2018-12-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det står inget om det i artikeln. Så gärna en länk om hennes andra sjukdom.

Det står fel i artikeln. I en intervju med hennes mor Margareta framgår att hon "avslutade sitt liv i hemmet". Nu är den låst och jag har inte inlogg till Svd just nu, men vet att det där framgår att hon nekades av kliniken och istället avslutade livet själv hemma.

https://www.svd.se/kampen-mot-me-blev-for-tuff-hon-ville-ju-egentligen-leva
Citera
2018-12-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Så kärleksfulla barmhärtighetsmord - ska de hyllas för sitt mod?

Då skall jag påminna att detta inte är något barmhärtighetsmord: "Vi ser inte någon livskvalitet i framtiden pga våra barns sjukdomsbild". Detta handlade inte ett enda dugg om barnen, det handlade om de vuxna i familjen.
Citera
2018-12-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En del har tyvärr svårt att förstå att man kan föra fram en teori utan att man själv tycker eller känner så. Men här blir det automatiskt så att man är av samma åsikt som det man för fram. Om O och H dödade barnen för att något av dem kände livsleda betyder ju inte att man själv tycker det är ok. Att det ska vara så svårt att kunna skilja på det.

Jag kan skilja på åsikt och teori. Ibland går de ihop hos en och samma person. Det förekommer och då är det riktigt att reagera, om man tycker det behövs en markering. Det finns människor som förespråkar självmord, assisterade sådana. O var kanske en av dessa. Inte klar över om morden var aggressiva enbart.
Senast redigerad av rappytt 2018-12-07 kl. 14:14.
Citera
2018-12-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det står fel i artikeln. I en intervju med hennes mor Margareta framgår att hon "avslutade sitt liv i hemmet". Nu är den låst och jag har inte inlogg till Svd just nu, men vet att det där framgår att hon nekades av kliniken och istället avslutade livet själv hemma.

https://www.svd.se/kampen-mot-me-blev-for-tuff-hon-ville-ju-egentligen-leva
Jag tänker inte mer gå in i detta. Men när morden i Bjärred skedde så skrev man också om detta. OCH att det gällde kliniken i Schweiz. Jag hänvisar till länkarna. Det får du också göra om du vill att jag skall tro att hon tog livet av sig hemma.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jP78d9/camilla-var-sjuk-i-me-cfs--reste-utomlands-for-att-avsluta-sitt-liv
Senast redigerad av Picasso2 2018-12-07 kl. 14:18.
Citera
2018-12-07, 14:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Då skall jag påminna att detta inte är något barmhärtighetsmord: "Vi ser inte någon livskvalitet i framtiden pga våra barns sjukdomsbild". Detta handlade inte ett enda dugg om barnen, det handlade om de vuxna i familjen.
Min kommentar hade en ironisk ton.
Citera
2018-12-07, 14:21
Medlem
Men jag postade ju en länk där det jag "påstår" står tydligt?

Förresten tror jag vi tänker på olika personer. Jag skriver om Anne, du om en Camilla.

Citat:
Jag tänker inte mer gå in i detta. Men när morden i Bjärred skedde så skrev man också om detta. OCH att det gällde kliniken i Schweiz. Jag hänvisar till länkarna. Det får du också göra om du vill att jag skall tro att hon tog livet av sig hemma.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jP78d9/camilla-var-sjuk-i-me-cfs--reste-utomlands-for-att-avsluta-sitt-liv
Citera
2018-12-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Men jag postade ju en länk där det jag "påstår" står tydligt?

Förresten tror jag vi tänker på olika personer. Jag skriver om Anne, du om en Camilla.
Det är ju lite halvviktigt att man de facto talar om samma person.

