2018-12-06, 22:38
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Lösningar kan betyda olika saker för olika personer. Betydelsen kan variera beroende åldern på den som föreslår lösningen. Med ett visst mått av livserfarenhet gissar jag att du tillhör det yngre segmentet.

För en ung och arg man som du kan en lösning vara att skrika högt och ge sig på att i burdusa termer förklara saker som de flesta känner till. Det kan liknas vid att man i raseri slår in en öppen dörr. När man gör det kan det hända att man ramlar efteråt... men i raseriets adrenalinstinna hetta kanske man inte märker att man ramlat.

I sammanhanget kan det vara värt att nämna att ledarskiktet i AfS fortfarande är ganska unga, ganska bristande i livserfarenhet. Det är inte så konstigt att de attraherar sådana som dig själv. Men i det ligger ett ansvar och det ansvaret går ut på att fånga upp all denna ilska och göra något konstruktiv av den. I ditt fall har det misslyckats hittills.

Du har fortfarande inte fattat ett dyft, men det är väl som när du ska försöka förklara för dina kvinnliga släktingar om varför de våldtas av brunt folk och varför du som man (det kan nog diskuterat en och två gånger, du låter inte som en man och du utstrålar svaghet i alla dina inlägg, alldeles för lågt testo och alldeles för mycket östrogen låter det som) tillåter det ske.

"Jo men du förstår Karin, det är så att det är arga unga bruna män som slår in öppna dörrar, det fungerar inte att stoppa dessa utan de måste få utagera, du får helt enkelt ta att du våldtas av dessa grabbar, din metod att stoppa de redan vid gränsen och aldrig släppa in de fungerar inte, det fungerar inte heller att upplysa folk om vilka dessa är, den metoden fungerar inte alls"

Ett till tips som jag tror du faktiskt håller med om är att fortsätta snurra (scrolla) förbi mina inlägg i fortsättning så ska jag ignorera dina skitinlägg också. Så kan du sitta där med dina icke lösningar och mentalt runka av varandra medans era släktingar våldtas och landet ruineras, för det fungerar inte alls att lugnt och pedagogiskt förklara för dumsvennar som du.

För ni har redan förstått, med andra ord är ni medskyldiga i allt som sker. Smidigt av dig att måla in dig i ett hörn så slapp jag trycka in dig i hörnet för att sedan låta det regna slag, sparkar, knän och skallar i textform över din ynkliga e-kropp din halvman.

Blir en bra kompromiss och mitt beklagande till dina kvinnliga släktingar att de har en sån jävla råtta till manlig släkting som du. Vekling.
Kom ihåg att du är en riktig jävla vekling, om din far inte var en vekling så lär han rulla i sin grav över vilken jävla vekling till son han efterlämnade åt världen. Fy fan för såna som du.
Lika vek som de svenska militärer som lovat försvara landet och när det kom till kritan så gjorde de inte ett skit. Ni är likadana hela högen, extrema veklingar och inga män av era ord.

Det blir mina sista ord till dig, vekling.
Citera
2018-12-06, 22:48
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ja, nu har Bali lyft den frågan på twitter. Och vad nu då, vad blir resultatet av det? Min gissning: ingenting. Bali gör jämförelsen hur det skulle ha varit om förhållandet brottsoffer/gärningsman vore tvärtom och då skulle det mycket riktigt vara krigsrubriker. Diasporaföreträdare skulle stå i kö framför mikrofonen.

Alltså: att inget händer som ett resultat av Balis twittrande är ett förväntat resultat.

Det går att grotta ner sig i och debattera skälen till att det är så här och några har jag tagit upp när vi diskuterat tidigare men oavsett skälen till faktum så måste faktum också accepteras. Vad det i sin tur innebär är att man måste hitta vad det är som kan göra hål i etablissemangets skal, man måste hitta en del av deras fästning som inte är särskilt bra fortifierad.

Vad kan vara anständigare än att göra sig till våldtagnas och etniska hatoffers politiska röst?
Och vilket politikområde är mer övergivet för att marginellt parti som vill och måste vinna relevans
Faktum är att AfS försökte. Den unga kvinnan i ledarskiktet gjorde detta. Hon pratade bland annat om otryggheten i Malmö. Jag tror någon manlig företrädare nosade på det genom att säga något i stil med. Se vad ni (etablissemanget) har gjort mot svenska flickor. Det gav ingen riktig respons och träffade inte riktigt.

