.
Citera
2018-12-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Matte verkar män som grupp samt spjutspetsar vara bättre på än kvinnor. Framförallt när det handlar om den abstrakta delen, objekt (geometri) samt kunna utläsa mönster och formler.
Språk däremot, där har du fel. Spjutspetsar brukar vara män inom de flesta grenar men ser man till gruppen finns det ingenting som tyder på att män är bättre på språk vad jag kunnat se.
Jo det gör det.... bland de individ som talar tio språk eller fler flytande är en förkrossande majoritet män.
Citera
2018-12-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
En vetenskaplig studie från 2018 (länk) visar att kvinnor överlever svält, sjukdomar och slaveri i högre grad än män. För er lågutbildade FB-snubbar med kass läsförståelse av engelska vetenskapsartiklar finns en lättläst artikel på svenska här (länk).

Nu är det i alla fall bevisat att kvinnor tillhör det starka könet. Stora muskler må vara en stor fördel hos kommandosoldater, men de bränner mycket energi. Inte så lyckat när både epidemier grasserar och hungersnöd råder i krigstider.
Lustigt att du bara tror på artiklar som stödjer din världsbild. Skillnad i medellivslängd mellan kön - klart det är biologiskt. Skillnad i matematisk förståelse - det bara måste vara socialt....
Så jag säger att artikel är rent snömos och att det ör socialt, bara för att peka på hur dumdryg du ofta framställer dig även när du har vetenskapen emot dig.
Citera
2018-12-08, 23:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jo det gör det.... bland de individ som talar tio språk eller fler flytande är en förkrossande majoritet män.

Aja men alltså vem har intresse av att kunna tio språk flytande?
Jag trodde att vi pratade om kvalitet här, vem som har störst fallenhet för språk, skriftligt och muntligt, lättast att lära sig osv. På gruppnivå. Inte vilka personer som lyckats lära sig tio språk av någon anledning.
Citera
2018-12-08, 23:31
Medlem
Citat:
Aja men alltså vem har intresse av att kunna tio språk flytande?
Jag trodde att vi pratade om kvalitet här, vem som har störst fallenhet för språk, skriftligt och muntligt, lättast att lära sig osv. På gruppnivå. Inte vilka personer som lyckats lära sig tio språk av någon anledning.
???
Ett femåringsresonemang.
- Elefanten är största djuret på jorden
- Nej det är blåvalen...
- ähhh vem bryr sig om saker som simmar i vatten. I min värld är elefanten störst.
Citera
2018-12-08, 23:36
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Nä, kvinnor är bättre på att klaga.
På att förminska sig själva.
På att se sig som offer.
På att ställa till scener i det offentliga.
På att tro dom vet bäst.
På att slösa peningar på meningslösa saker.
På att förminska mäns kvaliteter.
Citera
2018-12-08, 23:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
???
Ett femåringsresonemang.
- Elefanten är största djuret på jorden
- Nej det är blåvalen...
- ähhh vem bryr sig om saker som simmar i vatten. I min värld är elefanten störst.

Nä det är faktiskt du som ligger på en femårings nivå här. "Några män i världen har lärt sig tio språk flytande"
Woow, vilken grej!
Det finns absolut ingenting som säger att en kvinna inte kan lära sig tio språk. Om hon vill. Men varför skulle någon vilja det?
Kvinnor har inte detta behov av att bli bäst och tävla i allting som män har. Det är det du ser när du ser "män som är bäst på allt". Tävlingsinstinkten.
Citera
2018-12-09, 01:26
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Nä det är faktiskt du som ligger på en femårings nivå här. "Några män i världen har lärt sig tio språk flytande"
Woow, vilken grej!
Det finns absolut ingenting som säger att en kvinna inte kan lära sig tio språk. Om hon vill. Men varför skulle någon vilja det?
Kvinnor har inte detta behov av att bli bäst och tävla i allting som män har. Det är det du ser när du ser "män som är bäst på allt". Tävlingsinstinkten.

Det finns en massa kvinnliga polygloter på YouTube för den som är intresserad.

Jävligt coolt och imponerande oavsett kön tycker jag.
Senast redigerad av FacultyofMind 2018-12-09 kl. 01:29.
Citera
2018-12-09, 08:38
Medlem
Citat:
Woow, vilken grej!
Men det är inte så att man bara lär sig tio språk flytande.... Det är inte en "tävling", det är en ovanlig förmåga som englit forskningen återfinns nästan bara hos män. Precis som kreti och pleti inte bara sätter sina ner och skriver ihop ett bevis för Fermats gåta när de får en vecka över. Det är matematik långt över de flestas förmåga oavsett hur mycket man pluggar.
När det gäller språk återfinns supergenierna med förkrossande majoritet bland män. Att det sen finns en massa kvinnor som är ganska duktiga - ja det blir som elefant/blåbal-resonemanget. Man kan inte bara välja bort delar för att det inte stödjer ens tes. Ursäkta men det fungerar inte så.
Senast redigerad av martinator 2018-12-09 kl. 08:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in