Vi lämnar detta.
Citera
2018-12-07, 14:31
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
FY FAN! Jag har tidigare sagt att det finns självmordssekter i tråden, här kom du fram då med den typen av åsikter. Äckel! Vedervärdiga människa. Hoppas du inte har några sjuka barn och gör dig till herre över deras liv och framtid! Vilka dårar kom O i kontakt med i sitt "sökande"? Tror att han tänkte ut allt helt själv dock... Hans liv var inte värt att leva och då var inte livet värt något för de andra heller. Allt snurrade runt O. Och han tog nogsamt bort sin linkedin, en aggressiv handling.

Väl rutet!

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Udda tankegångar, må jag säga.

Du anser alltså att det hör till en förälders uppgift och ansvar att mörda de barn som uppger livsleda och fysisk smärta - och att man t.o.m gärna skulle "hjälpa till"? Intressant.

Mycket udda men samtidigt en bra påminnelse om hur det såg ut i tråden ett långt tag med berättelser om härliga och kärleksfulla föräldrar som gav barnen somna-in-saft till kvällsmaten så de lite småmysigt kunde sväva iväg till Nangijala. När det i själva verket rör sig om ett eller två fullständiga psykfall som antagligen kvävt de neddrogade flickorna i sina egna sängar.
Citera
2018-12-07, 14:57
Medlem
Här är ett exempel på en man som haft ihjäl sin fru och de två barnen.
Han trodde "djävulen" skulle ta dem så han tyckte det var bäst att förekomma. Han diagnostiserades med "allvarlig psykisk störning". Här verkar det dock inte ha funnits någon planering, radering av konton på nätet eller författande av testamente. Bara ren galenskap i full galopp. Sådant går trots allt att "begripa" i någon mening. Bjärredsfallet går inte att begripa överhuvudtaget.

https://www.expressen.se/gt/pappan-atalas-for-att-ha-mordat-fru-och-tva-barn/
Citera
2018-12-07, 14:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har jag sagt något annat än att töserna fick hjälp att dö av föräldrarna? Självklart begick inte barnen självmord själva. De blev dödade på ett smärtfritt sätt.

Källa på att de dog smärtfritt.

Det är mycket svårt att döda någon helt smärtfritt.
De flesta gifter ger kräkningar, konvulsioner, kramper, stor ångest och lufthunger. Även om sömnmedel kan få en person i knappt kontaktbart tillstånd, reagerar kroppen på smärta och andnöd. Det är därför man vid narkoser också ger smärtlindring och inte bara ren nersövning. Hur mycket hjärnan och ångestmedvetandet påverkas av detta vet vi inte.

Att döda någon oblodigt, smärtfritt och ångestfritt utan tillgång till receptbelagda specialmedel och resurser att administrera dessa är inte lätt för en lekman.

Det är möjligt att flickorna förgiftades eller kvävdes om föräldrarna inte ville ha sina händer nedsulade av blod, men att det därför skulle varit smärtfria mord eller ångestfria mord är inte så troligt.
Citera
2018-12-07, 15:10
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Här är ett exempel på en man som haft ihjäl sin fru och de två barnen.
Han trodde "djävulen" skulle ta dem så han tyckte det var bäst att förekomma. Han diagnostiserades med "allvarlig psykisk störning". Här verkar det dock inte ha funnits någon planering, radering av konton på nätet eller författande av testamente. Bara ren galenskap i full galopp. Sådant går trots allt att "begripa" i någon mening. Bjärredsfallet går inte att begripa överhuvudtaget.

https://www.expressen.se/gt/pappan-atalas-for-att-ha-mordat-fru-och-tva-barn/

Han hann dock med att få frun att skriva på skilsmässopapper som även postades innan morden...
Citera
2018-12-07, 15:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee

Mycket udda men samtidigt en bra påminnelse om hur det såg ut i tråden ett långt tag med berättelser om härliga och kärleksfulla föräldrar som gav barnen somna-in-saft till kvällsmaten så de lite småmysigt kunde sväva iväg till Nangijala. När det i själva verket rör sig om ett eller två fullständiga psykfall som antagligen kvävt de neddrogade flickorna i sina egna sängar.
Det finns drog-romantik. Och det finns mord-romantik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in