Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Okej. Tack så hemskt mycket! Utomstående kan ju tycka detta fall ser märkligt ut, men tampas men med psykos-problematik så kan man göra konstiga beslut i ett förvirrat tillstånd. Jag tror han irrade runt en stund för att sedan ta sitt eget liv.
jo så kan det vara ,tyvärr så vet jag som sockersjuk att det är otroligt lätt att gå ner i temp när man blir låg i sockret ,så som man kan tänka att Patrik gjorde , om han inte fått i sig någon näring på ett dygn eller två .
Och när man går ner i temp ,och blir avkyld så är det väldigt nära till att man somnar in i dvala efter att köldchocken som infinner sig i kroppen tagit tag i personen.
off top., men ändå :
Vet att ambulanskvinnorna som hittade mig på en parkering liggandes ,de var väldigt allvarliga med att direkt inne i ambulansen ; ta tempen på mig ,som var 35 grader ...och då hade jag legat därute i ca en halvtimme enbart - det blev glukosinjektion direkt på stubinen ...och flera temp-tagningar innan de var trygga med situationen .Så fort jag kvicknat till gav de mig två mackor och juice (deras egen matlåda möjligtvis ???) och då var jag äntligen helt okej ...(tog ett tag ...mina händer var kalla som is ,minns jag ...brrrr...när jag vaknade till ...) //
Så sänkt temp pga dåligt matintag+ för lång promenad ; är och förblir livsfarligt.
Kylig natt är också orsak till att en kropp sänks i temp.
Så ! Jag tror han irrade runt en stund för att sedan inte orka gå mer....han blev låg i temp och behövde typ vila (kroppen gick in på sparlåga) , och att somna då är ju som sagt inte så bra ...tror att han hade många skäl till att leva vidare för att få ge ut sin musik till människor ,så det sista i din mening tror jag inte på ;
utan det var snarare olyckliga omständigheter (spekulation) som i så fall gjort att han kanske inte finns i livet längre ...synd det inte finns fler ambulanser här och där som kan ta hand om människor i nöd (drömscenario),....
Och det sorgsnaste utav allt är ju att ALLT skall hänga på kommunikation ...tänk ! att man får ju ingen ambulans ifall inte någon RINGER till ambulansen ...och med en mobil som inte har något laddat batteri ; hur skall man då kunna ringa och få hjälp ??