Det du skriver i ditt inlägg påminner mig lite om vad diverse grupper i USA försökta göra, de belyste skillnader i kriminalstatistik beroende på ras/etnicitet och gjorde krigsrubriker vid diverse våldsbrott. Det ledde aldrig någonvart.

Vad gäller dina frågor, 1) och 2), så är svaren på båda: ja. Det är ju uppenbarligen sant. SD har 17.5(?)% och Kristersson är beredd att acceptera SD-stöd för en Allians-regering. Ett "konservativt" (nåja) block håller på att bildas. Ditt alternativ är än så länge lite vagt. Det AfS gjorde funkade inte och vad du ser ut att förespråka ser för mig inte ut att räcka till. Det är nämligen svårt att hitta rätt här och eftersom det är svårt så har SD valt att inte chansa. Antagligen har de inte riktigt vetat exakt hur de ska angripa det hela heller.

Jag har i varje fall en ganska konkret idé om hur det du tar upp bör angripas som jag tror skulle vara mycket effektiv.
Tyvärr finns inte ignorefunktionen kvar, ditt ordsluddrande noteras snart sagt i varenda tråd. Att inhemsk egenomhuldad identitet och tribalism med full medvetenhet är på väg in i Svenssons liv är inget som du kan göra någonting åt hur mycket du än önskar att så inte är fallet. Hanif Balis twitter är ett lackmustest om något på detta.
Citera
2018-12-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Tyvärr finns inte ignorefunktionen kvar, ditt ordsluddrande noteras snart sagt i varenda tråd. Att inhemsk egenomhuldad identitet och tribalism med full medvetenhet är på väg in i Svenssons liv är inget som du kan göra någonting åt hur mycket du än önskar att så inte är fallet. Hanif Balis twitter är ett lackmustest om något på detta.

Vi får se. Tror du att det räcker för AfS 2022?
Citera
2018-12-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JOBengtsson
Du brukar ju betona att AfS måste kunna svara på frågor om svenskhet, och det håller jag förstås fullständigt med om. Men då krävs väl tillräcklig klarhet ifråga om alla de begrepp vi diskuterar? Inget fastnande av det slag du beskriver har ägt rum i vårt replikskifte. Jag insisterade bara på vissa distinktioner och definitioner som jag menar måste vara avgörande för partiet: när det gäller olika slags nationalism och populism och olika slags identitetspolitik, när det gäller etnisk och medborgerlig nationalitet, och när det gäller förståelsen och användningen av termen öppen svenskhet och frågan om tribalism. Du begränsar dig till en argumentation för att AfS ska försvara den etniska svenskheten, bejaka dess realitet och betydelse. Men den argumentationen var ju en av anledningarna till att jag rekommenderade dina inlägg för AfS:arna, d.v.s. den är helt onödig i mitt fall, jag instämmer helt i den. Vad som tycks skilja oss handlar inte om den utan om en del av det andra. Därför kan vi inte lämna detta andra. Det är det enda vi behöver diskutera.

Jag skrev ett långt svar på din tidigare fråga som raderades, men ska försöka angripa samma fråga på ett tydligt formulerat, trådrelevant sätt:

Är "öppen svenskhet" en bra idé för ett parti som AfS?

Med den tydliga distinktionen att det då inte handlar om att förneka svensk etnicitet, där du är överens med mig och jag gissar en överväldigande majoritet av partiets medlemmar och presumtiva sympatisörer delar vår konsensus.

På en nivå är vi ense om att svenska folket är och att klassisk nationalism handlar om att verka politiskt i dess intresse, mer än att filosofera, definiera, reglera eller dissekera.

Faran med "öppen svenskhet" jag ser är att denna medborgarskapsnationalisms syntetiska skapande inte går att förena med klassisk nationalisms organiska bejakande av "ett folk som alla andra".

Att det både blir en aggressiv och rasistisk problematisering av majoritetsbefokningens lika rätt att in- och exkludera på egna villkor å ena sidan och ett tandlöst önsketänkande om att locka eller tvinga utgrupper att upplösas å den andra.

