Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag gissar på ett plötsligt sjukdomsfall, som en hjärtinfarkt.
Har någon dött av sjukdom brukar det anges; "hastigt avlidit i sjukdom".
Citera
2018-12-07, 17:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Vad grundar du det på? Cancer kan gå fort..
Oerhört tråkigt, givetvis.

När det gäller dödsorsak finns det ju några fler dödliga sjukdomar än cancer... hört talas om hjärtinfarkt, stroke till exempel? Har själv vänner som dött knall och fall i den åldern och tidigare av dessa orsaker.

Sedan finns det också cancer som kan gå mycket snabbt. Kände en kille som fick någon form av akut blodcancer, som dog inom ett par-tre veckor efter att han började känna sig sjuk.
Senast redigerad av Karman 2018-12-07 kl. 17:57.
Citera
2018-12-07, 18:08
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talisten
Fast inte så fort och utan tecken på sjd innan? Kan vara hjärta, hjärna, stora kärl, olycka eller suicid.
Lemmy dog 48 timmar efter sitt cancer besked.
https://www.expressen.se/noje/lemmy-kilmister-dog-av-prostatacancer/
Citera
2018-12-07, 18:49
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Finns ju många tänkbara dödsorsaker.. Sepsis t.e.x är ju en av de vanligare dödsorsakerna.. mörkertalet är nog stort ochså. Vid en undersökning för ett par år sedan var det bara ett 20 tal % i sverige som beräknades känna till detta (baserat på undersökningen) Kanske var det just det som labinot harburazi dog av, då han ochså var sjuk i feber dagarna innan.
Citera
2018-12-07, 19:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Lemmy dog 48 timmar efter sitt cancer besked.
https://www.expressen.se/noje/lemmy-kilmister-dog-av-prostatacancer/

Det är förvånande detta hur snabbt det ofta går från att en person får besked om cancer tills att personen är död. Grejen där är ju att personen förmodligen skulle levt längre om han/hon inte fått beskedet att du har obotlig cancer. Det är just vetskapen om det som gör att personen som det verkar bara ger upp och dör av ren hjärtesorg närmast.

Just i detta fallet kan vi nog utesluta det dock då det hade stått efter en kort tids sjukdom även om det bara handlat om dagar efter han fått ett cancerbesked.
Citera
2018-12-07, 19:40
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Sannolikheten talar för en sepsis. Men ingen aning.
Citera
2018-12-07, 19:47
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är förvånande detta hur snabbt det ofta går från att en person får besked om cancer tills att personen är död. Grejen där är ju att personen förmodligen skulle levt längre om han/hon inte fått beskedet att du har obotlig cancer. Det är just vetskapen om det som gör att personen som det verkar bara ger upp och dör av ren hjärtesorg närmast.

Just i detta fallet kan vi nog utesluta det dock då det hade stått efter en kort tids sjukdom även om det bara handlat om dagar efter han fått ett cancerbesked.
Njaä. Jag tror att många av de som dör kort efter cancerbeskedet är såna som nonchalerat eller inte haft några symtom tidigare.När de sen märker att de är uppenbart sjuka och söker så är de egentligen redan döende och i allra sista slutfasen, så skulle dött oavsett cancerbesked eller inte.

I just detta fall tror jag INTE på cancer, han såg alldeles för frisk ut kort före för att vara döende i cancer. Jag lutar åt en stroke, hjärtinfarkt eller självmord. Liten fördel självmord av reaktionerna att döma och vad jag läser mellan raderna.
Citera
2018-12-07, 19:57
Medlem
Rollinghands avatar
Att missbedöma styrkan i en kabbe är inte ovanligt. Andningsdepression är det allvarligaste symptomet vid överdosering och kan snabbt bli livshotande.
Citera
2018-12-07, 20:01
Citat:
Ursprungligen postat av Eskil-Prasert
Nästan alla.......
Ja, faktiskt. Det normala för män i äldre medelålder är att vara gifta eller åtminstone sammanboende med en kvinna. Undantagen är trasiga missbrukare och andra avsigkomna. Ja, och så bakladdare då.

Man får ju lite vibbar när en ensamstående man i den åldern väljer att leva ensam och sedan hipp som happ bara dör utan vidare och helt oväntat utan att tidigare kända sjukdomar eller olyckor är inblandade. Det var ju lite samma sak med Richard Wolff som var i samma ålder och bara insjuknade och dog inom loppet av ingen tid alls. Även där var ju informationen sparsam och de tillskyndande försvararna många. Men jag vet ju vad jag tror...

I det här fallet tycker åtminstone jag att det lutar mer åt självspillning än åt plötsligt uppblossande immunsjukdom men det känns som sagt olustigt med singellivet hos en man i den åldern och som lever under ordnade förhållanden.
Citera
2018-12-07, 20:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Är ni dumma i huvudet? Det händer att folk dör knall och fall utan att det handlar om självmord eller nån mystiskt supercancer som dödar på en timme.

Hört talas om hjärtinfarkt och stroke? Mycket vanlig dödsorsak som säkert kommer att ta några av er som skrivit dynga i tråden.
Citera
2018-12-07, 20:47
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Baskettränaren Zeljko Brlek dog nyligen vid 41 års ålder av en infarkt. Likaså dog nyligen en basketspelare knall och fall, och även fotbollsspelaren labinot harbuzi. knepigt nog sjukt mycke sådana dödsfall just inom sportvärlden. Men de kan ju bero på att det är mer skriverier om just dem som går bort. tror ja läste något i nån studie att cirka 11 % av 100 dör före 65 årsålder.
Citera
2018-12-07, 20:52
Medlem
Alltså, friskt folk dör unga utan förvarning ibland. Har kompisar under 40, som bara dog, en av aggressiv cancer på några få veckor, den andre av andra orsaker från ingenstans. Så dessvärre händer sådan skit oftare än man tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in