2018-12-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha, att den ena föräldern dödade hela familjen t.ex. för en anledning som att karriären gick dåligt är mer logiskt enligt dig?

Exempelvis. Du kommer aldrig få mig att tro att barnen var fruktansvärt sjuka, flickorna skulle återvända till skolan och knytas närmare psykologer under våren vad vi fått veta. Det fanns inget som talade för att här måste man skona barnen, endast i en sjuk hjärna såg det ut så. Sen lyckades han överrumpla sin hustru. Det är min tro, eller om båda hunnit bli knäppa eller varit det under hela flickornas liv och i så fall förklarar det att barnen inte funkade, blev "trötta". Ett annat alternativ är att ME-maffian tog allt hopp från familjen.

Men assisterat självmord? Glöm det!
Citera
2018-12-07, 13:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du är helt knäpp, flickorna blev mördade. Ett allvarligt våldsbrott är begånget i denna spökvilla. Inte självmord. Normalt sett är det en förälder som har ihjäl familjen, av något skäl som för omgivningen är bisarrt. Man behöver inte mörda flickor som har hemundervisning. Finns inget behov av det, vad du än påstår.

Har jag sagt något annat än att töserna fick hjälp att dö av föräldrarna? Självklart begick inte barnen självmord själva. De blev dödade på ett smärtfritt sätt.
Citera
2018-12-07, 13:31
Medlem
Citat:
Har jag sagt något annat än att töserna fick hjälp att dö av föräldrarna? Självklart begick inte barnen självmord själva.

FY FAN! Jag har tidigare sagt att det finns självmordssekter i tråden, här kom du fram då med den typen av åsikter. Äckel! Vedervärdiga människa. Hoppas du inte har några sjuka barn och gör dig till herre över deras liv och framtid! Vilka dårar kom O i kontakt med i sitt "sökande"? Tror att han tänkte ut allt helt själv dock... Hans liv var inte värt att leva och då var inte livet värt något för de andra heller. Allt snurrade runt O. Och han tog nogsamt bort sin linkedin, en aggressiv handling.
Senast redigerad av rappytt 2018-12-07 kl. 13:35.
Citera
2018-12-07, 13:34
Medlem
Citat:
Har jag sagt något annat än att töserna fick hjälp att dö av föräldrarna? Självklart begick inte barnen självmord själva. De blev dödade på ett smärtfritt sätt.
"Fick hjälp att dö"? Men snälla du, barnen fick inte "hjälp att dö". Föräldrarna tvingade dom till att lämna livet. Hade du frågat tjejerna så hade du garanterat fått svaret att "nej, jag vill leva". Hjälp att dö?
Citera
2018-12-07, 13:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
FY FAN! Jag har tidigare sagt att det finns självmordssekter i tråden, här kom du fram då med den typen av åsikter. Äckel! Vedervärdiga människa. Hoppas du inte har några sjuka barn och gör dig till herre över deras liv och framtid!

Vad har jag och min tro med saken att göra?
Jag pratar om vad O och H har gjort. Inte om hur jag skulle tänkt och agerat. Värst vad du blev upprörd.
Citera
2018-12-07, 13:36
Medlem
Flickorna var levande döda i denna riktigt sjuka familj, i flera år. Ingen såg eller hörde deras rop på hjälp... de lämnade efter sig ett par spår på nätet om hur ensamma de var.
Citera
2018-12-07, 13:43
Medlem
Visste det!

Nu drar mera sjukdomsteorier igång! Är det inte det ena så är det det andra. Dödshjälp, helt otroligt, och ändå är det inte fredag kväll än.

Jag säger:

Sjukvård och skola måste granskas
Arbetsplatserna måste naturligtvis också granskas

Varför blir någon så sjuk i huvudet att den dödar sina barn?

Litar på att åtminstone media undersöker om inte polisen är intresserad.
Citera
2018-12-07, 13:44
Medlem
Citat:
Det är inte säkert tonåringar flyr mord trots att de kan. De är stora nog att själva berätta att de hellre vill dö än lida. Då vill nog båda föräldrarna hjälpa till, inte bara den ena. I synnerhet när ingen av föräldrarna kan leva vidare själv utan sina barn och äkta hälft.
Jag kan också föreställa mig ett gemensamt beslut av alla fyra. Tre som inte orkade leva, en som inte ville bli lämnad kvar.
Citera
2018-12-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Värt att notera är att diagnosen ME/Cfs INTE godtas som grund för dödsjälp i Schweiz.
Det var nog aldrig aktuellt med assisterad dödshjälp från någon utomstående i det här fallet.
Citera
2018-12-07, 13:48
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det är inte säkert tonåringar flyr mord trots att de kan. De är stora nog att själva berätta att de hellre vill dö än lida. Då vill nog båda föräldrarna hjälpa till, inte bara den ena. I synnerhet när ingen av föräldrarna kan leva vidare själv utan sina barn och äkta hälft.
Udda tankegångar, må jag säga.

Du anser alltså att det hör till en förälders uppgift och ansvar att mörda de barn som uppger livsleda och fysisk smärta - och att man t.o.m gärna skulle "hjälpa till"? Intressant.
Citera
2018-12-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Värt att notera är att diagnosen ME/Cfs INTE godtas som grund för dödsjälp i Schweiz.
Du har fel:

https://www.expressen.se/nyheter/sjuk-svenska-valde-att-avsluta-sitt-liv-utomlands/

En svensk kvinna i 45-årsåldern har avslutat sitt liv genom assisterat självmord i Schweiz.
Kvinnan led sedan många år tillbaka av ME/CFS, också känt som kroniskt trötthetssyndrom.
Citera
2018-12-07, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nej Armstark, du kan inte föreställa dig det. Du är inte så dum.
Det finns barn som tar sitt liv. En handfull varje år. Det är den sorgliga sanningen oavsett om vi kan förstå det eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in