Istället för en oändligt urvattnad, dödfödd kemalism - varför inte falla tillbaka på att det inte är politikernas rätt eller kapacitet att skapa nationer utan deras plikt att företräda sina väljare?

"Öppen svenskhet" ju bara variant på det gamla temat att skapa nationell samhörighet uppifrån, eftersom staten är fragmenterad. Varenda mångkultur har försökt olika varianter på temat, exempel jag tog upp i mina raderade post var Jugoslavien och Turkiet.

Den fungerande integrationen och assimilationen sköter människorna om själva, det är en fri marknad av interaktioner som politiker inte kan eller ska detaljstyra.
Citera
2018-12-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ja, nu har Bali lyft den frågan på twitter. Och vad nu då, vad blir resultatet av det? Min gissning: ingenting. Bali gör jämförelsen hur det skulle ha varit om förhållandet brottsoffer/gärningsman vore tvärtom och då skulle det mycket riktigt vara krigsrubriker. Diasporaföreträdare skulle stå i kö framför mikrofonen.

Alltså: att inget händer som ett resultat av Balis twittrande är ett förväntat resultat.

Det går att grotta ner sig i och debattera skälen till att det är så här och några har jag tagit upp när vi diskuterat tidigare men oavsett skälen till faktum så måste faktum också accepteras. Vad det i sin tur innebär är att man måste hitta vad det är som kan göra hål i etablissemangets skal, man måste hitta en del av deras fästning som inte är särskilt bra fortifierad.

Vad kan vara anständigare än att göra sig till våldtagnas och etniska hatoffers politiska röst?
Och vilket politikområde är mer övergivet för att marginellt parti som vill och måste vinna relevans
Faktum är att AfS försökte. Den unga kvinnan i ledarskiktet gjorde detta. Hon pratade bland annat om otryggheten i Malmö. Jag tror någon manlig företrädare nosade på det genom att säga något i stil med. Se vad ni (etablissemanget) har gjort mot svenska flickor. Det gav ingen riktig respons och träffade inte riktigt.

Det du skriver i ditt inlägg påminner mig lite om vad diverse grupper i USA försökta göra, de belyste skillnader i kriminalstatistik beroende på ras/etnicitet och gjorde krigsrubriker vid diverse våldsbrott. Det ledde aldrig någonvart.

Vad gäller dina frågor, 1) och 2), så är svaren på båda: ja. Det är ju uppenbarligen sant. SD har 17.5(?)% och Kristersson är beredd att acceptera SD-stöd för en Allians-regering. Ett "konservativt" (nåja) block håller på att bildas. Ditt alternativ är än så länge lite vagt. Det AfS gjorde funkade inte och vad du ser ut att förespråka ser för mig inte ut att räcka till. Det är nämligen svårt att hitta rätt här och eftersom det är svårt så har SD valt att inte chansa. Antagligen har de inte riktigt vetat exakt hur de ska angripa det hela heller.

Jag har i varje fall en ganska konkret idé om hur det du tar upp bör angripas som jag tror skulle vara mycket effektiv.

Du menar att SD har väljarmaximerat genom allt sitt manövrerande. Om du har rätt, finns inget utrymme för ett utmanarparti. Ett sådant parti måste lite på sina instinkter och övertygelser att det finns angreppspunkter och politiska energier i atmosfären.

Att blixten inte hann slå ned den här gången bevisar bara att blixten inte slog ned den här gången.

Skulle något lyckas med den korta startsträckan så var det viralt drag under galoscherna och hög energi i trots mot medias inkvisition. Det gick inte vägen, vilket inte innebär att andra vägval hade gjort det.

Min intuition är att den unga Malmö-kvinnan bör få större synlighet med sitt budskap om utsatthet och att kontrajihadism-gimmickar kan undvaras. Gärna ett lägre tonfall, men bara för att ett radikalt budskap förtjänar allvarsamhet.
Citera
2018-12-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Du menar att SD har väljarmaximerat genom allt sitt manövrerande. Om du har rätt, finns inget utrymme för ett utmanarparti. Ett sådant parti måste lite på sina instinkter och övertygelser att det finns angreppspunkter och politiska energier i atmosfären.

Att blixten inte hann slå ned den här gången bevisar bara att blixten inte slog ned den här gången.

