Citat:
Jag försöker inte "få det att låta som" att jag undervisar på högskolor och universitet, det är nämligen exakt vad jag gör. Din iver att försöka förringa andras utsagor, säger mer om dig, än om mig... Och när det gäller klockor, så är det en mer än 20-årig hobby för min del, så det är nog ganska träffsäkert att säga att det är något jag brinner för.
Det är det väl Du som gör?
Det är DU och dina klocknördkompisar som väver in en massa saker i ordet KVALITE.
Ni väver in en känsla, ett kulturarv osv osv.
Ni vägrar erkänna att en klocka för 5000kr kan ha exakt, elelr högre byggkvalite än en klocka för 100 000.
Jag anser att det man betalar för är märket, du säger kvaliten. Men för oss som inte blandar in känslor i diskussionen så är det uppenbart att ni betalsr för imagen, icke att förväxla med pas du är tydligare på dina föreläsningar.
Du påstår i tråden att du i många år föreläst vid olika univsersitet och högskolor i marknadsföring.
Du säger att du är akademiker och därför inte kan vara reklamare eftersom reklamare inte jobbar vid universitet. Därmed antyder du att du är anställd vid ett lärosäte. Och undervisar i marknadsföring. Men du har inte jobbat inom marknadsföring enligt ditt eget uttalande. Så varför ska din åsikt om vad KVALITE är , baserat på att du läser MARKNADSFÖRING, trumfa min åsikt där jag varit verksam inom produktion?. Det är du som förringar andras åsikter... samt har fel..
Jag ser överthuvudtaget inte varför du drar upp att du föreläser om marknadsföring? Annat än som ett försök att få tyngd i dina argument? Dvs du tror att man automagiskt ska säga ”oooh han måste givetvis vara en auktoritet ”. Löjligt grepp. Hade du undervisat inom produktion eller liknande hade det varit intressant. Men marknadsföring är som jag tidigare att blanda ihop känsla och fakta för att få folk att TRO att de betala för ”kvalite” istället för image. Dvs det är snarare ett handikapp i denna diskussion.
Till mod; om nu detta inlägg, som bara summerar vad användaren själv skriivt i tråden och använt som argument i diskussion, anses bryta mot 1.06 så vänligen radera det bara.
Senast redigerad av Luxus 2018-11-30 kl. 11:12.
Senast redigerad av Luxus 2018-11-30 kl. 11:12.