2018-12-07, 12:09
Medlem
Angående protesterna i frankrike (on topic för Q har kommenterat det...)

https://www.youtube.com/watch?v=W553x-az794&feature=push-fr&attr_tag=EvPshx7w0PuAREZG%3A6

Postad 2 December, kravallpolisen gör en ganska tydlig markering.

Kan bli spännande detta, om det rör sig om att störta Macrons regering eller är mer tyngd bakom protesterna och dom går efter allt som rör sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Macron har ju nästan gjort en Q, lovat högt och levererat inget...
Bränsleskatten var ju bara tändstickan, missnöjet har pyrt länge i Frankrike och dom är snabba att gå ut på gatorna.
Om ni har läst deras manifest så ser ni snabbt att det är anarkistiskt och verkar passa för både vänster och högerextremister, allt åt alla både på höger och vänsterkanten.
Kan nog bli bra drag i dessa protester och som sagt, övriga ledare i europa sneglar nog på vad som händer i frankrike och skruvar på sig lite i stolen...
http://time.com/5472304/france-yellow-vests-macron-fragile/

angående att några härinne skrivit att media tystar ned det som händer i frankrike, tycker nii verkligen att länken ovan är att tysta ned?

Nu är ju dom största grupperna fredliga demonstrationer. Det kan ju vara som så att andra grupper infiltrerar och förstör för rörelsen (gula västarna). Artikeln i Breitbart.com jag länkade till poängterar just detta:

Citat:
Initially peaceful, protests have become increasingly violent and destructive due to elements from political fringes, anarchists, and criminal elements infiltrating protests.
Senast redigerad av Q-follower 2018-12-07 kl. 12:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Trump, han får nog bara en knäpp på fingrarna efter allt.
Men kommer att skrika som en gris som ska slaktas.
Resten som får en knäpp på fingrarna, de kommer det ta det lite lugnare.
Q, kommer skriva en massa svammel och annat, tills denne plötsligt försvinner.

Till och med jag skulle flyttat mina pengar från Italien, redan i somras.
Om smart old money inte flyttat sina pengar tidigare, då är de ganska sent ute.

Dom var ju först att flytta pengarna (gissades det) för det hade varit enorma kapitalutflöden om det nu var i våras, vintras eller somras, minns inte.
Citera
2018-12-07, 12:26
Medlem
Fittahoras avatar
Medans protester mot makteliten och EU pågår runt om i Europa sprider statens statistiska propagandaorgan SCB lögnen att stödet för EU i Sverige har ökat kraftigt, från 52,4% i maj månad till 58,6%.

Jag känner ingen som är positivt ställd till EU.
Citera
2018-12-07, 12:30
Medlem
Har "Q" nämnt någonting om detta.
Trump har illegala invandrare som jobbar på sin egen golfklubb.

"An apparently undocumented immigrant who says she has cleaned Donald Trump’s residency at his New Jersey golf club for more than five years has revealed what it is like working for the president in a remarkable new interview.

Risking dismissal from her job and deportation from the United States, Victorina Morales expressed frustration over the president’s frequently divisive comments about undocumented immigrants despite the “outstanding” support White House officials have told her she provided during his visits to the golf course.

“We are tired of the abuse, the insults, the way he talks about us when he knows that we are here helping him make money,” she said in an interview with the New York Times. “We sweat it out to attend to his every need and have to put up with his humiliation.”

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-undocumented-immigrants-illegal-cleaner-workers-migrant-national-golf-club-bedminster-new-a867 1566.html?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Ech obox=1544181845
Citera
2018-12-07, 12:32
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Nu är jag väl sist på bollen men skall HRC göra en Al Capone och åka dit för skattesmitning?

https://www.zerohedge.com/news/2018-12-06/i-know-where-all-bodies-are-buried-clinton-foundation-cfo-spills-beans

EDIT:

Foreign governments?
Kan man gissa på Ryssland?

De flesta kommer åka dit på något bullshit även om alla vet att dom även är skyldiga till värre saker. Pengatvätt, skattefusk och bedrägerier är bara brottsligt för oss normala medborgare enligt dom så där finns det nog paper trails så det räcker och blir över. ”She wasnt suppose to lose”. Senaste nyheterna om CF har alla pekat på ekonomiska oegentligheter, vad var det nu en visselblåsande revisor sa häromdagen? ”I know where the bodies are buried”...

Q har själv sagt att det är bara om man själv vill som man kommer få reda på hur illa det är ergo i tidningen kommer det stå ekonomisk brottslighet men på 8ch och andra ställen finns den riktiga smutsen.