Skulle något lyckas med den korta startsträckan så var det viralt drag under galoscherna och hög energi i trots mot medias inkvisition. Det gick inte vägen, vilket inte innebär att andra vägval hade gjort det.

Min intuition är att den unga Malmö-kvinnan bör få större synlighet med sitt budskap om utsatthet och att kontrajihadism-gimmickar kan undvaras. Gärna ett lägre tonfall, men bara för att ett radikalt budskap förtjänar allvarsamhet.

SD har ökat till 17.5%, det är inte något som jag "menar". Det är ett faktum. Jag är lite osäker på vad ditt resonemang ska betyda då du har inte definierat utmanarparti så jag antar att du menar ett parti som ska utmana SD och ta av deras väljare och totalt ignorera de 67% av väljarkåren som vill se minskad invanding men ändå inte röstade på SD. Om det är så du menar så tror jag att det inte finns något utrymme för ett utmanarparti förutsatt att de inte gör ett exceptionellt bra jobb och har en beundransvärd intelligens. Detta förefaller inte särskilt troligt. Det är att räkna med att blixten slår ner.

Det finns ett mönster här. ND, SvP och nu AfS har alla försökt detta och misslyckats. Mig veterligen har ingen i AfS nämnt det faktum att 67% av väljarna som vill se mindre invandring röstade på annat än SD. Jag har påtalat det i den här tråden ett antal gånger men det blir aldrig någon respons på det. Jag tror helt enkelt att ingen bryr sig om detta (utom jag).

Ja, ett radikalt budskap men när du säger radikalt budskap så utvecklar du inte. Jag har ett radikalt budskap i tankarna som skulle kunna föras fram på vad gäller utsatthet men jag funderar över om AfS är ett bra verktyg för det. Jag tror att partiet är kört och kommer inte att komma någonstans. Anledningen till detta är bland annat att man inte höll avstånd mot diverse personer och grupper. Jag tror dessutom att partiet inte är genuint intresserade av att faktiskt ha ett radikalt budskap.
Citera
2018-12-07, 12:55
Medlem
Citat:
SD har ökat till 17.5%, det är inte något som jag "menar". Det är ett faktum. Jag är lite osäker på vad ditt resonemang ska betyda då du har inte definierat utmanarparti så jag antar att du menar ett parti som ska utmana SD och ta av deras väljare och totalt ignorera de 67% av väljarkåren som vill se minskad invanding men ändå inte röstade på SD. Om det är så du menar så tror jag att det inte finns något utrymme för ett utmanarparti förutsatt att de inte gör ett exceptionellt bra jobb och har en beundransvärd intelligens. Detta förefaller inte särskilt troligt. Det är att räkna med att blixten slår ner.

Det finns ett mönster här. ND, SvP och nu AfS har alla försökt detta och misslyckats. Mig veterligen har ingen i AfS nämnt det faktum att 67% av väljarna som vill se mindre invandring röstade på annat än SD. Jag har påtalat det i den här tråden ett antal gånger men det blir aldrig någon respons på det. Jag tror helt enkelt att ingen bryr sig om detta (utom jag).

Ja, ett radikalt budskap men när du säger radikalt budskap så utvecklar du inte. Jag har ett radikalt budskap i tankarna som skulle kunna föras fram på vad gäller utsatthet men jag funderar över om AfS är ett bra verktyg för det. Jag tror att partiet är kört och kommer inte att komma någonstans. Anledningen till detta är bland annat att man inte höll avstånd mot diverse personer och grupper. Jag tror dessutom att partiet inte är genuint intresserade av att faktiskt ha ett radikalt budskap.
Jag är också inne på att det vore bäst om det blev en rokad och sätta en dam som partiledare för AfS. Jag kan inte objektivt försvara det annat än att partiet då får en annan framtoning. Gustav gör ett bra jobb inte tal om annat, men han når inte riktigt fram. Ahl har inte kontakt med väljarna och är ett sänke med sin aggressiva radikalism. Fröken Louise kan vara ”mannen” AfS behöver. Och nej, jag ör inte feminist, helt riktigt...
Citera
2018-12-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Jag är också inne på att det vore bäst om det blev en rokad och sätta en dam som partiledare för AfS. Jag kan inte objektivt försvara det annat än att partiet då får en annan framtoning. Gustav gör ett bra jobb inte tal om annat, men han når inte riktigt fram. Ahl har inte kontakt med väljarna och är ett sänke med sin aggressiva radikalism. Fröken Louise kan vara ”mannen” AfS behöver. Och nej, jag ör inte feminist, helt riktigt...

