Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Du är för intellektuellt bankrutt för att det ska gå att föra vettiga diskussioner med dig.
När du ska styrka dina påståenden räknar du upp en handfull exempel som både kvinnor och män gör ungefär lika ofta.
Du kan faktiskt korta ner hela din "rant" till att det är 100 sannolikhet att vi dör och i genomsnitt lever kvinnor 3-5 år längre än män.
Din länk tänker jag inte ens läsa. Den lär varken tillföra ditt argument vikt eller vara av annan jämförbar nytt för diskussionen. Det har jag lärt mig av att ha läst dina länkar förr.
En sak till, när du klipper och klistrar in saker som du gör. Kan du åtminstone hålla reda på att du inte säger först en sak och sen precis det motsatta på slutet?
Du avslutar nämligen med att maskulinitet är så fragilt.
Snacka om att ha målat in sig i ett hörn med superlåga förenklingar.
Du är mentalt bankrutt.
Gick det stänga av dina inlägg för evigt, så vore du en prime kandidat för det.
Du har aldrig bidragit positivt med nånting. Aldrig.
Varje gång du inte har några vettiga argument att bemöta mina inlägg med använder du dig av barnsliga personangrepp och ad hominem blandat med mer eller mindre obegripliga haranger. I den här tråden besvarade du ett av mina inlägg med att använda skällsordet CP som ett barnsligt utryck för ”dum i huvudet”. Du uppför dig ju som den värsta kamratförtryckaren i grundskolans mellanstadium.
Menar du att både män och kvinnor gör ungefär likadant i fråga om tagande av onödiga och vådliga risker? Hur många unga kvinnor träffas av skottsalvor i gänguppgörelser, slarvar med bilbältet, springer på tågtak, dyker ner i okänt vatten och så vidare?
Däremot är det ganska jämnt skägg mellan unga män och unga kvinnor i fråga om något mindre farliga aktiviteter, bl a att dricka alkohol, ha sex, cykla utan hjälm eller lyssna på för hög musik.
Det verkar som du har fått fullständig kortslutning i ditt hjärnkontor. Jag förstår att du besväras av att det blixtrar, tjuter och visslar i dina överbelastade neuroner.

Ta en huvudvärkstablett och gå sedan och lägg dig. En flera månaders timeout från Flashback kommer att göra dig gott. Min fromma förhoppning är att du sedan efter ditt uppehåll kan bli lite klokare och tillföra diskussionen mer förnuftiga åsikter.