Citat:
Ursprungligen postat av
Egnatankar
Jag blev mycket upprörd när jag läste detta.
Calle Ljungbecks gata är en av de absolut gulligaste gatorna i Malmö, med en hel del hus som tycks vara byggda på kanske 1920-talet. Gatan slingrar sig runt omkring sig själv, bryts upp i olika delar, och en smal, brant liten gatbit/gångväg leder ner till den ganska stora och trista Vattenverksvägen. En del av husen har bedårande små målningar och andra utsmyckningar på sig. Man hittar nästan ingen annan sådan gata i Malmö!
Vem bor på den gatan? Jag googlade och såg att det finns ett gruppboende där. Men annars? En googling på gatans namn ledde till bilder på bortsprungna katter. Någon som bor på Calle Ljungbecks gata har satt upp lappar om sin bortsprungna katt. Dessutom, intressant nog, dök det upp bilder på leende poliser med stora hundar.
Bor det en polis med polishund och familj på Calle Ljungbecks gata? Är det någon gängkriminell som har skjutit in i polisens hem för att hämnas på eller döda en polis som bekämpar gängkriminaliteten i Malmö?
Fy fan. Fy fan. En gängkriminell har tagit sig till den urgulliga lilla Calle Ljungbecks gata och skjutit in i ett hus, troligen för att hämnas på en polis (eller någon annan som på något sätt bekämpar den grova brottsligheten i Malmö). Och det känns som om detta avfärdas med en axelryckning av ansvariga som verkar säga att, tja, det där är smällar man får ta. Och om personen som blev beskjuten i sitt eget hem inte pallar trycket längre, så får han väl flytta från stan och skaffa hemlig identitet, och så blir det ännu färre som orkar bekämpa brottsligheten i Malmö.
Men vad gör det, så länge Malmö bara öppnar stora famnen för alla grovt kriminella personer som vill flytta till stan?
Fy fan! Fy fan!
Haha. Du är ju helt fantastisk som skribent.
I övrigt är det här bara fy fan. Snart drar jag härifrån.