Ett annat alternativ vore att bedriva identitetspolitik och då menar jag en identitetspolitik som faktiskt går att bedriva. En sådan skulle gå ut på att fånga upp människor som matchar den profilen på väljarna partiet faktiskt fick. Då kan man ha något att bygga på.
Citera
2018-12-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ett annat alternativ vore att bedriva identitetspolitik och då menar jag en identitetspolitik som faktiskt går att bedriva. En sådan skulle gå ut på att fånga upp människor som matchar den profilen på väljarna partiet faktiskt fick. Då kan man ha något att bygga på.
Kan du föklara lite mer vad du menar? Verkar intressant.
Citera
2018-12-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Kan du föklara lite mer vad du menar? Verkar intressant.

Personerna som attraheras av AfS är företrädesvis unga eller relativt unga män som bor i större städer eller i relativt välbeställda förorter till större städer. Detta togs som givet under valvakedelen av denna tråd, Det är personer med mycket gemensamt, de har en identitet det kan gå att bedriva identitetspolitik på.

Det skulle dessutom kunna generera något positivt, en seriöst alternativhöger så som JOB uttryckte det. Bland "natonella" grupper finns idag inget alternativ. NMR är totalt uteslutet och DfS bedriver en annan identitetspolitik där man vänder sig till lågutbildade svenskar i yngre medelålder till medelålder som inte bor i eller i närheten av större städer. Högkvarter i Älgarås.
Citera
2018-12-07, 13:40
Medlem
Citat:
Personerna som attraheras av AfS är företrädesvis unga eller relativt unga män som bor i större städer eller i relativt välbeställda förorter till större städer. Detta togs som givet under valvakedelen av denna tråd, Det är personer med mycket gemensamt, de har en identitet det kan gå att bedriva identitetspolitik på.

Det skulle dessutom kunna generera något positivt, en seriöst alternativhöger så som JOB uttryckte det. Bland "natonella" grupper finns idag inget alternativ. NMR är totalt uteslutet och DfS bedriver en annan identitetspolitik där man vänder sig till lågutbildade svenskar i yngre medelålder till medelålder som inte bor i eller i närheten av större städer. Högkvarter i Älgarås.
Ok, du är inne på en mer identitär rörelse? Personligen anser jag AfS istället ska försöka fånga upp problematik, vara mer populistiska. Handlingsutrymmet blir större så. AfS misslyckades i valet, så det måste till ett nytänk. En egen ”Marine le Pen” kan vara en del i det. Sakfrågorna måste vara större än partiet. Att samla runt sjuka sakee som ppgår. Ex 50:- för sjuk-o tandvård för illegala, positiv säebwhandling av invällare, straff-och mängdrabatter, skenande brottslighet. Sakfrågor som även Vänsterpartiet kan skriva under på. Ska ett parti bli något/stort så mpste frågorna man lyfter angå alla. Inte att officersutbildningen behöver reformeras som jag såg en artikel om av Mikael Jansson.
Citera
2018-12-07, 13:44
Medlem
Citat:

Ja - varför samlar SD bara en minoritet av invandringsskeptiska väljare, menar du?

Är det för att man är för hårt polariserade att man skrämmer - eller så hårt triangulerade att moderater och sossar stannar kvar i respektive parti då man uppfattar att valet inte är binärt och tvingande?

Är man FÖR frifräsande populistiska och hårda i tonen att man stöter bort kvinnorna - eller för slätstruket självkastrerade att man saknar attraktion som beskyddare i en otrygg verklighet?

Är man för kulturrasistiska i sin besatthet av svensk kulturentitet eller för fega att ens försvara "svennehoran" mot etnisk utsatthet?

Är man för radikala - eller inte tillräckligt?

Citat:

Unga, kapabla svenska män med en stark ingruppslojalitet.

Det är ett bra varumärke som kommer attrahera andra, breda väljargrupper. Människor som känner avsky för unga svenska män är ändå inte presumtiva sympatisörer.

Svensk identitetspolitik handlar ju om att företrädas som grupp av positiva, kompetenta representanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in