Polisanmälan och gärningsmannen.
Frågan är hur Lars Wallins polisanmälan hanteras i Paris. Vad finns det för möjligheter att utreda brottet?
Hur detaljerat beskrev Wallin GM i sin polisanmälan? Beskrev han så mycket som möjligt, eller gjorde han avkall på någonting i beskrivningen rörande GM?
Kommer de kunna få tag på GM?
Vem är GM?
Citat:
Ursprungligen postat av
Endryt
PK-nissen Wallin gråter jag inte skvätt över. Han tokhyllar massinvandring och "olika".
"Vad har den stackars personen varit med om som slår sönder mig".
Personer som säger så är fullständigt tappade!
De här politiskt korrekta uttalandena Wallin gjort om GM - "vad har den här personen varit utsatt för i sitt liv" och "Jag undrar vad min förövare fått utstå för att själv göra sånt här" - har fått folk att reagera. Förutom att han får stor stöttning och medhåll efter sitt inlägg på Instagram, f.n. 2608 gillanden (varav massor av svenska kändisar), är det ett antal kritiska kommentarer på Twitter, och även här i tråden.
På Twitter sägs t.ex. det här (om
vad har den här personen varit utsatt för i sitt liv) i flödet:
Citat:
Citat:
Jag tycker att det låter som ett helt och hållet översittartänk. Det är inte godhet, det är översitteri.
Det är alldeles riktigt
ett exempel på "de låga förväntningarnas rasism".
Av vissa människor kan man, enligt den,
inte räkna med civiliserat beteende och eget ansvar för de egna handlingarna på det sätt man kan av vita.
Att Wallins uttalande i sammanhanget är ett uttryck för de låga förväntningarnas rasism, är en intressant synpunkt (kommentaren är skriven av en @Grisbrottaren på Twitter).