Ja, antagligen har Ryssarna oändligt med info om CF et al, det är ingen slump att collusion-anklagelserna handlar om grannen i öst för då kan man alltid säga ”titta vad vi sa om Ryssland och Trump”!
Citera
2018-12-07, 13:15
Medlem
Så det vart Europa next och Israel står på tur nu ?

SA (1), US (2), Asia (3), EU (4).

We are saving Israel for last.
Very specific reason not mentioned a single time.
Q
Citera
2018-12-07, 13:41
Medlem
Fittahoras avatar
Ny dag, nya bevis för att mina teorier har varit spot-on. Idag gratulerar vi @drawandstrike som till slut har lyckats räkna ut att Rod Rosensteins roll är att agera brandvägg mot en korrupt kongress.

And for a year grandstanding members of Congress have wailed and screamed about how Rosenstein won't give them all the documents they are demanding to see.

Ever try to explain to a screaming child why they can't have something they want RIGHT NOW THIS INSTANT?

That's been Rod Rosenstein's job since last December.

Källa: https://threadreaderapp.com/thread/1070800683631292417.html

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Rod Rosenstein
Huvuduppgift att skydda John Hubers utredning av Deep State (470 jurister till sitt förfogande) från insyn från en korrupt kongress. Rosenstein gör detta genom att censurera rapporter som kongressen kräver och vägrar lyda order om deklassificering trots hot om åtal.

Anledningen till varför mina teorier nu visar sig vara sanna är för att alla utredningarna är färdiga och information om dessa sakta men säkert offentliggörs – ironiskt nog exakt som jag har sagt kommer att ske.
Citera
2018-12-07, 15:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Nu är ju dom största grupperna fredliga demonstrationer. Det kan ju vara som så att andra grupper infiltrerar och förstör för rörelsen (gula västarna). Artikeln i Breitbart.com jag länkade till poängterar just detta:

Det är väl den risken med alla större demonstrationer?

Finns det ingen struktur med tydliga ledare osv så kommer demonstrationen att kapas av extremister (oavsett ideologisk tillhörighet) titta bara på demonstrationer mot EU möten eller andra liknande situationer där det tråkigt nog har lett till våldsamheter enbart för att fanatiska anarkister eller andra element har tagit sig in i demonstrationen med målet att sprida våld
Citera
2018-12-07, 15:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Medans protester mot makteliten och EU pågår runt om i Europa sprider statens statistiska propagandaorgan SCB lögnen att stödet för EU i Sverige har ökat kraftigt, från 52,4% i maj månad till 58,6%.

Jag känner ingen som är positivt ställd till EU.

Din vänskapskrets och din personliga upplevelse är subjektiv, testa och fråga folk som du inte känner.

Jag känner personligen folk som är både för och emot EU för att inte tala om att en övervägande andel av de i min vänskapskrets anser att EU är ett nödvändigt ont då vissa lagar som går från nationella till EU lagar är genuint bra för oss alla inom EU. (Konsumentskyddslagarna är några av de EU lagar som är fantastiska för oss alla som ett stort exempel)

Men även min vänskapskrets subjektiv, men det är ett "bevis" för att bara för att du inte känner folk som är positiva till EU i någon mån så betyder det inte automatiskt att du skulle stå för vad den övervägande majoriteten av det svenska folkets åsikter.
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-12-07 kl. 15:23.
Citera
2018-12-07, 15:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Så det vart Europa next och Israel står på tur nu ?

SA (1), US (2), Asia (3), EU (4).

We are saving Israel for last.
Very specific reason not mentioned a single time.
Q

Synd bara att Saudiarabien vart oförändrat då?

Kronprinsen är minst lika korrupt som alla som dödades och fängslades då han köpte en privat yacht för en halv miljard dollar på skattebetalarnas bekostnad, har konst som även den är dyr och betald via skattemedel, för att inte tala om mordet på Jamal Khashoggi som Trump har ursäktat för att Saudiarabien köper amerikanska vapen och säljer olja till dem.
Citera
2018-12-07, 15:24
Medlem
Citat:
Avenatti gick ju för långt och blev syndabocken för att Kavanaugh blev vald, han blåste på för hårt med det sista våldtäktsvittnet och vände oponion till att bli pro-Kavanaugh.

Han fick ju en enorm sh1tstorm från vänster/D emot sig efter det och är nog ute i kylan.

Stormy hade väl en go-fund me att casha in och har ju startat en tour/strip show land och rike runt och tjänar väl sina miljoner. Rätt mycket kiss-and-tell över det

Känner vi Trump rätt så kommer han väl göra allt som står i hans makt, och lite till, för att trycka dit Stormy. Han slår mig inte som den förlåtande typen direkt
Blir mörkrädd när jag läser vissa som tror de kan allt.

Avenatti blev häktad för misshandel mot en kvinna för några veckor sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in