Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Jag vet inte vad du anser är "motstridigt" i sammanhanget. Anmälan om olovligt byggande och olovlig verksamhet på alla tre fastigheterna har ju varit publicerad här i tråden. Förutom till de förtroendemän som var upptagna på den sändlistan, skickades anmälan också till de två föreslagna nya nämndordförandena som enne bidrog med. För övrigt fick samhällsbyggnadsförvaltningens chef ett exemplar, liksom Tillsynsgruppen respektive Företagsgruppen ett vardera. Kopia av anmälan skickades för kännedom till Advokatsamfundet, Polismyndigheten och Skatteverket. Att så många fick anmälan gör att sannolikheten för att den skall tas emot med en gäspning och arkiveras i en byrålåda minskar väsentligt. Det är viktigt att lämna förtroende- och tjänstemännen i fred med detta ärende, så att anmälan inte kan uppfattas som något annat än vad den är: en formell uppmaning till kommunen att i enlighet med bestämmelserna i gällande lagstiftning på området utan onödig tidsutdräkt vidta lämpliga åtgärder.
Hannes,
Ligg lågt och jaga nu inga myndigheter med det ena och det andra är mitt handfasta tips. Medianox och Medainox Jr har gjort ett systematiskt, slugt och grymt bra jobb genom att skicka samma skrivelse till en rad myndigheter.
Såsom myndighetssverige fungerar så reser alla handläggare ragg när de ser att andra myndigheter fått samma skrivelse. Ingen handläggare, utan att ha goda skäl, vågar därmed inte stoppa undan skrivelsen långt ned i byrålådan.
Ligg lågt och stör inte handläggarna. En vädjan även från mig.
Medianox,
Funderar lite på det här med att att räddningstjänsten på Gotland borde tillskrivas. Om det nu är på så sätt att vi vet att det gamla militärförrådet hyrs ut till kanske potentiellt 20-30 personer. (Min gissning med tanke på åtta badrum).
Säg att 25 fågelskådare från Portugal hyr hela militärförrådet sista veckan i mars 2019. Alla är nöjda och flyttfåglarna anländer och noteras som tänkt. På kvällen bryter en explosionsartad brand ut på i förrådet. Pablo ringer 112 och uppger adressen.
Brandkåren tittar i sina kartor och register och ser fastighetens användningsområde och åker ut med en bil för att de kan inte förstå att det i öht finns mer än en eller Max två personer i byggnaden när det i själva verket är 25.
Om andra myndigheter inte bryr sig och låter saken bero så borde i vart fall brandkåren känna till förhållandena eftersom det då är fråga om "liv och lem".
Är det inte vår samhälleliga plikt att även informera räddningstjänsten om den illegala användningen?
En kopia av skrivelsen till räddningstjänsten föreslås härmed.