2018-12-07, 15:47
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det är nog sant det du säger. Tycker hon har lite konstigt utseende och det påminner om lesbiska tjejer sen gick hon väl ut med att det gör inget att tjejer söker.

Sen är dom 2 killarna som var kvar, inte i samma liga. Hon kanske ligger på 1-3 utseende mänssigt medans dom ligger på stark 8 minst.

Åt andra sidan så är det väl bra om dom attraheras till varandra. Har ju sett även tvärtom på bonde söker fru att snygga tjejer söker dessa fula bönder.

Däremot är jag helt övertygad om att programmet och bondgården är det som dras mest för tjejer alla fall. Jag tror inte killar bryr sig lika mycket om just den biten.
Killar är inte direkt kända för att vara kräsna sen gillar dom oftast alla typer. En tjej skulle aldrig vara tillsammans med någon extrem(ful, tjock, gammal osv) om inte det vorre för dennes pengar. Som tjej så kan du alltid få en kille oavsett utseende. Som kille i samma situation inte lika enkelt.
Jag tror att det är exponeringen i tv som lockar mest.
Citera
2018-12-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jag tror att det är exponeringen i tv som lockar mest.

Tror du det gäller även killar?

Finns säkert undantag då även killar vill vara med för att synas i bonde söker fru men i stort sätt tror jag killar som söker gör det för kärleken. Dom gånger jag har sett bonde söker fru så är det inte direkt paradise hotell killar utan introverta eller lugn/försnälla killar typen.
Citera
2018-12-07, 16:01
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Tror du det gäller även killar?

Finns säkert undantag då även killar vill vara med för att synas i bonde söker fru men i stort sätt tror jag killar som söker gör det för kärleken. Dom gånger jag har sett bonde söker fru så är det inte direkt paradise hotell killar utan introverta eller lugn/försnälla killar typen.
Haha, jaa... Ta alla schnyggon som sökte till Susanna och den där snubben som vann en bondes hjärta härom året. Han visste inte hur mycket han skulle rätta sig efter kameran.
Citera
2018-12-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Haha, jaa... Ta alla schnyggon som sökte till Susanna och den där snubben som vann en bondes hjärta härom året. Han visste inte hur mycket han skulle rätta sig efter kameran.

Kan ju ha fel men jag får helt enkelt inte dom vibbarna. Normalt hade vibbarna gått igång direkt när någon är för snygg för en person eller skapa drama. Tror inte alla är medvetna om sitt utseende heller. Därefter ser man en och annan snygging som deltagare i bonde söker fru men oftast så är dom som bonden själv till både sättet och utseendet. Jag tycker ändå Susannas killar verkar ödmjuka men det är klart det kan va taktik det också.
Sussannas killar lär ju inte direkt ha några problem med tjejer förutom den sjukt nervösa killen som kom rätt långt i gallringen. Han rök ju för han hade ju inget självförtroende annars utseende mässigt låg dom rätt lika. Han hade ändå rätt ok utseende och det har hon ibland också.
Citera
2018-12-07, 16:22
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Kan ju ha fel men jag får helt enkelt inte dom vibbarna. Normalt hade vibbarna gått igång direkt när någon är för snygg för en person eller skapa drama. Tror inte alla är medvetna om sitt utseende heller. Därefter ser man en och annan snygging som deltagare i bonde söker fru men oftast så är dom som bonden själv till både sättet och utseendet. Jag tycker ändå Susannas killar verkar ödmjuka men det är klart det kan va taktik det också.
Sussannas killar lär ju inte direkt ha några problem med tjejer förutom den sjukt nervösa killen som kom rätt långt i gallringen. Han rök ju för han hade ju inget självförtroende annars utseende mässigt låg dom rätt lika. Han hade ändå rätt ok utseende och det har hon ibland också.
Jag tänker att varför skulle en snygg karl söka till en (enligt din åsikt) medelmåttig till "halvful" kvinna? Tv-tid! Samma tror jag gäller de vackra tjejerna (de är ganska få i förhållande till de vackra män som söker) och speciellt om de är väldigt unga och bor i en storstad. Hur lyckas man bli sedd? Jo, via teve.
Citera
2018-12-07, 17:32
Medlem
Linda Lindorff skriver på sin blogg ett inlägg om Simon, avslutar med:
Citat:
Sist men inte minst så önskar jag att ni oavsett vad som sker försöker hantera era känslor och andas lite innan ni börjar skriva kommentarer på Facebook och andra sociala medier. Det finns oftast en förklaring till sånt som sker – även då det gäller kärlek.

Undrar vad Fridas förklaring är?
Citera
2018-12-07, 18:26
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Inte ett lagbrott, möjligtvis ett kontraktsbrott.
Dessutom så står det en skadeståndsklausul i det kontrakt som skrivs på innan man deltar i en produktion på/till Tv4. Var med i något mindre dramatiskt program, "Postkodmiljonären", bara i ett sådant program är skadeståndet sexsiffrigt om man yppar något före sändning.
Gäller troligtvis även i bsf...
Citera
2018-12-07, 19:08
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Om det nu är så att det skulle vara som det antas, vad är det som säger att det inte är Simon som kan ha gjort något mindre lustigt som får henne att backa ur?
Citera
2018-12-07, 19:18
Medlem
[quote=Tieca|66043446]
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag tror helt enkelt att hennes attraktion till Simon dog när hon vunnit honom. Hans attraktionsvärde i hennes ögon var högt så länge det var fler tjejer som slogs om honom i kombination med att TV-kameror var där. Simon hade en viss "kändisstatus" i form av TV-bonde. När hon vunnit honom och Amanda och tv-teamet lämnade så bleknade hennes attraktion. Detta försvinnande av attraktionen gjorde att hon fick panik och helt enkelt stack ifrån flygplatshotellet eller sket i att komma dit.
Vill poängtera att jag tror att hon på riktigt upplevde sig vara attraherad av Simon. Jag tror inte att hon låtsades för att "vinna en tävling". Hade hon enbart sett det som en tävling hade hon varit kylig nog att följa med på resan.

Får också intrycket av att det bara blev för mycket för Frida i slutändan. Sedan hela grejen för en ung storstadstjej att anpassa sig till livet på landet kan nog inte vara så enkelt. Ibland måste man också få pröva det hela fullt ut fysiskt och bara på tu man hand innan man vet om det är på verkligt eller inte. Simon får väl se det som lite livsläxa och han är ju fortfarande ung och kanske kan pröva med någon tjej som han tackade nej till, det vore ju inte första gången i Bonde söker fru programmet.
Citera
2018-12-07, 20:09
Medlem
Kan ju vara så att TV4 bara vill ha en rejäl cliffhanger? Kanske hon är försenad eller så är hon redan på plats?

Angående barn. Vad tror ni om Per och Sofie? Eller så är det nån som var med tidigare säsonger.
Citera
2018-12-07, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Inte snart då dom har barn på gång. Men om några år, när ungen blivit mer lätthanterlig, gör hon som Thilde gjorde med Stefan.

Hur vet du att hon väntar barn?
Citera
2018-12-07, 22:11
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Hur vet du att hon väntar barn?

Vet gör jag inte, men jag tror starkt på att det är hon och Hannes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in