2018-12-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
I det hus som beskjutits bor flera barn mellan 6-10 år. Jag vet inte mer är andra lågstadieelevsläktingar i området.

När en familj med barn blir utsatta för ett brott är den logiska följden att kontakta socialtjänst och skola. Man går sedan ut med stödåtgärder.
Citera
2018-12-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
En fd polisanställd bor i huset enligt kvällsposten. Fy vilka vidriga människor det finns i Malmö

Kan vi lita på Kvällsposten? Jag skulle helst vilja läsa det i Sydsvenskan.
Citera
2018-12-07, 16:32
Medlem
Citat:
När en familj med barn blir utsatta för ett brott är den logiska följden att kontakta socialtjänst och skola. Man går sedan ut med stödåtgärder.
Det kommer tyvärr inte hjälpa någon för i Malmö är socialtjänsten i kris, skolan är i kris liksom bup, polisen ja you name it.
Citera
2018-12-07, 16:36
Avstängd
dacks avatar
Citat:
En fd polisanställd bor i huset enligt kvällsposten. Fy vilka vidriga människor det finns i Malmö
Detta är efterbörden av snutens mångåriga passivitet gentemot den grova kriminella verksamheten eller medaljens baksida om man så vill som levereras till dörren.

Ställ den där förbannade värdegrunden i proportion mot statlig anställd personals säkert och äver då deras grannar och gata barn.
Citera
2018-12-07, 16:38
Medlem
Citat:
Det kommer tyvärr inte hjälpa någon för i Malmö är socialtjänsten i kris, skolan är i kris liksom bup, polisen ja you name it.

Ja men då påstår jag att insatser varit igång under dagen och mer är beslutat/planerat. Jag har personlig kännedom om flera skolor som fungerar utmärkt och likaså egna erfarenheter av kontakter både socialtjänst och med BUP.
Citera
2018-12-07, 17:30
Medlem
Citat:
I det hus som beskjutits bor flera barn mellan 6-10 år. Jag vet inte mer är andra lågstadieelevsläktingar i området.

Och du vet att det inte bor barn på 26?
Citera
2018-12-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Och du vet att det inte bor barn på 26?

Yngre född 2013
Citera
2018-12-07, 17:48
Medlem
Där är tre skotthål i glaset på altandörren till köket på nummer 20 så nu behöver ni inte spekulera om vilket nummer det var
Citera
2018-12-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlingPlong
Där är tre skotthål i glaset på altandörren till köket på nummer 20 så nu behöver ni inte spekulera om vilket nummer det var

Tack!
I så fall är det här nog inte en del av taxikonflikten. Är du säker? På bilderna jag såg var det tydligt att poliserna rörde sig in på gångvägen mellan 24 och 26. Nu blir det genast svårare.
Citera
2018-12-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tack!
I så fall är det här nog inte en del av taxikonflikten. Är du säker? På bilderna jag såg var det tydligt att poliserna rörde sig in på gångvägen mellan 24 och 26. Nu blir det genast svårare.

Jodå, är 100% säker.
Har en bild på både numret och kulhålen men jag tror inte att familjerna som bor i området/i huset hade uppskattat att man lägger upp bilder.

Eftersom huset ligger där det ligger så kan skotten också enbart ha kommit från gatan\trottoaren på Calle Ljungbecks gata och inte från Vattenverksvägen som någon annan gissade på
Citera
2018-12-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlingPlong
Jodå, är 100% säker.
Har en bild på både numret och kulhålen men jag tror inte att familjerna som bor i området/i huset hade uppskattat att man lägger upp bilder.

Eftersom huset ligger där det ligger så kan skotten också enbart ha kommit från gatan\trottoaren på Calle Ljungbecks gata och inte från Vattenverksvägen som någon annan gissade på

Det här kan nog bli en svår nöt. Finns vissa MC-kopplingar men de känns rätt mjuka. Ser inga poliskopplingar.
Citera
2018-12-08, 05:17
Moderator
Chantres avatar
Han jobbar inom IT och hon som socialpedagog på Kirsebergskolan.

https://www.framtid.se/yrke/socialpedagog

Upprörd förälder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in